Zkouška - známkování?

Zkouška - známkování?

Příspěvekod wqej329487 » 10. 2. 2019 08:33

Zdravím,

chtěl bych se zeptat těch, kdo už byli u zkoušky, kolik toho měli dobře a jakou dostali známku.
Letos jsou 3 příklady v písemce (min. 1 musí být dobře pro připuštění k ústní) a pro ústní si taháme 2 otázky ze seznamu.
Mám pocit, že dříve bylo na Kučerově webu popsáno známkování: "30% tvoří písemná část, 70% ústní". Teď už to tam není.
Takže vůbec nemám představu.

Vzhledem k tomu, že se už asi nestihnu naučit některé z otázek k ústní, zajímaly by mě především tyto varianty:
- 1 příklad v písemce dobře, jednu otázku u ústní dobře, druhou vůbec nevědět.
- 2 příklady v písemce dobře, jednu otázku u ústní dobře, druhou vůbec nevědět.
- 3 příklady v písemce dobře, jednu otázku u ústní dobře, druhou vůbec nevědět.
- 2 příklady v písemce dobře, jednu otázku u ústní napůl, druhou vůbec nevědět.
- 3 příklady v písemce dobře, u ústní aní jednu vůbec nevědět, nebo jen napůl (když má člověk smůlu při losování).
Ale budu rád i za jiné vaše výsledky. A je možné mít dvě otázky napůl dobře, aby se to počítalo jako jedna?
Má smysl třeba naučit se aspoň definici věty, a nevědět pak důkazy, nebo se to bere jako kompletní fail?

A na závěr se zeptám, jestli je nějaká konkrétní chyba / chybějící znalost,
za kterou Kučera vyloženě vyhazuje, i kdyby zbytek třeba byl uspokojivě.

Díky moc.
wqej329487
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 1
Registrován: 10. 2. 2019 08:17
Typ studia: Informatika Mgr.

Re: Zkouška - známkování?

Příspěvekod karamel » 10. 2. 2019 22:23

Ahoj,
moc dobře si to už nepamatuju, ale snad to aspoň trochu pomůže:

Písemnou zkoušku si Kučera (pro sebe, interně) boduje po deseti bodech za každou otázku. Já měl z písemky 17 bodů, tedy jednu otázku dobře a jednu dobře tak ze 70 %.

Na ústní jsem měl B4 (Polynomiální převod Kachlíkování na Splnitelnost) a C1 (Definice m-převoditelnosti a úplnosti, m-úplnost jazyka univerzálního Turingova stroje, problému zastavení a jeho diagonály (jazyky L_u, HALT a K)).

Polynomiální převod jsem napsal s jednou chybou (popletl jsem, jak logicky zapsat, že nejvýše jedna proměnná z nějaké množiny proměnných může být true), kterou na ústní odhalil a s jeho drobnou nápovědou jsem to pak opravil.

U otázky na m-převoditelnost jsem napsal dobře definice, co se týče důkazů m-úplností, nějak jsem se do toho zamotal a napsal jsem tam spíš blbosti. Když to pak se mnou procházel, tak mě celkem návodnými otázkami dovedl ke správnému řešení. Myslím si, že mi tam hodně pomohlo, že jsem se v tom fakt jen zamotal, ale že jsem se jakž takž v látce orientoval, takže těch návodných otázek nemuselo být zase tolik.

Takže jedna otázka jakž takž správně s chybou, kterou jsem byl schopen opravit, druhá otázka nic moc a musel to ze mě trochu tahat. Bohužel moc neporadím s tím, podle čeho přesně rozdává známky, protože jsem dostal dvojku, se kterou jsem spokojen, takže jsem se radši moc po přesných pravidlech hodnocení nepídil. Ani nevím, jak to dopadlo u ostatních, byl jsem na zkoušení jako první.

Co se konkrétních znalostí, na kterých vyhazuje, týče, taky moc nevím. Pochopitelně mu u písemek vadilo, když někdo při dokazování, že je něco NP-úplný problém, převáděl opačným směrem (z neznámého na známý NP-úplný, místo převodu známého problému na ten, který dokazujeme), to je ale tak všechno, co jsem k tomu postřehl.

Celkově mi přijde, že se obtížnost zkoušky trochu odvíjí od toho, jakou má člověk smůlu na otázku (třeba převádění NP-úplných problémů mi připadalo jako celkem jednoduchá sada otázek třeba oproti některým důkazům vět).
karamel
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 10
Registrován: 27. 1. 2017 16:30
Typ studia: Informatika Bc.


Zpět na NTIN090 Základy složitosti a vyčíslitelnosti

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků