Zkouska [6.2.2007]

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
Uživatelský avatar
beaver
Matfyz(ák|ačka) level III
Příspěvky: 189
Registrován: 2. 2. 2007 09:33
Typ studia: Nestuduji ale učím na MFF
Bydliště: Praha

Zkouska [6.2.2007]

Příspěvek od beaver »

Tak dnesni zkouska byla v celku podobna tem predchozim. Snad si to pamatuju spravne:

1) Popsat princip Midpoint (Bresenhamovych) algoritmu na kresbu car (kruznic, elips) - obecne. Jako priklad uvest treba odvozeni algoritmu pro kruznici

2) Napat vzorec pro intenzitu pixelu z jeho hodnoty. Co z nej vyplyva.

3) Navrhnout a popsat datove struktury pro reprezentaci 3D sceny v ploskovem modelu (B-rep).

4) Popsat vizualizacni cast Watkinsova algoritmu (v podstate jen co se dela pri pruchodu radkem a co se zobrazuje). Navrhnout scenu N trojuhelniku tak, aby mel Watkinson co nejvetsi casovou slozitost.
Cožpak většina z nás svým způsobem nehledá svou kravičku?
T. Pratchett, z knihy "Kdepak je má kravička"
cgg
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 4
Registrován: 9. 2. 2007 16:03

Re: Zkouska [6.2.2007]

Příspěvek od cgg »

beaver píše: 2) Napat vzorec pro intenzitu pixelu z jeho hodnoty. Co z nej vyplyva.
Z toho bych to teda nepochopil, správně má být:

Napište vzoreček, který charakterizuje svítivost pixelu na CRT monitoru v závislosti na přivedeném vstupním signálu (napětí).
Co z toho plyne pro zobrazování v počítačové grafice?
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“