Stránka 1 z 1

Zkouska 2.2.2010

Napsal: 28. 1. 2010 22:38
od kaktus64
Neviete niekto ako vyzerá skúška z Umelej Inteligencie? Bude to "len" taký pokec s Bartákom o zadanej téme, aby zistil, či tomu človek rozumie? Alebo bude chcieť aj nejakú aplikáciu typu aký prehľadávací alg by ste použili v takomto prípade? Má sa človek proste naučiť poučky zo slidov alebo ...?

thnks in advance :)

Re: Umela Inteligence I Zk

Napsal: 1. 2. 2010 16:26
od machiavelli
Najpr je 15-otazkovy test, kde je prave jedna spravna odpoved na kazdu otazku. Na postup dalej treba mat dobre aspon 11 otazok. Testik bol podla mna lahky, mal som dobre vsetky otazky. Potom nasleduje otazka/priklad, ktory treba rozobrat podrobne. Ja som dostal ako priklad SEND + MORE = MONEY, teda co na to pouzit a ako sa to riesi. Samozrejme, je to typicky priklad CSP, riesiacich technik je viac, ja som rozobral Maintaining arc consistency (co je backtracking, kde po kazdom dosadeni pustime AC algoritmus na hrany veduce do danej premennej) a odisiel s jednotkou, kedze to bola presne otazka, ktoru som chcel dostat:) (Doba ucenia: 3 dni)

Umela Inteligence I Zk 2.2.2010

Napsal: 2. 2. 2010 12:31
od pasky
Na uvod zkousky byl dnesk opet testik - vice mene overuje, zda jste ty slajdy alespon jednou precetli, nektere otazky jsou ponekud divne, ale da se vydedukovat, co ho zajima. Priklad: "Mame dve A* heuristiky, muzeme rict, ze jedna je lepsi nez druha? (i) Nemuzeme (ii) Experimentem, (iii) kdyz f > g \forall x, (iv) kdyz f < g \forall x", "Umely agent s neuronovou siti je typ: (i) Mysli jako clovek (ii) Chova se jako clovek (iii) Mysli racionalne (iv) Chova se racionalne" (to je priklad te divne ;-) ), "Ktery druh odvozovani vychazi z faktu: (i) Dopredne (ii) Zpetne (iii) Resolucni (iv) Vsechny(?)".

Testik bezeslova prosel, ocarkoval a strcil do ruky papir se zadanim, pri iteracich uz byl ale pratelsky, toleroval, ze jsem neco trochu pomichal a i kdyz videl, ze jsem tam napsal navic zbytecnosti, ktere navic byly spatne, nevrtal do nich. ;-)

Vetsinou se zdalo, ze zadani je vyresit nejaky problem nejakym druhem algoritmu, treba staveni vezi z kosticek pres A*, prevoznik nejakym druhem neinformovaneho hledani, hrat nejakou hru, apod. Ja jsem mel za ukol formulovat problem ctyr kraloven jako CSP a vysvetlit na tom algoritmus CSP plus ruzna zrychleni (lookahead, forward-checking, hranova konzistence). Pak se mne jeste zeptal na presnou definici hranove konzistence, nechal mne formalne napsat algoritmus ARC3 a namalovat, jak bude CSP s forward checkingem prochazet ty sachovnice. Nabidl dvojku hned nebo jednicku za neco vic, protoze jsem u kraloven vyrobil stavovy prostor 16^4 misto 4^4 (mel jsem kralovny jako dve souradnice, misto hardcoded jednu kralovnu na sloupecek, takhle blbe mu to pry studenti delaji casto) a pak jsem popletl forwardchecking a lookahead (myslel jsem, ze forwardchecking je to, co je ve skutecnosti lookahead - ve skutecnosti je to vpodstate 1-level lookahead zatimco lookahead transitivne zupdatuje cely graf).

Re: [NAIL069] Umela Inteligence I Zk 2.2.

Napsal: 2. 2. 2010 14:58
od kaktus64
Na dnešnom termíne som bol aj ja, tak som zmenil názov vlákna.

Po testíku (13 out of 15 (2 blbé chyby)) som dostal riešiť jednoduchú hru dvoch hráčov, ktorý sa posúvajú na políčkach vedľa seba. Keďže hrajú proti sebe dvaja hráči, je jasné, že ide o minimax alg a automaticky chcel aj Alfa-Beta prerezávanie. Chcel presne napísať ten alg nie len slovný popis ako funguje. Potom chcel, aby som konkrétne popísal optimálnu stratégiu pre danú hru. Ešte sa ma popýtal na rozdiel medzi TREE-SEARCH a GRAPH-SEARCH a či viem dokázať, že monotónna heuristika je prípustná.

Nebolo toho veľa, ale kým som sa dostal k odpovedi dosť to trvalo, takže som odchádzal o 13:00 (začiatok 09:00). Zabudol som si index a na známku som sa nepýtal, tak neviem, čo som dostal. Keďže som tam ale sedel dlho a cca som videl závyslosť medzi známkou a štýlom rozhovoru, tipujem, že mám jedna.

:)

Re: [NAIL069] Umela Inteligence I Zk 2.2.

Napsal: 29. 4. 2010 20:15
od Yep
kaktus64 píše:Na dnešnom termíne som bol aj ja, tak som zmenil názov vlákna.

Po testíku (13 out of 15 (2 blbé chyby)) som dostal riešiť jednoduchú hru dvoch hráčov, ktorý sa posúvajú na políčkach vedľa seba. Keďže hrajú proti sebe dvaja hráči, je jasné, že ide o minimax alg a automaticky chcel aj Alfa-Beta prerezávanie. Chcel presne napísať ten alg nie len slovný popis ako funguje. Potom chcel, aby som konkrétne popísal optimálnu stratégiu pre danú hru. Ešte sa ma popýtal na rozdiel medzi TREE-SEARCH a GRAPH-SEARCH a či viem dokázať, že monotónna heuristika je prípustná.

Nebolo toho veľa, ale kým som sa dostal k odpovedi dosť to trvalo, takže som odchádzal o 13:00 (začiatok 09:00). Zabudol som si index a na známku som sa nepýtal, tak neviem, čo som dostal. Keďže som tam ale sedel dlho a cca som videl závyslosť medzi známkou a štýlom rozhovoru, tipujem, že mám jedna.

:)
Cau,

muzu se zeptat, jaky je tedy rozdil mezi TREE-SEARCH a GRAPH-SEARCH a hlavne ktere algoritmy (probirane na IU 1) patri do TREE-SEARCH a ktere do GRAPH-SEARCH?
Napr. DFS, BFS... ony muzou patrit do oboji, popr. kde na Bartakovych slidech to jde najit???

Diky mooc

Re: [NAIL069] Umela Inteligence I Zk 2.2.

Napsal: 3. 5. 2010 11:10
od kaktus64
Keď prehľadávaš stavový priestor, môže sa stať, že pri expandovaní následníkov uzlu dostaneš uzol, v ktorom si už raz bol. Rozdiel medzi TREE-SEARCH a GRAPH-SEARCH je v tom ako sa k takémuto uzlu zachováš.

Ak tento už videný uzol aj tak znova spracuješ, dostaneš TREE-SEARCH.
Ak si povieš, že tento uzol som už videl a ďalej ma teda nezaujíma, dostaneš GRAPH-SEARCH.