Zk. 7.2.2013

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
Dydzej
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 2
Registrován: 3. 9. 2011 17:53
Typ studia: Informatika Bc.

Zk. 7.2.2013

Příspěvek od Dydzej »

Ahoj,
poslední zkouška nepatřila rpzhodně mezi ty nejtěžší a na otázky se dalo odpovědět celkem stručně.
1)Floyd-Steinberg - upravit distribuci chyby tak aby nedával stále stejné výsledky pro jeden vstup.
2)Heckbert - kritéria výběru obalového kvádru
3)HDR - co to je? Význam pro počítačovou grafiku. Fotografování
4)OepnGL - způsoby přednášení dat vrcholů + jejich výhody a nevýhody.

Mé odpovědi (velmi stručně)
1) Randomizace
2) Nejdelší hrana, rozptyl, četnost barev, nejdelší hrana vážená podle citlivosti oka
3) Definice: prostě float RGB Využití v CG: Přesnější počítání, výhodné hlavně pro odlesky... Fotografování: více expozic, tone-mapping, ...
4) po jednom / v poli. (chybělo mi VBO vs Client Side memory.) Upozorňuji že podpora Client side memory byla zrušena s OpenGL 4.0 (nepletu-li se)
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“