23.2.2015

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
kačus

23.2.2015

Příspěvek od kačus »

Otázky nebyly nové, už se tu někde vyskytly.
1) Napsat deklaraci struktury pro hranu (+ krátké komentáře co je co) v algoritmu vyplňování n-úhelníka.
2) Anti-aliasing.
3) Napsat půltónovací matici pro 51 odstínů. Má být čtvercová, důležité popsat postup, nemusí tam být celá matice napsaná.
4) Rovnoběžná kolmá projekce. Jakými daty reprezentovat kameru? Jak vypadá transformační matice.
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“