Obtiznost zkousek

Vše co není uvedeno jinde

Obtiznost zkousek

Příspěvekod sadda » 15. 1. 2007 10:52

Pred tim, nez jsem delal zkousky, jsem slysel, ze numerika, algebra a mira jsou trivky. Ted uz je mam vsechny uspesne za sebou a myslim si pravy opak. Jestli je na nich neco lehciho, tak je to bodovani, ale obtiznost techto predmetu mi prijde vyssi nez analyzy...

Dneska chtel treba jednoho z miry vyhodit, nevim jak mu to nakonec dopadlo, druhymu se dlouho rozmyslel, co da, pak dostal za tri (do archu s teckou). To, ze Netuka to da kazdymu, urcite neplati... Stejne tak uz vim o hodne lidech, co neudelali algebru
sadda
Matfyz(ák|ačka) level II
 
Příspěvky: 62
Registrován: 22. 3. 2006 12:32

Příspěvekod kesy » 15. 1. 2007 11:14

ja by som to tak tragicky nevidel... treba totiz rozlisovat trivky pre urobenie skusky a trivky pre urobenie skusky za 1, ze sadda:)
na algebre ak clovek vie grupy a okruhy (okrem podielovych okruhov), tak za 3 to ide, ak ma clovek stastie tak aj za 2. zavisi na otazkach.
miera - urcite treba vediet znenia viet, to treba nabusit urcite... a potom hlavne nekecat sprostosti, Netuka sa sice bude dost pytat, ale vzdy vas navedie.
na numerike som este nebol, tak neviem
A gun is not a weapon, Marge, it's a tool. Like a butcher knife or a harpoon, or... or an alligator.
Homer Simpson
kesy
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 21
Registrován: 4. 2. 2006 23:19
Bydliště: Nitra

Příspěvekod sadda » 15. 1. 2007 12:58

Uznavam, ze chci trochu vic, ale prece...

Dneska na mire prvni udelal na hodne spatnou trojku, pak dva na jednicku a z nasledujicich deviti jich sest vyhodil, dost brutal...
sadda
Matfyz(ák|ačka) level II
 
Příspěvky: 62
Registrován: 22. 3. 2006 12:32

Příspěvekod ivo_svk » 15. 1. 2007 13:34

otazka je co si predstavujes pod slovom trivka?
pre mna jedina uplna trivka bol uvod do financi...obavam sa ze na matfyze je predmetov, skutocnych triviek (co si max. precitas a ides na skusku) skutocne ako safranu(a medzi povinnymi predmetami, ako su prave tebou menovane, este menej)...co sa tyka algebry a miery tak sa ich musis naucit a potom s kuskom stastia dopadnes aspon dobre (jasne ak mas smolu tak ta prejde cestou na skusku kamion a uz ta skuska ani nebude trapit :D ) hlavne je vediet vety a DEFINICIE(obzvlast na miere)...proste nic nedostanes zadarmo...
a len tak mimochodom jeden z tych siestich bol prof.Netukou vyzvany aspon 2 krat aby vyslovil aspon jednu vetu(stacilo bez dokazu) ktora plati a ani raz sa mu to nepodarilo...takze cisla niesu vsetko
Uživatelský avatar
ivo_svk
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 48
Registrován: 27. 3. 2006 16:03
Bydliště: Hvězda 1/58

Re: Obtiznost zkousek

Příspěvekod Návštěvník » 21. 1. 2007 12:22

sadda píše:Pred tim, nez jsem delal zkousky, jsem slysel, ze numerika, algebra a mira jsou trivky. Ted uz je mam vsechny uspesne za sebou a myslim si pravy opak. Jestli je na nich neco lehciho, tak je to bodovani, ale obtiznost techto predmetu mi prijde vyssi nez analyzy...

Dneska chtel treba jednoho z miry vyhodit, nevim jak mu to nakonec dopadlo, druhymu se dlouho rozmyslel, co da, pak dostal za tri (do archu s teckou). To, ze Netuka to da kazdymu, urcite neplati... Stejne tak uz vim o hodne lidech, co neudelali algebru


Kdybys měl na analýzu Zajíčka tak bys mluvil jinak :wink:
Návštěvník
 

Příspěvekod gerund » 22. 1. 2007 16:47

Ja si taky myslim ze PREDMETY Numerika a Algebra nejsou trivky, ale stejne tak si myslim, ze ty ZKOUSKY jednoduchy jsou - kdyz ti proste staci abys predmet mel odskrtnutej v Sise, nepotrebujes se ucit dukazy na vic jak pul stranky ... coz ostatne plati pravdepodobne i o letosni analyze (s tim rozdilem ze v analyze jsou nepredvidatelny priklady).
Nevim jak je na tom Mira, protoze tu jsem umel. Kdo vi co by se stalo kdybych nedal nejakej dukaz ...

