Zkouska 04.02.2010

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).

Zkouska 04.02.2010

Příspěvekod Dr_Zlo » 4. 2. 2010 12:34

1] Popiste algoritmus orezavani n-uhelnika obdelnika v obdelnikovem okne. Rozeberte pocet operaci v nejhorsim pripade. Operace roztridte do kategorii (+-), *, /, sqrt, goniometricke, porovnavani
2] Navrhnete pultonovaci matici pro laserovou tiskarnu s 99 odstiny.
3] Upravte quad-tree pro reprezentaci obdelnikoveho bitmapoveho obrazku libovolne velikosti.
4] Doslova: "Jakymi daty byste reprezentovali kameru pro rovnobeznou kolmou projekci." Popiste zpusob ziskani zobrazovaci matice teto kamery.


ad 3] Slo opravdu jen o odpoved na: co delat kdyz na startu konstrukce quad-tree pro bitmapu dostanete obdelnik.
Dr_Zlo
 

Re: Zkouska 04.02.2010

Příspěvekod R.U.R. » 6. 2. 2010 01:17

každá úloha nesla 25 bodů
1) napsal jsem ten algoritmus nějak jinak (i když by třeba taky fungoval), nenašel jsem správně nejhorší případ, a nic jsem nespočítal, jen jsem velmi stručně naznačil, jak asi by se to počítalo -> 20 bodů
2) matici jsem měl skoro dobře, akorát jsem si nějak řek, že 99 do matice 10x10 vyjde hezky, ale ono ne, hezky to vyjde do matice 14*14 -> 15 bodů
3) to jediný jsem věděl a správně -> 25 bodů
4) moc jsem nepochopil otázku a ani jsem k tomu nic nevěděl, kameru jsem se neučil - napsal jsem doslova (pokud si to dobře pamatuju): "
orientace - vektor (3 složky)
poloha - souřadnice (v prostoru)
"
a dostal jsem 13 bodů

Celkem 73 bodů, takže za 1, přestože skutečné znalosti byly tak na 3 :-) Takže se zkoušky nebojte, není zdaleka potřeba tomu rozumět úplně do hloubky abyste dostali 1 :-)
Uživatelský avatar
R.U.R.
Matfyz(ák|ačka) level III
 
Příspěvky: 140
Registrován: 25. 5. 2008 17:46
Bydliště: Beroun
Typ studia: Informatika Ph.D.
Login do SIS: 30151175

Re: Zkouska 04.02.2010

Příspěvekod blabla » 23. 1. 2011 01:54

nevedel by mi nahodou niekto vysvetlit ako RUR prisiel na to ze spravna odpoved by mala byt matica velkosti 14*14...? myslim v tej druhej otazke o poltonovacej matici
blabla
Matfyz(ák|ačka) level II
 
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 1. 2010 23:14
Typ studia: Informatika Mgr.

Re: Zkouska 04.02.2010

Příspěvekod blabla » 23. 1. 2011 19:18

ok uz som to asi pochopil aj sam.. takze:
matica 14*14 rozoznava 196 + 1 = 197 odtienov,
99 odtienov si vieme predstavit ako 98 + 1 ( to +1 je kvoli uplne bielej matici, bez ciernych pixelov),
98*2 je rovne 196,
cize ak budeme dva po sebe iduce odtiene "n" a "n+1" v matici 14*14 rozlisovat tak, ze pridame naraz az dva cierne pixely, tak to bude presne vychadzat..
blabla
Matfyz(ák|ačka) level II
 
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 1. 2010 23:14
Typ studia: Informatika Mgr.


Zpět na PGR003 Počítačová grafika I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník