1. rozdiel medzi well formed a validnym dokumentom, uvedte priklady (4 body).
--------------------------------------------------------------------------------------------------
2. prepiste nasledovne typy z DTD do XML Schem, ak existuje viacero rieseni tak ich uvedte, ak neexistuej ziadne tak napiste preco .
a) (true | false)
b) CDATA
c) ID
d) (ano | ne | nevim)
e) #PCDATA
(5 bodov)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Mame nasledujuci fragment jazyka XML Schema:
Kód: Vybrat vše
<xs:unique name="unikatniSPZ">
<xs:selector xpath="pujcovna/auto"/>
<xs:field xpath="SPZ"/>
</xs:unique>
--------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Mejme definici elementu Auto a SUV se slozenymi datovymi typy TypAuto a TypSUV o nichz vime, ze TypAuto obsahuje dva elementy Nazev, Vyrobce a TypSUV byl odvozen rozsirenim o element SPZ. Necht dale plati, ze je element SUV v substitucni skupine elementu Auto. Ktere z nasledujicich elementu:
a)
<Auto>
<Nazev>Fabia</Nazev><Vyrobce>Skoda</Vyrobce>
</Auto>
b)
<Auto xsi:type="TypeSUV">
<Nazev>Escalade</Nazev><Vyrobce>Ford</Vyrobce><SPZ>8A5 8888</SPZ>
</Auto>
c)
<SUV>
<Nazev>Escalade</Nazev><Vyrobce>Ford</Vyrobce><SPZ>8A5 8888</SPZ>
</SUV>
d)
<Auto>
<Nazev>Escalade</Nazev><Vyrobce>Ford</Vyrobce><SPZ>8A5 8888</SPZ>
</Auto>
Jsou validni vuci nasledujicimu fragmentu XML schematu a PROC?
<xs:element ref="Auto" "maxOccurs="unbounded"/>
(8 bodov)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Ulozte nasledujici fragment XML dokumentu prostrednictvim hranoveho a univerzalniho mapovani metody generic tree mapping a vysvetlete vyhody a nevyhody techto metod.
Kód: Vybrat vše
<osoba id="nacelnik" poznamka="Nemecky Cech">
<jmeno>
<krestni>Karel</krestni>
<prijmeni>Nemec</prijmeni>
</jmeno>
<email>karel.nemec@somkokot.cz</email>
</osoba>
--------------------------------------------------------------------------------------------------
6. Na nasleddujicim fragmentu XML dokumentu vysvetlete hlavni vyhody metody simple path mapping.
Kód: Vybrat vše
<osoba id="nacelnik" poznamka="Nemecky Cech">
<jmeno>
<krestni>Karel</krestni>
<prijmeni>Nemec</prijmeni>
</jmeno>
<email>karel.nemec@somkokot.cz</email>
</osoba>
--------------------------------------------------------------------------------------------------
7. No k tomuto prikladu su potrebne prilohy, ktore si uz teda nepamatam, kazdy z tychto xPath dotazov bol za sest bodov a z celej pisomky mi prisli asi najviac OK.
a) Nazvy projektu, ktere maji prirazeneho vedouciho. Vedouci se scitaji s vedoucim v nadrazene projektove skupine.
b) Vyberte nazev tretiho aposledniho projektu v celem XML dokumentu.
(6+6 bodov)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
8. Znova bola potrebna priloha... Transformujte XML dokument v priloze A, vytvorte XSLT sablonu, jejimz vystupem bude !!HTML!! dokument obsahujici pro kazdou projektovou skupinu jejich projektove podskupiny s jejich platformou. Pokud platformu uvedenou nema, vypise prislusnou infromaci. Zvolene reseni komentujte.
(10 bodov)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
9. Opat potrebna priloha. Formulujte v XQuery dotaz, ktery vrati XML Dokument se seznamem kateder(jejich kod a nazev) a pro kazdou katedru seznam predmetu, ktere katedra zajistuje. Pro kazdy predmet chceme jeho nazev a vsechny vyucujici(garant nebo autor). Chceme pouze katedry, ktere zajistuji nejake predmety.
(10 bodov)
--------------------------------------------------------------------------------------------------
10. Uvazujte relacni schema
vuydavatel(vid, jmeno)
autor(aid, jmeno)
kniha(kid, nazev, isbn, autor, vydavatel)
kde sloupce autor a vydavatel referencuji odpovidajici tabulky pomoci cizich klicu. Napiste SQL/XML dotaz, ktery vrati XML dokument s nasledujici struktorou(a odpovidajici daty):
Kód: Vybrat vše
<!ELEMENT vydavatel (vydavatel*)>
<!ELEMENT vydavatel (jmeno, kniha*)>
<!ELEMENT jmeno (#PCDATA)>
<!ELEMENT kniha (nazev)>
<!ATTLIST kniha isbn CDATA>
<!ELEMENT nazev (#PCDATA)>
--------------------------------------------------------------------------------------------------
11. Uvazujte XML dokument predmety.xml v priloze B.
a) katedra 13133 byla zrusena. Pomoci rozhrani DOM odstrante predmety, ktere zajistovala.
b) Pomoci rozhrani SAX provedte validaci XML dokumentu: Kazdy predmet muze mit maximalne 2 prerekvizity. Katedry na skole maji kod 13136, 13133 nebo 13132
(10 + 10 bodov)
A teda este trosku obecne.. Ak niekto zo skusajucich toto cita, tak skuste nabuduce aspon dopredu povedat, ze si mame doniest najlepsie cely zosit papierov a taksito by nebolo odveci aspon zo slusnosti upozornit ze na druhej strane su ulohy zvacsa po 10 bodov aby sa clovek najskor nesral stymi blbostami na prvej strane a nezostal mu cas na ulohy ktore poctom bodov rozhoduju o uspechu a neuspechu. Ked tak privitam nazor aj ostatnych skusanych studentov, ci len ja som hlupy alebo to bolo fakt prepisknute, nakolko nepredpokladam ze ludia co idu na skusku su nejaki XML guruovia. To je aj moj pripad a preto prti kazdej ulohe potrebujem stravit apson par minut vobec analyzovanim postupu riesenia, nieto uz samotnym pisanim kodu. Celkovo mi tato skuska pripomenula tie najhorsie ktore som na tejto skole absolvoval, vsetky mali jeden spolocny znak, pisat zdrojove kody na papier !!!