Nevim jak vy, ale ja jsem vloni na lingebre neznal ani jeden dukaz od kapitoly "Projektivni prostor" a pritom si troufnu rict ze zkouska byla lehka ...
gerund
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 39
Registrován: 8. 6. 2006 09:09

Příspěvekod amorphus » 5. 2. 2007 21:30

Já neznal ani moc vět z posledních několika kapitol a myslím si že zkouška byla lehká:)
Uživatelský avatar
amorphus
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 8
Registrován: 29. 5. 2006 13:04
Bydliště: Poděbrady

Příspěvekod Martin » 6. 2. 2007 11:30

To jsme to dopracovali, když studenti už srovnávají analýzu co do obtížnosti s numerikou. Je zřejmé, že matfyz už má své zlaté časy za sebou...
"Endure. In enduring grow strong."
Uživatelský avatar
Martin
Supermatfyz(ák|ačka)
 
Příspěvky: 332
Registrován: 19. 2. 2005 20:23
Typ studia: Matematika Ph.D.

Příspěvekod gerund » 7. 2. 2007 22:37

Tak ja ti nevim ... myslis si ze obtiznost zkousek znamena horsi uroven studentu? (nemyslim prumer, myslim pocet tech co "studuji se zajmem")

Hodne se suska jak uroven matfyzu klesa tim ze jsou pozadavky zkousek mirnejsi ...
Zkusim dat protipriklad - na sobe. Udelejme jedno velke "kdyby":
V prvaku jsem prisel na matfyz jako neumetel. Nevedel jsem co to je limita, neumel jsem napsat ani radek v jakymkoliv programovacim jazyce a nevedel jsem co to je matice. KDYBY se na vsech zkouskach doopravdy zjistovalo co umim, tak bych vyletel urcite z Lingebry. KDYBY byly o trosku tezsi priklady, vyletel bych i z analyzy. KDYBY Kryl nedal na web ty svoje vzorovy priklady a ja si je doma vsechny poctive nevyzkousel, vyletel bych asi i z programovani. Konec.
Rok ale uplynul celkem dobre. Zacaly prazdniny a ja se tesil jak se konecne nebudu muset ucit. Ale po chvili jsem si stejne vzal krasnou matematickou knizku a zacal si v ni procitat - a ne proto, ze bude tezka zkouska, ale proste proto, ze jsem si uvedomil jak me to strasne moc bavi. A ted uz problemy nemam - kdyby se zkouselo tvrdejs, nebude mi to vadit ...

Co tim chci rict: KDYBY byly zkousky o trosku tezsi, nevydrzel bych prvni semestr a musel bych odejit. Myslim si, ze v mym pripade moje uroven znalosti stoupla diky nizsim pozadavkum, ktery mi pomohly se zacatkem ...
Vim ze nejsem jedinej - podobne to muze byt (a urcite i bylo) u nekoho jinyho ...
gerund
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 39
Registrován: 8. 6. 2006 09:09

Příspěvekod ivo_svk » 7. 2. 2007 23:34

o tej analyze mas z casti pravdu...lenze to ze tam niesu dokazy dlhsie ako pol strany je sposobene sposobom akym sa skusa t.j. iba pisomne...kedze predpokladam ze drviva vacsina sa dokazy uci stylom, ze sa ich snazi pochopit (t.j. zapamata si nejake dolezite kroky) tak dokaz typu napr. implicitna funkcia proste do pisomky ist nemoze pretoze aj doc.Vesely ho dokazoval skoro jednu celu prednasku cize priemerny student by nad nim stravil tak 2 hodiny...a otazky typu napiste hlavne body dokazu nemam rad pretoze kazdy si pod tym pojmom predstavuje nieco ine...
Uživatelský avatar
ivo_svk
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 48
Registrován: 27. 3. 2006 16:03
Bydliště: Hvězda 1/58

