Zkouska 1.3.

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
Uživatelský avatar
Andreas
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 26
Registrován: 18. 1. 2006 16:47
Typ studia: Informatika Bc.
Kontaktovat uživatele:

Zkouska 1.3.

Příspěvek od Andreas »

Na zkousku prisel pan doktor o neco drive, ale zacinali jsme asi o 15min. pozdeji nez bylo planovane. Chtel nam totiz promintnout zadani pisemky na stenu, ale nejak nefungoval projektor, tak to porad zkousel, az se nakonec rozhodl zavolat technika. Ten nez prisel, Pelikan zjistil, ze ma na meotaru celou dobu nasazenou krytku :lol: :lol: Tak na uvod vesele, doufam, ze bude veselo i az zverejni vysledky.

Zadani bylo dnes nasledujici(otazky uz byly na predchozich terminech):

1) Popsat princip Midpoint (Bresenhamovych) algoritmu na kresbu car (kruznic, elips) - obecne. Jako priklad uvest treba odvozeni algoritmu pro kruznici

2)Napište vzoreček, který charakterizuje svítivost pixelu na CRT monitoru v závislosti na přivedeném vstupním signálu (napětí).
Co z toho plyne pro zobrazování v počítačové grafice?
(Tady pozor, ten vzorecek ve slajdech je spatne a kdo nechodil na prednasky, tak to nevi :!: ). Spravne je I = K*(V + epsilon)^gama

3) navrhněte datovou strukturu pro bitovou masku ve window manageru. Měla by umět rychle ořezávat (průnik bitová maska a okno), dělat rozdíl 2 bitových masek a určovat neprázdnost bitové masky (zda je nutno překreslovat obrazovku)

4) CSG - popsat algoritmus vržení paprsku, kolik vykonáme porovnání s elem. tělesy, pokud má scéna devet operací sjednocení
New systems generate new problems:)
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“