[NPGR001] Poč. vidění a int. robotika 2017/18

Co se jinam nevejde
kerzak

[NPGR001] Poč. vidění a int. robotika 2017/18

Příspěvek od kerzak »

Na dnešný termín som sa učil z rôznych zdrojov a pritom som ich s pomocou Hlaváčových prezentácií mergeoval sem: https://docs.google.com/document/d/1ePz ... sp=sharing. Sú tam všetky vypracované otázky z tohto roku, ale pozor, ako sa ukázalo na dnešnej skúške, nie všetky sú správne. :D

Písomka:
1. Vztah mezi šírkou frekvencního spektra ve Fourierove transformaci a dobou trvání jednorozmerného signálu je dán (Heisenbergovým) principem nejistoty. Formulujte neformálne princip a vysvetlete jeho význam pro frekvencní analýzu ve zpracování signálu (obrazu).
2. Spočítať priemer a medián filtru.
3. Když charakterizujeme barvu z fyzikálního hlediska, predstavujeme si viditelnou cást barevného spektra vlnových délek elektromagnetického zárení získaného napr. rozkladem bílého svetla pomocí hranolu (pokus I. Newtona). Napište rozsah vlnových délek (od do) v nanometrech [nm], které lidské oko vidí. Uvedte ctyri barvy viditelného spektra usporádané vzestupne podle jejich vlnových délek. (Nápoveda: vzpomente si na barvy v duze).
4. Je eroze binárního obrázku komutativní operací? Proc (vyjdete z jedné z definic eroze)?
5. Vysvetlete princip metody k-prumeru (angl. k-means) a její základní vlastnosti. Jak se metoda
použije pro segmentaci?
6. Uvedte tri nejduležitejší organizacní opatrení v prumyslové výrobe zvyšující produktivitu práce od
zacátku prumyslové revoluce.

Prvých päť som mal dobre, ale zo šiestej sa smial, že kecy. :D Správne má byť niečo typu: 1. Rozdelenie práce na jednotlivé komponenty, teda človek nevyrába v manufaktúre nevyrába celý cýrobok, ale iba jeho časť. 2. Pasová výroba 3. Automatizácia. Ani týmto si nie som úplne istý, spomínal pojmy manufakturizácia a mechanizácia a dosť dlho sme sa bavili o histórii. :D

Článok:
Pozeral si ho asi 2 minúty, obsah ho vôbec nezaujímal, použil nasledujúce vyhľadávanie otázky: (algoritmy na prednáške) \cap (algoritmy v článku) \ (algoritmy na písomke). Ja som mal v článku k-means, mean shift, regresné stromy, na písomke bolo k-means, tak som dostal mean shift, vôbec ma netrápil, bol milý, trvalo to chvíľku.

Na tomto termíne sme boli traja, z písomky sme mali 25, 22 a 12 bodov z 30. Neviem ako dopadli ostatní, lebo na ústnu som šiel ako prvý, ja som mal 1. Odporúčam naučiť sa dobre tie otázky a vybrať si článok, kde je použitý nejaký algoritmus z prednášky.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní“