01.02.2011 - Bulej

Úvodní přednáška zahrnující základy architektur počítačů, jejich vývoje, návrhu a implementace a základy teorie, koncepce a implementace operačních systémů.
Uživatelský avatar
Davpe
Matfyz(ák|ačka) level II
Příspěvky: 98
Registrován: 22. 9. 2010 16:07
Typ studia: Informatika Bc.
Kontaktovat uživatele:

01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od Davpe »

Kvíz:

1) Vlastnost SRAM
(nedestruktivní čtení)

2) Co nepatří mezi Coffmanovy podmínky
(procesy žádají o prostředky najednou)

3) K čemu je registr renaming
(něco s pipeline)

4) Rozsah čísla v IEEE ... a nějaké parametry
(dá se trefit už od pohledu, musí mít +- nekonečko, NaN, +-0 a rozsah i pro záporná čísla)

5) Převod čísla z osmičkové soustavy do binární
(číslo není zarovnané, takže převádět odzadu

6) Co ovlivňuje subsystém pro procesor a paměť (nebo tak nějak)
(Rychlost provádění insrtrukcí.)

7) Co splňuje asociativní paměť
(Výběr podle klíče nebo tak nějak)

8) Výhoda virtualizace
(jednoduchost)

9) Něco s pipeline

poslední už si nepamatuju

kvíz mi přišel jednoduchý, o to víc naštve, když z něho člověk dostane 7 bodů :/ pokud by někdo doplnil druhou, případně i první část, byl bych rád ;)
downey

Re: 01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od downey »

mozem sa opytat ako je to s vysledkami? hovoril kedy budu a ci na nejakej stranke?
Mart

Re: 01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od Mart »

druha cast:
1) deadlock (popis, avoidance vs prevention, priklad avoidance, detekce + zotaveni)
2) preruseni (vyjimka vs externi), priklady, rozdily, co musi mit radic, popsat po krocich
3) sbernice, polling, prenos bez procesoru (DMA, bus mastering), pak tam chtel nejak popsat prenos po krocich
4) radic, mikroprogramovani, horizontalni vs vertikalni, napsat instrukci STOREI addr (mem[mem[addr]] <= ACC) je to indirect, takze 2x read, obrazek tam byl

k te testove casti, 2 otazky mi prisly celkem sporny, bylo to trochu slovickareni a takove 3/4 pravdy

vysledky zapise do SiSu
deusex

Re: 01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od deusex »

Vysledky taky zatim nemam, ani pozitivni, ani negativni.

Jinak kviz byl docela snadny...jedna otazka na vyhody virtualizace pomoci strankovani mi prisla trochu sporna, jinak ale dobry.
Uživatelský avatar
Davpe
Matfyz(ák|ačka) level II
Příspěvky: 98
Registrován: 22. 9. 2010 16:07
Typ studia: Informatika Bc.
Kontaktovat uživatele:

Re: 01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od Davpe »

deusex píše:Jinak kviz byl docela snadny...jedna otazka na vyhody virtualizace pomoci strankovani mi prisla trochu sporna, jinak ale dobry.
Na tuhle otazku jsem se ptal buleje a pry vsechny jine moznosti byly nesmysly. Bylo tam tusim - je to rychlejsi (urcite neni), neco s dynamickycm obnovovanim bunek (coz DRAM dela sama o sobe) a pak neco s interni fragmentaci fyzicke pameti a k tomu mi Bulej rekl, ze neco takoveho vubec neexistuje...
deusex

Re: 01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od deusex »

V tom pripade to muselo byt usnadneni ukladani dat do sekundarni (diskove) pameti, ale to uz je asi jedno.

Dejte pak vedet, az vam nekomu oznami vysledky zkousky, diky.
Uživatelský avatar
beruskovova
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 11
Registrován: 18. 8. 2010 22:02
Typ studia: Informatika Mgr.

Re: 01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od beruskovova »

deusex píše:Dejte pak vedet, az vam nekomu oznami vysledky zkousky, diky.
Já dostala do sisu svou trojku včera asi o půl páté. Třeba u těch lepších mají víc co číst, ehm... 8)

Jinak k té písemné části musím říct, že teda z toho mojeho textu z toho čišelo lecos, jen ne pozorumění. Aspoň Ne Moc. A na trojku to stačilo... :shock: Takže ty úvodní texty mají imho jenom děsit lidi... Kterým trojka nestačí. :evil:
Drozi_anonym

Re: 01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od Drozi_anonym »

Já už taky mám písemku.
Jinak k té virtualizaci - ještě tam byla možnost skrytí skutečné velikosti paměti, ne?
Uživatelský avatar
Davpe
Matfyz(ák|ačka) level II
Příspěvky: 98
Registrován: 22. 9. 2010 16:07
Typ studia: Informatika Bc.
Kontaktovat uživatele:

Re: 01.02.2011 - Bulej

Příspěvek od Davpe »

Drozi_anonym píše:Jinak k té virtualizaci - ještě tam byla možnost skrytí skutečné velikosti paměti, ne?
Co jsem se bavil s lidmi, tak jsem zjistil, ze otazky jsou sice stejneho razu, ale lisi se treba cislem (pokud v otazce je) a dokonce i moznostmi pro odpoved (spravna odpoved je IMHO pro vsechny stejna, ale ty ostatni jsou pry nekdy i jine), takze obcas je opravdu nutne mit stesti na to, co zrovna dostanete...

Ja jsem tam treba tuhle moznost (skryti skutecne velikosti pameti) nemel...
Odpovědět

Zpět na „SWI120 Principy počítačů a operačních systémů“