Pamatuje si někdo další zadání?
Moje zadání bylo:
1. Matematicky vyjádřit operaci A over B.
2. Ve svém oblíbeném programovacím jazyku napište deklaraci nějaké stromové datové struktury.
3. Prediktivní funkce a 5 příkladů využití v praxi. Pokuste se odvodit vzorec pro predikci.
4. Silně kontraktivní operace - co je pro ně vhodné.
Pokročilá 2D počítačová grafika
- tikiri
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 37
- Registrován: 17. 1. 2008 10:06
- Typ studia: Informatika Bc.
- Login do SIS: BARTK7AM
Pokročilá 2D počítačová grafika
Here's a llama, there's a llama, and another little llama, fuzzy llama, funny llama, llama, llama, DUCK.
Re: Pokročilá 2D počítačová grafika
Termin 16. 2. 2016:
Operace A atop B. Matematicka reprezentace, popsat co znamenaji jednotlive promenne, priklad pouziti.
Navrhnete warp engine (algoritmus pro warpovani obrazku), ktery funguje pro transform fci f. Pokud potrebujete, muzete predpokladat, ze fce f^-1 existuje, nic jineho o funkci ale nevite.
Struktura pro Bucket PR Quadtree pro hrany v nejakem jazyce. Napiste pseudoalg pro pridavani hran.
Napiste priklady bezeztratove komprese rastrovych obrazku. Popiste dva trochu detailneji (proces a vlastnosti; veci jako entropie ne).
U toho warp engine jsem napsal, ze postupne bereme 2x2 pixely, zjistime si pomoci fce f ctyruhelnik kam se to promitne a ten vhodnou interpolaci vybarvime. Rekl mi, ze to je jedina rozumna implementace, kterou na tom terminu videl.
U bezeztratove komprese jsem napsal dictionary bez preprocessingu (a la ZIP); RLE + Huffman; analyza radku a z mnoziny filtru vybereme nejlepsi (a la PNG) + Huffman; porovnani pixelu s pixelem nahore, vlevo a vlevonahore a vyber z 7 prediktoru (a la lossless JPEG), pro B&W obrazek muzeme pouzit Huffmana, kde jeden symbol je blok 8x8 pixelu.
Operace A atop B. Matematicka reprezentace, popsat co znamenaji jednotlive promenne, priklad pouziti.
Navrhnete warp engine (algoritmus pro warpovani obrazku), ktery funguje pro transform fci f. Pokud potrebujete, muzete predpokladat, ze fce f^-1 existuje, nic jineho o funkci ale nevite.
Struktura pro Bucket PR Quadtree pro hrany v nejakem jazyce. Napiste pseudoalg pro pridavani hran.
Napiste priklady bezeztratove komprese rastrovych obrazku. Popiste dva trochu detailneji (proces a vlastnosti; veci jako entropie ne).
U toho warp engine jsem napsal, ze postupne bereme 2x2 pixely, zjistime si pomoci fce f ctyruhelnik kam se to promitne a ten vhodnou interpolaci vybarvime. Rekl mi, ze to je jedina rozumna implementace, kterou na tom terminu videl.
U bezeztratove komprese jsem napsal dictionary bez preprocessingu (a la ZIP); RLE + Huffman; analyza radku a z mnoziny filtru vybereme nejlepsi (a la PNG) + Huffman; porovnani pixelu s pixelem nahore, vlevo a vlevonahore a vyber z 7 prediktoru (a la lossless JPEG), pro B&W obrazek muzeme pouzit Huffmana, kde jeden symbol je blok 8x8 pixelu.
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 4
- Registrován: 7. 2. 2015 12:59
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: Pokročilá 2D počítačová grafika
18. 1. 2018
1. A atop B: stejné jako 16. 2. 2016, jen navíc popsat jaké rozsahy hodnot mají složky R, G, B a alpha.
2. Navrhnout vhodný způsob warpingu, když jen umíme vyhodnotit funkce , . (Opět jako 16. 2. 2016), ale navíc víme, že f "zvětšuje" (jeden pixel vzoru se zobrazí na více pixelů obrazu). (-> pro každý pixel obrazu použít lineární interpolaci 4 pixelů zdroje na souřadnicích okolo ) (také se může hodit vědět, že pokud by "kontrahovala", bylo by vhodnější použít (dopředně) a pak filtrování, nebo jen vzorkovat obraz hustěji a průměrovat...)
3. R-Tree (binární strom - "hierarchie osově zarovnaných obalových kvádrů"): napsat deklaraci v oblíbeném programovacím jazyce a popsat (slovy/pseudokódem) algoritmus pro suboptimální konstrukci takového stromu.
4. Komprese obrazu pomocí transformací: co to je, napsat pár příkladů transformací, zkusit napsat vzorečky (ale to nebylo nutné), "co dělá kompresi ztrátovou" (kvantizace). Jednu metodu popsat více do detailů (jen princip fungování).
1. A atop B: stejné jako 16. 2. 2016, jen navíc popsat jaké rozsahy hodnot mají složky R, G, B a alpha.
2. Navrhnout vhodný způsob warpingu, když jen umíme vyhodnotit funkce , . (Opět jako 16. 2. 2016), ale navíc víme, že f "zvětšuje" (jeden pixel vzoru se zobrazí na více pixelů obrazu). (-> pro každý pixel obrazu použít lineární interpolaci 4 pixelů zdroje na souřadnicích okolo ) (také se může hodit vědět, že pokud by "kontrahovala", bylo by vhodnější použít (dopředně) a pak filtrování, nebo jen vzorkovat obraz hustěji a průměrovat...)
3. R-Tree (binární strom - "hierarchie osově zarovnaných obalových kvádrů"): napsat deklaraci v oblíbeném programovacím jazyce a popsat (slovy/pseudokódem) algoritmus pro suboptimální konstrukci takového stromu.
4. Komprese obrazu pomocí transformací: co to je, napsat pár příkladů transformací, zkusit napsat vzorečky (ale to nebylo nutné), "co dělá kompresi ztrátovou" (kvantizace). Jednu metodu popsat více do detailů (jen princip fungování).
Re: Pokročilá 2D počítačová grafika
21.2.2018
1) alpha operace podobně jako všechny předchozí zadání
2) morphing pro trojúhelníkové sítě
3) strip tree
4) B frames v MPEG kompresi
1) alpha operace podobně jako všechny předchozí zadání
2) morphing pro trojúhelníkové sítě
3) strip tree
4) B frames v MPEG kompresi