Příspěvekod Martin » 8. 2. 2007 12:10

No možná bych nenavrhoval dát tam rovnou důkaz VIF, ale třeba Zajíček to udělal tak, že se stejně poznalo, jestli znáš ty těžké důkazy. Prostě tam dal jiný teoretický příklad s poznámkou "kdo pochopil ideu důkazu věty o inverzním zobrazení, nebude mít s tímhle problém". Takže otestovat se ta znalost dá, aniž bys přímo požadoval napsání nějakého důkazu.
Gerund: Nebo bys třeba taky nevyletěl. Jenom by to bylo těžší. Samozřejmě uznávám, že tvůj příspěvek dává smysl. V tvém případě třeba skutečně pomohlo to, že je to jednodušší. Na druhou stranu tento problém (problém vyhazování "neumětelů" v prvním ročníku) se už před pár lety na MFF vyřešil jinak. A to tak, že se prostě snížily bodové limity potřebné pro postup do dalšího ročníku. Nesnížily se nějak výrazně požadavky u zkoušek, ale jenom bodové limity.
To je podle mě ten správný přístup. Člověk, který má talent, ale není připraven na náročnost studia, má tak možnost se aklimatizovat, aniž by ztratil čas. To, co nestihne v prváku, má možnost dodělat později, když si uvědomí, jak strašně moc ho to ve skutečnosti baví.
Naopak špatný přístup je snižovat nároky u zkoušek. Je totiž zřejmé, že nezávisle na talentu, když studenti vědí, že zkouška není příliš náročná, prostě se tolik neučí. Ruku na srdce, kolik procent studentů myslíš, že se naučí nejtěžší věci z přenášek, když jim učitel přímo řekne, že to u zkoušky nebude? Tak to třeba bylo letos u nás při zkoušce z komplexní analýzy. Měli jsme tam obecnou Cauchyho větu pro cykly, která měla důkaz alespoň dvakrát delší, než jakákoliv jiná věta za celý semestr. Učitel prostě řekl, že ten důkaz u zkoušky nebude. To bych já na jeho místě nikdy neudělal, protože je mi jasné, že takhle se ten důkaz nenaučí opravdu nikdo (teda já jsem se ho naučil, ale nejspíš jen proto, že jsem nevěděl, že tam nebude).
Já samozřejmě z velké části soudím podle sebe. Ale bavím se i s jinými lidmi než sám se sebou a ti to vidí podobně. Třeba v druhém ročníku jsme si s kámošem říkali, že kdyby nám v prváku někdo řekl, že lingebru ještě někdy budeme potřebovat, tak bychom se ji naučili pořádně. My jsme se ji sice naučili "pořádně" podle měřítek pana profesora Bicana, protože nám dal bez řečí jedničku. Ale přesto jsme se to naučili nedostatečně ve srovnání s tím, jak bychom to umět potřebovali. Kdybych v prváku věděl, že mě z lingebry bude zkoušet někdo jako je pan profesor Zajíček, nebyl bych teď v pytli pokaždé, když je při přednáškách potřeba něco z lineární algebry. Samozřejmě trochu přeháním, zas tak hrozné to není. Ale podstatné je, že to mohlo být o moc lepší. Jen mít tu správnou motivaci.
Dobře, můžete mi říct, že to je na mě, kolik toho chci vědět. Že když jsem se to tenkrát nenaučil pořádně, tak to svědčí o mojí nezodpovědnosti. Ale já připomínám, že jsem se to naučil "výborně" podle měřítek matfyzu. Jelikož jsem (jako jeden z více lidí) se svými "výbornými znalostmi" nespokojen, je zřejmé, že měřítka matfyzu jsou nastavena příliš nízko. Samozřejmě si to můžu dostudovat sám a taky to často dělám. Ale školu bych prolez naprosto bez problémů, aniž bych si pamatoval jedinou věc z prvácké lineární algebry - a to přesto, že se LA v řadě dalších předmětů používá.
Vlastně ani nevím, proč tady píšu tak dlouhé litanie, protože idea je zřejmá: Na těžší zkoušku se studenti učí více. Protože když ji chtějí udělat, tak prostě musí. Tím pádem se pak jejich "úroveň" lepší. "Problém neumětelů" je vyřešen sníženými bodovými limity pro postup do vyššího ročníku. Připadá mi naprosto nevhodné dělat z VŠ studia takovou frašku, jako to například dělá pan profesor Feistauer, který, jak jsem se doslechl, na předtermínu z jednoho předmětu pro "páťáky" prostě napsal všem jedničky a poslal je domů - aniž by padlo slovo o zkoušení.
"Endure. In enduring grow strong."
Uživatelský avatar
Martin
Supermatfyz(ák|ačka)
 
Příspěvky: 332
Registrován: 19. 2. 2005 20:23
Typ studia: Matematika Ph.D.

