[NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
- matoman
- Matfyz(ák|ačka) level III
- Příspěvky: 105
- Registrován: 8. 1. 2005 20:12
- Typ studia: Informatika Bc.
- Kontaktovat uživatele:
[NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
Otazky boli tieto:
1. Popiste charakteristiky fitness funkcie a napiste, ktore su vhodne pre evolucny vyvoj.
2. Popiste zakladny geneticky algoritmus a dokazte vetu o schematoch
3. Popiste na co je dobry roboticky roj a popiste najdenie optimalnej cesti za pomoci popisu mravcov a hladania potravy
4. Popiste sekvencno-motoricku koordinaciu
k 1. bolo treba popis (Funkcionalna, Behavioristicka, Interna/Externa, Implic/Explicitna, ktora je na co a ktora kombinacia a preco sa pouziva v Evolucnom vyvoji robotov)
2. Snad jasna
3. Popisat ako mravec zanechava feromony ako feromony vyprchaju, preco najde blizsiu potravu a podobne.. bolo iba na prednaske v slajdoch to zatial nieje...
4. Vysvetlit princip asi... toto som nemal pomylil som si to s priamim napojenim senzorov a motorov (reaktivnou inteligenciou)
1. Popiste charakteristiky fitness funkcie a napiste, ktore su vhodne pre evolucny vyvoj.
2. Popiste zakladny geneticky algoritmus a dokazte vetu o schematoch
3. Popiste na co je dobry roboticky roj a popiste najdenie optimalnej cesti za pomoci popisu mravcov a hladania potravy
4. Popiste sekvencno-motoricku koordinaciu
k 1. bolo treba popis (Funkcionalna, Behavioristicka, Interna/Externa, Implic/Explicitna, ktora je na co a ktora kombinacia a preco sa pouziva v Evolucnom vyvoji robotov)
2. Snad jasna
3. Popisat ako mravec zanechava feromony ako feromony vyprchaju, preco najde blizsiu potravu a podobne.. bolo iba na prednaske v slajdoch to zatial nieje...
4. Vysvetlit princip asi... toto som nemal pomylil som si to s priamim napojenim senzorov a motorov (reaktivnou inteligenciou)
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
4. otazka bola senzorovo-motoricka koordinacia, teda aktivne vnimanie -
agent môže čiastočne určiť senzorové signály tým, že vykoná nejakú akciu, ktorá mení jeho polohu, alebo zmení okolité prostredie.
Dievcata su na tanec a chlapci na vtip
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15. 2. 2010 15:32
- Typ studia: Informatika Mgr.
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
Caute, neviete ci sa mame na skusku ucit aj Predn10_10.pdf a Predn11_10.pdf, ked to Mraz s nami neprebral? Vdaka.
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10. 3. 2010 14:01
- Typ studia: Informatika Mgr.
ZK: 11. 6. 2010
otazky boli rovnake ako su tu napisane, len na miesto 3 bolo, co je to bootsprap problem a ako sa riesi
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
Predn11_10.pdf prebral. Jedine sa nerobili kracajuce roboty, takze to mozes preskocit.sine píše:Caute, neviete ci sa mame na skusku ucit aj Predn10_10.pdf a Predn11_10.pdf, ked to Mraz s nami neprebral? Vdaka.
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 6
- Registrován: 28. 1. 2010 14:36
- Typ studia: Informatika Mgr.
- Kontaktovat uživatele:
[NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 6. 6. 2011
1. Jaké architektury neuronových sítí se používají při evoluci řízení pro roboty.
2. Porovnejte učení neuronových sítí s učitelem a evoluční učení neuronových sítí - výhody, nevýhody, metody.
3. Jak se sleduje průběh ko-evoluce na rozdíl od výpočtu jednoduchého genetického algoritmu (zdůvodněte).
4. Co je to reaktivní řízení, uveďte příklad úlohy, na kterou se dá využít.
2. Porovnejte učení neuronových sítí s učitelem a evoluční učení neuronových sítí - výhody, nevýhody, metody.
3. Jak se sleduje průběh ko-evoluce na rozdíl od výpočtu jednoduchého genetického algoritmu (zdůvodněte).
4. Co je to reaktivní řízení, uveďte příklad úlohy, na kterou se dá využít.
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
v podstatě stejné otázky jako se tu uvádí:
jaké typy sítí se používají při evo řízení robotů
koevoluce a její sledování, rozdíl oproti jednoduché evoluci
učení vs evoluce
reaktivní řízení - co to je a k čemu se to dá použít
jaké typy sítí se používají při evo řízení robotů
koevoluce a její sledování, rozdíl oproti jednoduché evoluci
učení vs evoluce
reaktivní řízení - co to je a k čemu se to dá použít
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20. 6. 2010 15:46
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
1) Porovnejte GA, GP, a Evoluční Gramatiky
2) NEAT
3) Ko-evoluce
4) Jak lze využít učení v ER?
2) NEAT
3) Ko-evoluce
4) Jak lze využít učení v ER?
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20. 6. 2010 15:46
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
1) Porovnejte GA, GP, a Evoluční Gramatiky
2) NEAT
3) Ko-evoluce
4) Jak lze využít učení v ER?
2) NEAT
3) Ko-evoluce
4) Jak lze využít učení v ER?
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
1) Feromonová robotika
2) Přímé kódování, nepřímé kódování + 3 příklady nepřímého kódování
3) Minimální simulace
4) Novelty search
2) Přímé kódování, nepřímé kódování + 3 příklady nepřímého kódování
3) Minimální simulace
4) Novelty search
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 8
- Registrován: 16. 1. 2017 12:49
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
Zkouška 20. 5. 2019
Otázky:
1. Porovnejte a) genetické algoritmy, b) genetické programování, c) gramatickou evoluci
2. Popište algoritmus NEAT
3. Co je ko-evoluce, jak se sleduje, zda dochází ke zlepšování jedinců při ko-evoluci
4. Jaké formy vztahů mezi učení a evolucí se využívají při návrhu řízení robota
Obecně: Snažil se nachytat, dost lpěl na detailech, známkování mírné
Otázky:
1. Porovnejte a) genetické algoritmy, b) genetické programování, c) gramatickou evoluci
2. Popište algoritmus NEAT
3. Co je ko-evoluce, jak se sleduje, zda dochází ke zlepšování jedinců při ko-evoluci
4. Jaké formy vztahů mezi učení a evolucí se využívají při návrhu řízení robota
Obecně: Snažil se nachytat, dost lpěl na detailech, známkování mírné
Re: [NAIL065] Evoluční robotika, ZK: 16. 6. 2009
1) Popište charakteristiky fitness. Jaké vlastnosti by měla mít fitness pro evoluci řízení robota.
2) GA a důkaz věty o schématech.
3) Bootstrap problém a jak se řeší.
4) Senzororvo-motorická koordinace a příklad.
2) GA a důkaz věty o schématech.
3) Bootstrap problém a jak se řeší.
4) Senzororvo-motorická koordinace a příklad.