Na zimním termínu většina opravovala, pár bylo prvostátnicujících.
Úspěšnost vysoká, ne však 100%.
8 otázek, společné zadání pro oba roky nástupu (takže z průniku)
4 paralelní komise, většina je hodnotila jako mnohem vst
řícnější než napoprvé
Otázky byly vždy aspoň 2 podbody, často poměrně konkrétní (rozhodněte jestli platí, najděte příklad splńující...)
okruhy :
limita posloupnosti, Cauchyovskost, Bolzano-Cauchyova věta (dokázat jednu implikaci), rozhodnout konvergenci -1^n
skalární součin - napsat cauchy-schwarzovu nerovnost, určit ortogonální doplněk VP zadaného dvěma vektory
hallova věta - znění, co je SRR, rozhodnout platnost tří tvrzení
k-souvislost v grafu, najít příklady,dokázat nerovnost min stupeň>=hranová souvislost >= vrcholová
definovat jazyk, pro slovně zadaný jazyk zapsat a rozhodnout o tom, jaké je třídy
odpovídání na otázky nad konkrétní situací stránkování
databáze - konceptuální model, fyzický model, "is a " na tabulku
sítě - modulační rychlost?, spolehlivost přenosu, kontrola dat
nejvíc překvapení pro většinu asi otázka ze sítí
pro mě to, že jsem v jednom podbodě zadání nepřišla na to, co se po mně chce - možná moje chyba (neměla jsem hluboce naučené=neseplo), tak jsem k tomu něco vytvořila a u komise jsem odpověděla na to, co bylo cílem...
Ale rozhodně si nestěžuju, komise byla příjemná, a ani jedna z mé strany dost zpackaná otázka to nezměnila
IOI 9.2.2012
Re: IOI 9.2.2012
tak otazka ze siti byla pro me prekvapenim, IMHO se ptali na celkem okrajove zalezitosti
ja byl IP, misto jazyku jsme meli polymorfismus, virtualni metody a navrhnout datovy typ pro objekty ukladane v sortovanem seznamu (pomerne vagne zadana otazka)
moje komise byla hodna a snazila se co mohla
ja byl IP, misto jazyku jsme meli polymorfismus, virtualni metody a navrhnout datovy typ pro objekty ukladane v sortovanem seznamu (pomerne vagne zadana otazka)
moje komise byla hodna a snazila se co mohla
Re: IOI 9.2.2012
Já jen ještě dodám, že v k-souvislosti ty příklady, které jsme měli najít, byly grafy které mají:
a) mindeg = hs = vs
b) mindeg > hs = vs
c) mindeg = hs > vs
d) mindeg > hs > vs
kde mindeg je minimální stupeň grafu, hs je hranová k-souvislost a vs je vrcholová
dále jazyk pro zadefinování (pomoci množin, či gramatiky nebo jiným způsobem) byl jazyk Ln nad abecedou {0,1}, který obsahuje slova, které mají na n-tém místě od konce jedničku.
ohledně stránkování - zadaná velikost adresy (fyzické i virtuální) 32b a velikost stránky 4kB, dvojúrovňové stránkování.
a) zjistit jestli po načtení 123456h může dojít k výpadku při načtení 123654h
b) zjistit kolik řádků musí mít stránkovací tabulka pro nalezení jen jedné stránky (tady si nejsem úplně jistý - nějak jsem nepochopil co se po mně chce)
c) jaký má vliv stránkování na počet přístupů do paměti při zpracovávání programu
takže tolik k otázkám. Já patřil k těm nešťastníkům co to neudělali. A s týpkem co byl předemnou se taky uvidím na opravě v červnu, takže nevím jestli ta úspěšnost byla tak vysoká. Každopádně pokud byly už dvě otázky z osmi na 4 tak komise (aspoň ta moje - Bednarek, Majerech, Kučera, a Yakhob) to dál nepustila i kdybych měl všechno ostatní i s důkazy na 1. U mně byla problématická část z matematiky, kde jsem dostal 1,1,4,4 dílčí známky (z informatiky jsem dostal 1, 2-3, 2-3, 2-3). Takže se určitě je třeba naučit všechno aspoň trochu!
