4. 6., Kučera
Napsal: 4. 6. 2009 16:39
Oproti zkoušce v zimním semestru si nás prvně Kučera vzal všechny do posluchárny a rozdal nám ne příliš těžkou písemku. Účelem bylo hlavně nějak určit, kdo kdy má jít na řadu -- kdo dřív odevzdá, toho dřív vyzkouší. Písemka samotná nebyla příliš těžká -- něco na způsob příkladů, co sme počítali na cvikách. Byla tam matice 2x2, měli sme určit vlastní čísla, určit jaký diagonální matici je podobná a nakreslit, na co se zobrazí jednotková kružnice, když ji proženu touhle maticí; pak tam byla matice 3x3 a chtěl její Choleského rozklad; nakonec tam dal úlohu lineárního programování (tři nerovnice o dvou proměnných) a měli sme najít a nakreslit její optimální řešení a určit duální úlohu. Nepřišlo mi to zvlášť těžký -- a člověk si tak nějak sám mohl určit, kdy pude, podle toho, kdy tu písemku odevzdal. Nevšiml sem si, že be Kučera k ní nějak zvlášť přihlížel, i když před písemkou řikal, že nějakej význam mít bude.
Pak to pokračovalo klasicky -- skupinka lidí čekala přede dveřma, další skupinka si rozmejšlela otázku a s jednim si povídal. Rotoval mezi náma zase několik otázek -- mezi nima diagonalizovatelnost symetrické matice, vlastní čísla podobných matic, kolmost vl. vektorů sym. matice, snad i Choleského rozklad a nějaký otázky týkající se lineárního programování -- i když si nejsem jistje, jestli skutečně někdo lineární programování dostal -- mám takovej dojem, že lidem dával jinou otázku, když mu rovnou řekli, že lin. prog. neuměj. Víceméně zkoušel to, co má na stránce, že bude zkoušet -- přesnej výčet toho, co dával, nevim. x)
Ještě -- nevim, jak postupoval Kučera u ostatních v ZS, u mě si tenkrát jenom přečetl důkaz a nechal mě jít. Teď si přečetl důkaz a nemaje k němu námitek dával doplňující otázky ve stylu, „A co by se mi s tím důkazem stalo, kdyby ta matice nebyla symetrická?“ Myslim, že minule, když někdo měl v pohodě důkaz, tak už se v něm nijak nerýpal.
Pak to pokračovalo klasicky -- skupinka lidí čekala přede dveřma, další skupinka si rozmejšlela otázku a s jednim si povídal. Rotoval mezi náma zase několik otázek -- mezi nima diagonalizovatelnost symetrické matice, vlastní čísla podobných matic, kolmost vl. vektorů sym. matice, snad i Choleského rozklad a nějaký otázky týkající se lineárního programování -- i když si nejsem jistje, jestli skutečně někdo lineární programování dostal -- mám takovej dojem, že lidem dával jinou otázku, když mu rovnou řekli, že lin. prog. neuměj. Víceméně zkoušel to, co má na stránce, že bude zkoušet -- přesnej výčet toho, co dával, nevim. x)
Ještě -- nevim, jak postupoval Kučera u ostatních v ZS, u mě si tenkrát jenom přečetl důkaz a nechal mě jít. Teď si přečetl důkaz a nemaje k němu námitek dával doplňující otázky ve stylu, „A co by se mi s tím důkazem stalo, kdyby ta matice nebyla symetrická?“ Myslim, že minule, když někdo měl v pohodě důkaz, tak už se v něm nijak nerýpal.