Zk. 2. 2. 2010

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
HonzaK
Matfyz(ák|ačka) level II
Příspěvky: 71
Registrován: 28. 9. 2007 17:36
Typ studia: Informatika Mgr.
Kontaktovat uživatele:

Zk. 2. 2. 2010

Příspěvek od HonzaK »

Tak dnesni zadani:

1) Odvodit vzorecek pro vypocet pruseciku pri parametrickem orezavani obdelnikovym oknem, dale pak urcit kolik a jakych aritmetickych operaci
se provede pri orezavani usecky jednou polorovinou (operace se mely rozdelit na +/-, *, /, porovnani apod.)

2) Navrhnout dva algoritmy pro redukci barev v obrazku - melo se predpokladat, ze vstupni obrazek ma radove stovky tisic barev, vysledek se mel ulozit v GIFu
(tzn. pocet barev se mel zredukovat na 256). Jeden algoritmus mel byt co nejrychlejsi, pricemz na kvalite vystupu moc nezalezi, druhy mel mit naopak co nejvetsi
kvalitu vystupu a to i za cenu, ze bude pomaly.

3) Mame databazi objektu, ktere konstrukter muze umistit do 3D sceny, jake matematicke operace se provedou, kdyz je do sceny umistena nova instance objektu?
Dale pak se melo rozhodnout, zda je mozne do sceny umistit vice nez jednu instanci od nejakeho objektu a pokud ano, tak rict, cim se ty instance od sebe budou lisit.

4) Popsat prubeh nejslozitejsiho testu v malirove algoritmu (kdyz predchazejici testy selzou) + napsat, jak se detekuje a resi cyklus (v tom malirove alg.).


Priklady 1 a 4 uz tu myslim nekde na foru jsou, 2 pry (podle Dr. Pelikana) uz taky nekdy u zkousky byl (ale tady na foru myslim neni), cislo 3 nevim, jestli je novinka, nebo ne.
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“