a) mindeg = hs = vs
b) mindeg > hs = vs
c) mindeg = hs > vs
d) mindeg > hs > vs
kde mindeg je minimální stupeň grafu, hs je hranová k-souvislost a vs je vrcholová
dále jazyk pro zadefinování (pomoci množin, či gramatiky nebo jiným způsobem) byl jazyk Ln nad abecedou {0,1}, který obsahuje slova, které mají na n-tém místě od konce jedničku.
ohledně stránkování - zadaná velikost adresy (fyzické i virtuální) 32b a velikost stránky 4kB, dvojúrovňové stránkování.
a) zjistit jestli po načtení 123456h může dojít k výpadku při načtení 123654h
b) zjistit kolik řádků musí mít stránkovací tabulka pro nalezení jen jedné stránky (tady si nejsem úplně jistý - nějak jsem nepochopil co se po mně chce)
c) jaký má vliv stránkování na počet přístupů do paměti při zpracovávání programu
takže tolik k otázkám. Já patřil k těm nešťastníkům co to neudělali. A s týpkem co byl předemnou se taky uvidím na opravě v červnu, takže nevím jestli ta úspěšnost byla tak vysoká. Každopádně pokud byly už dvě otázky z osmi na 4 tak komise (aspoň ta moje - Bednarek, Majerech, Kučera, a Yakhob) to dál nepustila i kdybych měl všechno ostatní i s důkazy na 1. U mně byla problématická část z matematiky, kde jsem dostal 1,1,4,4 dílčí známky (z informatiky jsem dostal 1, 2-3, 2-3, 2-3). Takže se určitě je třeba naučit všechno aspoň trochu!
Re: IOI 9.2.2012
Já teda taky patřím k těm neúspěšným (IP). Trochu se proto opovažuju nesouhlasit s tím, že úspěšnost byla vysoká. Vím o dalších dvou lidech co neprošli. Slabá místa jsem měl v matice, i když komise se to trochu snažila zachránit. Otázky z informatiky byly překvapivě jednoduché, ale, jak píše Jake, trochu volně a ne úplně jasně zadané. Nejvíc mě asi překvapilo, že nebyla žádná otázka na algoritmy...
-
- Matfyz(ák|ačka) level II
- Příspěvky: 69
- Registrován: 4. 10. 2008 11:05
- Typ studia: Informatika Mgr.
- Login do SIS: 36138549
- Kontaktovat uživatele:
Re: IOI 9.2.2012
Určitě záleží na tom, jak člověku sedne zadání. Osobně mi tento termín vyhovoval, zoufale jsem nechtěla statistiku a cokoliv co má v názvu "Fourierova", což se mi vyplnilo. Též mě překvapilo, že tam nebylo nic z ADS.
Odnesla jsem si pár drobných poznatků:
1) Zadání se opravdu opakují. Například otázka na stránkování vyžadovala stejné myšlenkové postupy jako jeden ze zářijových termínů. Určitě má smysl si ta minulá vyzkoušet.
2) Látka, která zatím nebyla zkoušena dle nového systému, se může docela klidně objevit taktéž. Příkladem budiž sítě, které čekal málokdo, neboť odpovědi na otázky této oblasti jsou povídacího ražení, což se na matfyzu netěší zrovna oblibě.
3) Na ústní se sice dá ještě se známkou mírně zahýbat, ale opravdu mírně. Nefunguje to tak, že byste komisi dořekli to, co jste třeba nestihli napsat. Na ústní se rozebírá to, co máte napsáno na papíře, pokud jsou tam nějaké nepřesnosti, nebo nejasnosti. Určitě se vyplatí psát co nejvíc.
Osvědčily se mi následující studijní materiály:
státnicové texty, i když se domnívám, že místy jdou příliš do hloubky. Například kapitola o hashování obsahuje podrobné popisy jednotlivých metod, což se v takovém rozsahu učí až na Datových strukturách. Stejnětak část o DMA. V minulých letech se stávalo, že zkoušející dávali otázky, které je bavily a mnohdy to studentům lámalo vaz. Např. u toho DMA chtěl někdo detailní popis průběhu činnosti, což si myslím, že se dle nového systému zkoušení už nezopakuje.
