28. 1. - zkouška

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
matfyzák

28. 1. - zkouška

Příspěvek od matfyzák »

Ahoj,

dnes se otázky v zásadě opakovali...

1) HSV, co znamenají jednotlivé složky? Jakých nabývají hodnot? Jaké efekty se s tím dobře dělají? Jak určíte sytost z RGB?
2) Konstrukce 3D povrchové scény. Popište, jak by vypadala datová struktura použitá pro vykreslování. Co by mělo být uložené ve vrcholech a stěnách pro vykreslování/stínování? Jak efektivně ukládat sousední vrcholy a stěny?
3) Kamera - letecký simulátor. Vyberte vhodné zobrazení kamery, jaké byste použili pro simulátor letadla. Jaké budete potřebovat parametry? Některé se budou v čase měnit, které? Co se bude dít při vykreslování?
4) volitelná otázka
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“