Zkouška 14.1.2019 [Pelikán]

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
Uživatelský avatar
LadyMalande
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 1. 2019 21:14
Typ studia: Informatika Bc.

Zkouška 14.1.2019 [Pelikán]

Příspěvek od LadyMalande »

Zkouška byla mírně hodnocená. Dalo se na ni připravit z prezentací přednášejícího (z 99 %)
1) Jakou strukturu byste vytvořili pro hranu polygonu pro použití ve vybarvování po řádkách, napište v libovolném jazyce (C, Java, C#, C++)
2) Co je to anti-aliasing a k čemu je dobrý? Popište dva algoritmy, kterými by se mohl počítat
3) Popište, co byste si potřebovali ukládat u kamery při kolmém rovnoběžném promítání? Jak vypadá matice projekce tohoto promítání?
4) volitelné téma
Vyplňování souvislé oblasti: Popište záplavový algoritmus se strukturou FIFO. Proč není vhodný zásobník?
We now have a dog and Alistair is still the dumbest one in the party. - Morrigan
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“