Slidy doc. Čepka na ADS 1 a 2 -srozumitelné a stručné
Materiál o číselných řadách z MUNI včetně několika řešených příkladů http://cgi.math.muni.cz/~kriz/ciselne_r ... itola1.pdf
Lineární programování prof. Matouška Vysvětleno všechno potřebné k okruhu "Optimalizační metody"
Záznamy přednášek z Principů odkazy na videa jsou na stránkách předmětu, viditelné ale jen z domény cuni. Za toto jsem byla obzvláš vděčná, protože jsem v prváku na principy spíš nechodila a když už, tak jsem stejně velmi brzo nevnímala. Teď mám pocit, že se z toho pomalu stává zajímavý pøedmìt s fajn přednášejícím.
Bylo toho víc, samozřejmě slidy k předmětům jako automaty, databáze, nebo klasická literatura (Kapitoly, Kopáček,...) se velmi hodí.
Odnesla jsem si pár drobných poznatků:
1) Zadání se opravdu opakují. Například otázka na stránkování vyžadovala stejné myšlenkové postupy jako jeden ze zářijových termínů. Určitě má smysl si ta minulá vyzkoušet.
2) Látka, která zatím nebyla zkoušena dle nového systému, se může docela klidně objevit taktéž. Příkladem budiž sítě, které čekal málokdo, neboť odpovědi na otázky této oblasti jsou povídacího ražení, což se na matfyzu netěší zrovna oblibě.
3) Na ústní se sice dá ještě se známkou mírně zahýbat, ale opravdu mírně. Nefunguje to tak, že byste komisi dořekli to, co jste třeba nestihli napsat. Na ústní se rozebírá to, co máte napsáno na papíře, pokud jsou tam nějaké nepřesnosti, nebo nejasnosti. Určitě se vyplatí psát co nejvíc.
Osvědčily se mi následující studijní materiály:
státnicové texty, i když se domnívám, že místy jdou příliš do hloubky. Například kapitola o hashování obsahuje podrobné popisy jednotlivých metod, což se v takovém rozsahu učí až na Datových strukturách. Stejnětak část o DMA. V minulých letech se stávalo, že zkoušející dávali otázky, které je bavily a mnohdy to studentům lámalo vaz. Např. u toho DMA chtěl někdo detailní popis průběhu činnosti, což si myslím, že se dle nového systému zkoušení už nezopakuje.
Slidy doc. Čepka na ADS 1 a 2 -srozumitelné a stručné
Materiál o číselných řadách z MUNI včetně několika řešených příkladů http://cgi.math.muni.cz/~kriz/ciselne_r ... itola1.pdf
Lineární programování prof. Matouška Vysvětleno všechno potřebné k okruhu "Optimalizační metody"
Záznamy přednášek z Principů odkazy na videa jsou na stránkách předmětu, viditelné ale jen z domény cuni. Za toto jsem byla obzvláš vděčná, protože jsem v prváku na principy spíš nechodila a když už, tak jsem stejně velmi brzo nevnímala. Teď mám pocit, že se z toho pomalu stává zajímavý pøedmìt s fajn přednášejícím.
Bylo toho víc, samozřejmě slidy k předmětům jako automaty, databáze, nebo klasická literatura (Kapitoly, Kopáček,...) se velmi hodí.
-
- Matfyz(ák|ačka) level III
- Příspěvky: 209
- Registrován: 2. 12. 2007 19:51
- Typ studia: Informatika Mgr.
- Bydliště: Praha 4
Re: IOI 9.2.2012
Tak úspěšnost jsem brala ze vzorku okolo mě, kde nevylítnul nikdo z cca 7 co jsem znala, a slyšela jsem jen o jednom neúspěšném.
Co se týká změny známek u komise, u některých otázek mě nechali doříct dost - hlavně tam, kde mě nenapadlo, na co se vlastně ptají (databáze), a přitom jsem to uměla. U jiných mi své připomínky spíš oznamovali, asi je to trochu na každém, jak to hodnotí, ale zase bylo pěkné, že se nekončilo přesně ve dvanáct, ale že nechali ještě kolem deseti minut na dopsání, takže nedokončené myšlenky ve 12:00 ještě bylo možné zachránit.
Co se týká změny známek u komise, u některých otázek mě nechali doříct dost - hlavně tam, kde mě nenapadlo, na co se vlastně ptají (databáze), a přitom jsem to uměla. U jiných mi své připomínky spíš oznamovali, asi je to trochu na každém, jak to hodnotí, ale zase bylo pěkné, že se nekončilo přesně ve dvanáct, ale že nechali ještě kolem deseti minut na dopsání, takže nedokončené myšlenky ve 12:00 ještě bylo možné zachránit.