zkouskova pisemka 25.1. 14:00

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
Uživatelský avatar
snail
Matfyz(ák|ačka) level III
Příspěvky: 144
Registrován: 23. 5. 2005 22:31
Typ studia: Informatika Mgr.
Kontaktovat uživatele:

zkouskova pisemka 25.1. 14:00

Příspěvek od snail »

Bylo tam asi tak tohle:

1. Co je to antialiasing? Jake jsou zpusoby jeho implementace.
Popiste obecne postupy, zadne konkretni algoritmy.

2. Navrhnete upravu Floyd-Steinbergova algoritmu tak,
aby na stejnem vstupu nedaval pokazde stejny vystup.

3. Popiste algoritmus pro operaci rozdilu mezi stejne velkymi kvadrantovymi stromy (quadtree).
Strom obsahuje pouze binarni hodnoty "1" - uvnitr mnoziny, "0" - vne mnoziny.

4. Navrhnete datove struktury pro reprezentaci CSG (elementarni telesa, mnozinove operace),
aby se s tim co nejsnaz pracovalo (operace, vrhani paprsku,...).
Pouzijte svuj oblibeny programovaci jazyk (C, C++, Java, C#).
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“