MMIB - náročnosť

Tu o tom, tuhle o támhletom... a jinda taky o něčem jiném :D
davepb
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 1
Registrován: 2. 2. 2014 19:44
Typ studia: Nestuduji MFF UK

MMIB - náročnosť

Příspěvek od davepb »

čaute,

študujem na jednej slovenskej univerzite matematiku v kombinácií a pomaly prichádzam nato, že ma nematematická časť absolútne nebaví, ako som prezeral vysoké školy, našiel som tento veľmi sľubný odbor MMIB na MFF; bol som na jednej výstave a rozprával som sa s ľuďmi z mff, ale rád by som počul niečo od študentov o náročnosti tohto štúdia, lebo som počul, že takéto štúdium je veľmi náročné, konkrétnejšie by som sa chcel opýtať na informatickú časť(z informatiky mám nejaké základy, ale nie sú až také pevné, nie je to nič samozrejme, čo sa nedá dohnať ešte do začiatku akademického roka) a na predmety typické pre tento odbor(Teoretická kryptografie, aplikovaná kryptografie, ...); štúdium matematiky na vysokej škole je pre mňa veľmi zaujímavé a mám za sebou úspešný semester zo základných kurzov matematiky; mám len obavy ohľadom tej informatiky a tých konkrétnych predmetov

vopred ďakujem za odpovede.
Jeyekomon
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 2
Registrován: 27. 7. 2008 14:40
Typ studia: Matematika Bc.

Re: MMIB - náročnosť

Příspěvek od Jeyekomon »

Pokud se za tu dobu v MMIB nic většího nezměnilo, tak právě ta informatická část se dá říct, že je skoro zanedbatelná. Rozuměj, cílový zaměstnavatel téhle skupiny očekává, že budeš mít znalosti matematiky ku informatice tak minimálně 60:40. Viz obory na VUT, resp. ČVUT (Bezpečnost Informačních Technologií, Počítačová Bezpečnost), které jsou řádově více informatické a více směrované na přímý nástup na pracovní pozici.
Tím samozřejmě nechci říct, že je MMIB nějak horší, jen je více teoreticky zaměřený, takže máš tím pádem možnost pomýšlet i na vědeckou kariéru.