Matematická analýza - potřebuji radu

Tu o tom, tuhle o támhletom... a jinda taky o něčem jiném :D
MatHic

Matematická analýza - potřebuji radu

Příspěvek od MatHic »

Ahoj, studuji ted prvním sermestrem obecnou fyziku, všechny předměty mě jdou, ale ani za boha nemůžu pochopit matematickou analýzu. Učím se jí z kopáčka - matematická analýza nejen pro fyziky, nevíte o nějaké metodě jak se to mám učit nebo nějakou jinou alternativu k této učebnici? Bohužel na přednášky nechodím - mám na ni Pokorného, ale ta učebnice mi připadá nějak hardcore:D, vůbec nevím jak na to. Máte nějaký osvědčený postup, jak tento předmět zvládnout?
maia

Re: Matematická analýza - potřebuji radu

Příspěvek od maia »

Ahoj,

tyhle těžkosti s matematickou analýzou znám, z Kopáčka jsem ji také příliš nechápala. Pokud nemůžeš chodit na přednášky, doporučila bych Ti alespoň se domluvit s někým ze spolužáků a opisovat/kopírovat si poznámky; na přednáškách jsou třeba i důkazy komentovány lépe (ačkoliv rychleji) než v učebnici. Při přípravě na zkoušky jsem také dost oceňovala zápisky a příklady doc. Pražáka (vidím, že letos vede jedno cvičení): http://www.karlin.mff.cuni.cz/~prazak/vyuka/. Můžeš zkusit číst i Jarníka nebo se podívat po nějakých knížkách v knihovně - čím více zdrojů, tím lépe, alespoň zjistíš, jaký styl výkladu Ti vyhovuje.

A s osvědčeným postupem, jak tento předmět zvládnout, se nám před pár lety na přednášce svěřil sám doc. Pokorný: Věnovat mu čas. Třeba si i každou větu a důkaz napsat na papír pětkrát. Snaž se pochopit, k čemu je v každé větě nutný který předpoklad a kde se pak využije v důkazu.

Přeji hodně štěstí a pevné nervy.
dr.Voštěp
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 7
Registrován: 19. 3. 2014 17:11
Typ studia: Nestuduji MFF UK

Re: Matematická analýza - potřebuji radu

Příspěvek od dr.Voštěp »

Ahoj,