Zkouška 16.1.

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
Jouda

Zkouška 16.1.

Příspěvek od Jouda »

Dneska to bylo spíše lehké, otázky:
1) Navrhněte datovou strukturu pro hranu v algoritmu řádkového vykreslování N-úhelníka (C#/C/Java/..)
2) Půltónovací matice pro 51 odstínů na ČB laserové tiskárně
3) V jakém graf. formátu byste uložili: digit. fotku na web, digit. fotku k archivaci, screenshot z windows a náhled fotky posílaný emailem
4) Watkinsův alg. řádkového vykreslování - popsat jak řeší viditelnost, najít nejhorší možný případ scény s N stěnami, kde mu to bude
asymptoticky trvat nejdéle. (stěny se nesmí prosekávat)
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“