Příspěvekod ivo_svk » 8. 2. 2007 22:04

neviem som v druhaku takze (nastastie) som prof. Zajicka na analyze nestretol...inak prave take priklady ako spominas ty ja osobne na pisomnej skuske nemam rad...v tom strese ta totiz inak krasna analogia nemusi napadnut a pritom danemu problemu dokonale rozmumies a potrebujes len malinko nakopnut na co je pri ustnej skuske vzdy priestor pri pisomnej nikdy...a s tou lingebrou tiez nesuhlasim, podla mna to totiz nieje narokmi prof. Bicana ale stylom ucenia...ako hovoris, ruku na srdce, kolkokrat sa clovek uci danu latku par dni pred skuskou (niekedy nespi celu noc) a snazi sa dostat do seba co najviac novych info potom da ciapku na hlavu aby tieto info nevyfucali a leti na skusku...keby bola lingebra tazsia tak by si toto musel praktikovat akurat o par dni dlhsie...ak si z toho clovek totiz chce naozaj nieco pamatat musi sa to ucit priebezne pocas semestra a nie narazovo par dni pred skuskou(ale to je stara pesnicka, ktoru ja strasne neznasam :lol: )
Uživatelský avatar
ivo_svk
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 48
Registrován: 27. 3. 2006 16:03
Bydliště: Hvězda 1/58

Příspěvekod gerund » 8. 2. 2007 23:37

Ad Martin: Uznavam ze "problem neumetelu" se muze resit i snizenim naroku pro postup do dalsiho rocniku - jenom si nejsem jist, jestli to neni demotivujici pro jinak "nadejneho neumetela". Na druhou stranu - po moji dnesni zkusenosti s Diskretni pravdepodobnosti mi prijde, ze takhle lehky to proste spravne neni.
Taky ... ted z tohoto noveho uhlu pohledu pohlizim na vec ... clovek ktery je ve druhaku, nejakou ideu o matematice asi mit musi - a kdyz se neni ochoten naucit pulku dukazu, natoz pak vet - neni hoden toho zkousku udelat ... Moc se mi libila zkouska z Teorie Miry - mozna je to prof.Netukou (skoda ze tohle moc Martinovi nerekne ..) Takhle kdyby se zkousely vsechny predmety, jsem navysost spokojen. Jak nekdo zkousku muze udelat, kdyz se na ten predmet ani nepodival (to je treba pripad Diskretni pravd.)? To snad ta zkouska ani nemusi byt.
Jediny duvod (duvod proc delat lehke zkousky) ktery me napada je ten, ze kdyz se student proste rozhodne udelat si pulrocni veget - treba si najde brigadu a nezbyva cas na uceni (nejen matematikou ziv je clovek) - ma sanci se na skole udrzet i kdyz na to pulrok kaslal. Vydela penize, je spokojen a vraci se s dvakrat vetsi chuti ke studiu ... matematika nestastnika prijme i kdyz ji (hlupak jeden) na pulrok opustil, proc by ho tedy nemela prijmout MFF UK?

Ad Ivo_svk: ja bych si nekdy rad zkousku u Zajicka zkusil ... byla by to vyzva:) Ohledne lingebry souhlasim - duvodem moji neznalosti z lingebry je hlavne to, ze jsem zezacatku vubec nevedel o cem je rec. Vektorovy prostor? Coze? ... stacilo rict - pro zacatek si pod tema nazvama muzete predstavovat matice a vektory...to jsou cisla v radcich a ve ctvereckach
gerund
Matfyz(ák|ačka) level I
 
Příspěvky: 39
Registrován: 8. 6. 2006 09:09

Příspěvekod Petrik » 9. 2. 2007 14:08

Martin píše:To jsme to dopracovali, když studenti už srovnávají analýzu co do obtížnosti s numerikou. Je zřejmé, že matfyz už má své zlaté časy za sebou...


Martine, ty i tady i v ankete nejak neustale zapominas, ze drive se pod analyzou ucila i teorie miry!! Proto ta hodinova dotace a proto ta obtiznost.
If the facts don't fit the theory, change the facts.
Petrik
Matfyz(ák|ačka) level II
 
Příspěvky: 68
Registrován: 21. 6. 2005 09:05
Bydliště: Praha

Příspěvekod Devron » 9. 2. 2007 14:10

Martin by rad studoval matfyz sam... ostatni pryc :)
dobre Bena by ti tam nechali aby ti nebylo smutno :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Devron
Matfyz(ák|ačka) level III
 
Příspěvky: 180
Registrován: 7. 11. 2005 09:16

Další

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron