Stránka 1 z 1

Skuska 15.2.

Napsal: 16. 2. 2007 11:20
od mk
1. Kreslenie kubickej krivky pomocou differencneho algoritmu. Jeho vyhody, nevyhody, implementacne problemy.

2. Navrhnite poltonovaciu maticu pre laserovu tlaciaren s 51 odtienmi.

3. Operacia XOR nad Q-tree

4. Popisat algoritmus Z-buffer, vyhody, nevyhody, ake sceny sa nim mozu generovat, zlozitost.
-----------------------------------------------------------------
poznamky k spravnym odpovediam:
1. Netreba sa ucit matice, len popisat princip, ako ich ziskat (napoveda: c=P(2h)-P(h), atd...). Chcel, aby tam bol spomenuty aj problem s presnostou a pricnip adaptivneho algoritmu, cize dynamicke menenie kroku tak, aby sa jednak zbytocne nevykreslovali niektore pixely (funkcia ''ide pomaly''), ale tiez aby funkcia zostala spojita a nevznikali diery (funkcie "ide rychlo").
2. Klasicky teckovy raster obdlznikovy, ktory mame v slajdoch. Pozor! Inkrementalne pravidelne rastre su vhodne len pre ihlickove tlaciarne, na ostatnych sa tecky rozplyvaju. Pre ne treba navrhnut teckovy raster.
4. Zlozitost zavisi na pocte pixelov vsetkych plosiek. Je to pixelovy algoritmus. Z-buffer je snad jediny algoritmus, ktory dokaze vykreslit akukolkvek scenu, ktora je rozlozitelna na pixely. (ploskovy model, kreslenie 2-rozmernych funkcii,...). Pri ploskovom modeli sa mozu plosky zacyklit aj presekavat.