Pisemka 18.1.
- Andreas
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 26
- Registrován: 18. 1. 2006 16:47
- Typ studia: Informatika Bc.
- Kontaktovat uživatele:
Pisemka 18.1.
Tady je aspon cast ze zadani...to co si pamatuju.
1) Kolikrat rychleji zpracuje vektorovy procesor soucet dvou 64bitovych vektoru, pricemz cas na secteni dvou cisel je u obou stejny. Cas na vyzdvizeni instrukce je 40% , cas na dekodovani je 10% a cas na provedeni je 50% cele operace(tak nejak to bylo:-)
2)odecist dve cisla -39 a -42 v desitkovem doplnku
3)prevest cislo 0,656 do dvojkove soustavy do tvaru 0,xxxx a urcit absolutni a procentualni chybu
4)vynasobte cisla 1010 a 1011 s posunem doprava
5)naprogramovat instrukci nacteni dvojkoveho doplnku cisla v pameti do akumulatoru
6)nakreslit blokove schema primeho pristupu do vyrovnavaci pameti + popsat jak to funguje
7)urcete redundanci cisla v BCD a)jednoho
b)dlouheho cisla
na vic si uz asi nevzpomenu a i za to co tady je tak uplne nerucim... pamet neni spolehliva ani u PC ani u lidi
1) Kolikrat rychleji zpracuje vektorovy procesor soucet dvou 64bitovych vektoru, pricemz cas na secteni dvou cisel je u obou stejny. Cas na vyzdvizeni instrukce je 40% , cas na dekodovani je 10% a cas na provedeni je 50% cele operace(tak nejak to bylo:-)
2)odecist dve cisla -39 a -42 v desitkovem doplnku
3)prevest cislo 0,656 do dvojkove soustavy do tvaru 0,xxxx a urcit absolutni a procentualni chybu
4)vynasobte cisla 1010 a 1011 s posunem doprava
5)naprogramovat instrukci nacteni dvojkoveho doplnku cisla v pameti do akumulatoru
6)nakreslit blokove schema primeho pristupu do vyrovnavaci pameti + popsat jak to funguje
7)urcete redundanci cisla v BCD a)jednoho
b)dlouheho cisla
na vic si uz asi nevzpomenu a i za to co tady je tak uplne nerucim... pamet neni spolehliva ani u PC ani u lidi
New systems generate new problems:)
- Trichogaster
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 7
- Registrován: 18. 1. 2006 14:29
- Myshaak
- Matfyz(ák|ačka) level III
- Příspěvky: 162
- Registrován: 18. 1. 2006 22:29
- Typ studia: Informatika Mgr.
- Login do SIS: michp5am
Oh, tak to jo, myslel jsem si to, jen me zmatlo ze tam je vyzvednuti a dekodovany casove zvlast, kdyz vektorovej to oboje udelal jen 1x, kdezto skalarni oboje n-krat.Trichogaster píše:1. je easy vektorovej jen jednou udela instrukci a jednou dekoduje kdezto skalarni vyzvedava a dekoduje pokazdy
Jo, to jedno cislo je 6/16, to beru, ale proc je to pro dlouhy cisla jinak? To je ten podil s logaritmama, ze? Asi se na to jeste kouknu ;)[/quote]Trichogaster píše: 7. jednoho cisla je 37,5% a dlouhych asi 20%
Jo, to jedno cislo je 6/16, to beru, ale proc je to pro dlouhy cisla jinak? To je ten podil s logaritmama, ze? Asi se na to jeste kouknu [/quote][/quote]Trichogaster píše: 7. jednoho cisla je 37,5% a dlouhych asi 20%
Obecne potrebujes v BCD log(10)n cislic, tedy (log(10)n)×4 bitu (jedna islice jsou 4 bity. V dvojkove potrebujes log(2)n cislic (jedna cislice 1 bit).
Jinak to 6/16 nevim jak vyslo..je to kravina.
Kdyz chces ulozit cislo 0-1, tak to más 1 bit vs. 4 bity.
cislo 2-3 -> 2 bity vs. 4 bity
cislo 4-7 -> 3 bity vs. 4 bity
cislo 8-9 -> 4 bity vs. 4 bity
Takze to ma byt prumer (na jednu cislici!) 1/5+2×(1/5)+3×(4/10)+4×(1/5)=2.6
a v pripade BCD je to kazopadne 4 bity...to jest redundance 1-(2.6/4)=0,35 a zadne 37,5%. Ale co uz, nejni to jedina "zajimavost" v tech skriptech.
- Myshaak
- Matfyz(ák|ačka) level III
- Příspěvky: 162
- Registrován: 18. 1. 2006 22:29
- Typ studia: Informatika Mgr.
- Login do SIS: michp5am
Pockaj, ta 1/5 ap. na to jsi prisel jak? Podla toho jak jsem to pochopil tak v BTC vyuzijes 10 kombinaci (cislice 0..9) - celkove mas ale k dispozici 4 bity coz dava 2<sup>4</sup> = 16 moznych kombinaci. Ja vyuzivam jen tech deset => tech zbylych 6 je nadbytecnych => 6/16 :ozehyo píše: Jinak to 6/16 nevim jak vyslo..je to kravina.
