státnice 10.2.2011

Vše co se týká bakalářských státních závěrečných zkoušek.
in5inity
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 1. 2008 10:40
Typ studia: Informatika Bc.

státnice 10.2.2011

Příspěvek od in5inity »

Státnice jsou jiné než bývaly. 4 otázky z matematiky a 4 z informatiky.
Matematika je dost praktická. Informatika prý lehčí než bývala.
Zadání je v příloze.
Zakl_inf.JPG
Zakl_mat.JPG
seby
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 42
Registrován: 31. 1. 2008 15:40
Typ studia: Informatika Mgr.
Kontaktovat uživatele:

Re: státnice 10.2.2011

Příspěvek od seby »

To jsem zvědav, jestli takto budou vypadat už všechny státnice nebo to byla jen výjimka a hlavně jak budou vypadat státnice magisterské.
stastny_anonym

Re: státnice 10.2.2011

Příspěvek od stastny_anonym »

Ja jsem byl v jine skupine, to znamena skoro normalni prubeh v mistnosti na cviceni se ctyrmi zkousejicimi..byli jsme v mistnosti jen dva a na vypracovani hodinu. Pak postupne kazdy ukazoval sve dovednosti vsem panum profesorum. To uz neni standardni postup, nejspise proto, ze to byl nas 2.OT (2. opravny termin). Otazky:

I1: Grafové algoritmy + jejich prakticke pouziti (Yaghob)

I2: Synchronizace, synchronizacni primitiva, priklad Producent-konzument pomoci semaforu (Bulej)

M1: Derivace + 3 vety o stredni hodnote (neznamy hodny pan)

M2: Determinatny (Mares)
Sethiel

Re: státnice 10.2.2011

Příspěvek od Sethiel »

stastny_anonym píše: M1: Derivace + 3 vety o stredni hodnote (neznamy hodny pan)
Neznámý hodný pán byl Surynek.

Já byl v té skupině s osmi otázkama. Stručně: dvě a čtvrt hodiny na písemnou přípravu (ukázalo se to být docela málo), další dvě a půl hodiny čekání, než přijdu na řadu (jsem ke konci abecedy). Ústní část velice pohodová, Mareš tam se mnou probral spoustu věcí, co se týkaly těch otázek. V podstatě jsme "pokecali" o těch problémech ... jaká je ta složitost a jak by se to dalo upravit, aby to běželo rychleji, pokud na to neklademe ten a ten nárok. Tady komise asi získala (troufám si říct oprávněný) pocit, že tomu rozumím dost do hloubky. Yaghob se mě potom ptal na tu relační algebru, sice jsem tam neměl několik důležitých věcí, ale uvědomil jsem si to sám, takže jsem hnedka začal stylem "tady jsem zapomněl napsat tohle, to vůbec nevím, jak jsem to mohl vynechat, je to skoro to nejdůležitější". Netopil, nešťoural, přišel mi celkem v pohodě ... vůbec ne tak, jak ho tady ostatní popisujou. Surynek se tam v podstatě nevyjadřoval, za celou dobu řekl jen zdvořilostní fráze. Poslední člen (kterého jsem zase neznal já) mě zkoušel z toho stránkování a těch instrukcí. To mě překvapilo, čekal jsem, že tohle bude zkoušet Yaghob. Tenhle člověk se v tom vrtal hodně, ale já mám tu výhodu, že jsem na střední chodil na elektroprůmyslovku, takže instrukcí a typů instrukcí jsem mu tam popsal spoustu a i postup, jak procesor vykonává program, jsem věděl do detailů (a do detailů to chtěl). Přesvědčil jsem ho asi hlavně tím, že jsem odpovídal takovým tím "samozřejmým" způsobem ("a když procesor vykoná instrukci, co dělá dál?" -"pokračuje další instrukcí" "no ale co přesně dělá" -"no tenhle postup znovu, načte další instrukci..." "co to přesně znamená?" -"no prostě zvětší instruction pointer o velikost právě zpracované instrukce a tím získá adresu následující instrukce, a opakuje tenhle postup").

Kdyby mi nebylo stydno, asi bych řekl, že to bylo triviální. Netroufám si to ale říct z několika důvodů. Jednak tam vyletěli dva nebo tři lidi jen z těch, co to říkali nahlas, takže možná ještě víc. Jednak jsem se ohledně toho stresoval příliš hodně a příliš dlouho na to, abych si zpětně přiznal, že to za to nestálo. Ty dvě a půl hodiny mezi tím, když jsem se dozvěděl, že mě bude zkoušet Yaghob, a tím, než mě vzali, bych nikomu nepřál. Po ústní zkoušce to byl ale právě Yaghob, kdo mi řekl, že "jsem to nejlepší, co tam za celej den měli" a že "to nebudeme protahovat", volně převyprávěno. Takže se tolik nestresujte z Yaghoba, není vůbec tak hroznej, jak ho tu někteří popisujou.

Ještě jsem si teď vzpomněl ... jednoho člověka vyhodili (jiná komise, ne ta s Yaghobem) za to, že - jak mi to převyprávěl - "vůbec nevěděl, jak funguje počítač", zaměňoval sběrnici a řadič a tak.

Shrnutí pro mě: jeden týden volného učení (tzv. pročítání), jeden týden intenzivního učení, ústní část za jedna.

Snad to někomu, kdo si tohle někdy přečte, pomůže, aby se nestresoval tak jako já.
univerz
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 36
Registrován: 25. 6. 2006 00:06
Typ studia: Informatika Bc.
Kontaktovat uživatele:

Re: státnice 10.2.2011

Příspěvek od univerz »

zaujimava info by mohla byt, ako moc clovek mohol nevediet, aby este presiel?
peterblack
Matfyz(ák|ačka) level III
Příspěvky: 153
Registrován: 10. 12. 2006 19:26

Re: státnice 10.2.2011

Příspěvek od peterblack »

matika 3. c) odkazuje na Weddelburnovu větu? ... jsem si nevšim že by se na mff na bakaláři učila :(
Trudelnik

Re: státnice 10.2.2011

Příspěvek od Trudelnik »

peterblack píše:matika 3. c) odkazuje na Weddelburnovu větu? ... jsem si nevšim že by se na mff na bakaláři učila :(
Tiez som na to pozeral a ta otazka mi pride presne mierena na tu vetu. Poznal som ju len kvoli tomu, ze som ju nahodou niekde zahliadol, takze ma tiez tato praktickejsia forma matematiky trochu desi.
otakáro

Re: státnice 10.2.2011

Příspěvek od otakáro »

peterblack píše:matika 3. c) odkazuje na Weddelburnovu větu? ... jsem si nevšim že by se na mff na bakaláři učila :(
Já myslím, že tu větu ani nepotřebuješ. Stačí to těleso sestrojit (normálně podle konstrukce konečných těles řádu p^n) a podívat se, jestli je komutativní. Potom akorát řekneš, že všechna konečná tělesa se stejným počtem prvků jsou izomorfní, takže každé těleso s devíti prvky je komutativní. :wink:
Odpovědět

Zpět na „Bakalářské SZZ“