Kdyz chces ulozit cislo 0-1, tak to más 1 bit vs. 4 bity.
cislo 2-3 -> 2 bity vs. 4 bity
cislo 4-7 -> 3 bity vs. 4 bity
cislo 8-9 -> 4 bity vs. 4 bity
Takze to ma byt prumer (na jednu cislici!) 1/5+2×(1/5)+3×(4/10)+4×(1/5)=2.6
a v pripade BCD je to kazopadne 4 bity...to jest redundance 1-(2.6/4)=0,35 a zadne 37,5%. Ale co uz, nejni to jedina "zajimavost" v tech skriptech.
Pockaj, ta 1/5 ap. na to jsi prisel jak? Podla toho jak jsem to pochopil tak v BTC vyuzijes 10 kombinaci (cislice 0..9) - celkove mas ale k dispozici 4 bity coz dava 2<sup>4</sup> = 16 moznych kombinaci. Ja vyuzivam jen tech deset => tech zbylych 6 je nadbytecnych => 6/16 [/quote]
Je to BCD ne BTC...to se auc, jinak neprolezes. A 1/5=2x(1/10), a to je "sance" na to, ze budes zobrazovat dane cislo.
Je to BCD ne BTC...to se auc, jinak neprolezes. A 1/5=2x(1/10), a to je "sance" na to, ze budes zobrazovat dane cislo.
OK, aucim se to. Ale jak Ty to rikas se mi zda stejne takove prapodivne (proc se ta "sance" nasobi poctem bitu)... Naucim se tych 37,5% jak chce Jirovsky a bude pokoj.Anonymous píše: Je to BCD ne BTC...to se auc, jinak neprolezes. A 1/5=2x(1/10), a to je "sance" na to, ze budes zobrazovat dane cislo.
- Trichogaster
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 7
- Registrován: 18. 1. 2006 14:29
Myshaak píše: Pockaj, ta 1/5 ap. na to jsi prisel jak? Podla toho jak jsem to pochopil tak v BTC vyuzijes 10 kombinaci (cislice 0..9) - celkove mas ale k dispozici 4 bity coz dava 2<sup>4</sup> = 16 moznych kombinaci. Ja vyuzivam jen tech deset => tech zbylych 6 je nadbytecnych => 6/16
Tenhle postup je uplne spravne, takze 37,5%
Trojka je taky dobrá:)
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 29
- Registrován: 20. 1. 2006 20:41
- Typ studia: Informatika Bc.
- Kontaktovat uživatele:
Ne, není vubec správne...anebo potom není správne tech 20% na dlouhe cisla..spocitej si to..podle toho vzorku 6/10 lze vpocitat, ze u cisel do 99 je treba 8 bitu, co staci na 256 cisel. Tedy redundance je 156/100*100=156%...a do 999 je to jeste vetsi (3096/1000*100=309,6%). Konveruje to do inf. a ne ke 20%. Tech 20% to je na bity, tech 37,5% je zase na hodnoty. Je to hodne velky rozdil.Trichogaster píše:Myshaak píše: Pockaj, ta 1/5 ap. na to jsi prisel jak? Podla toho jak jsem to pochopil tak v BTC vyuzijes 10 kombinaci (cislice 0..9) - celkove mas ale k dispozici 4 bity coz dava 2<sup>4</sup> = 16 moznych kombinaci. Ja vyuzivam jen tech deset => tech zbylych 6 je nadbytecnych => 6/16
Tenhle postup je uplne spravne, takze 37,5%
No, ale me prave prijde tenhle postup spravnej! A prave proto mi prislo divny tech 20% pro dlouhy cisla! Jednou ze se redundance pocita pomerem vyuzitelnych hodnot a podruhy se to porovnava s delkou dvojkovyho zapisu...zehyo píše: Ne, není vubec správne...anebo potom není správne tech 20% na dlouhe cisla..spocitej si to..podle toho vzorku 6/10 lze vpocitat, ze u cisel do 99 je treba 8 bitu, co staci na 256 cisel. Tedy redundance je 156/100*100=156%...a do 999 je to jeste vetsi (3096/1000*100=309,6%). Konveruje to do inf. a ne ke 20%. Tech 20% to je na bity, tech 37,5% je zase na hodnoty. Je to hodne velky rozdil.
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 29
- Registrován: 20. 1. 2006 20:41
- Typ studia: Informatika Bc.
- Kontaktovat uživatele:
No, tak mluvime o tom samem. Ale rozumne je pocitat redundanci jako zbytecne bity v %, protoze poe hodnot to obecne nlze vypocitat...protoe to konverguje do inf. Mozna by se mohl hodit mail V. Jirovskymu, protoze ve slidech je to take spatne (tedy podle mého názoru..)Anonymous píše:No, ale me prave prijde tenhle postup spravnej! A prave proto mi prislo divny tech 20% pro dlouhy cisla! Jednou ze se redundance pocita pomerem vyuzitelnych hodnot a podruhy se to porovnava s delkou dvojkovyho zapisu...zehyo píše: Ne, není vubec správne...anebo potom není správne tech 20% na dlouhe cisla..spocitej si to..podle toho vzorku 6/10 lze vpocitat, ze u cisel do 99 je treba 8 bitu, co staci na 256 cisel. Tedy redundance je 156/100*100=156%...a do 999 je to jeste vetsi (3096/1000*100=309,6%). Konveruje to do inf. a ne ke 20%. Tech 20% to je na bity, tech 37,5% je zase na hodnoty. Je to hodne velky rozdil.