Domácí úloha
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2. 2. 2010 14:39
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: Domácí úloha
Takže proste pro každou frontu (Zahradky, Lukova) udělám graf velikosti fronty závislý na čase (každý graf zvlášť ne?).
Tak to by mělo jít snadno .
Díky.
Tak to by mělo jít snadno .
Díky.
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 7
- Registrován: 9. 10. 2008 21:34
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: Domácí úloha
Tak jsem to udělal, každý zvlášť. Jestli správně, toť otázka.mongerStar píše:Takže proste pro každou frontu (Zahradky, Lukova) udělám graf velikosti fronty závislý na čase (každý graf zvlášť ne?).
Tak to by mělo jít snadno .
Díky.
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2. 2. 2010 14:39
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: Domácí úloha
Trochu mi ještě nedochází, co se myslí "Nakreslite histogram a do histogramu vykreslite prslusnu hustotu". Znamená to že mám nakreslit histogram hustot, nebo mám nakreslit histogram četností a to téhož obrázku hustotu něčeho (normálního rozdělení)? Nebo to znamená ještě něco jiného.
Já tam zatím mám "hist(vector, freq=FALSE)" a nevím jestli to stačí, nebo do toho ještě něco musím přidat?
Vyšlo vám někomu, že se některá z veličin (1.c, 1.d) skutečně řídí normálním rozdělením? Mě totiž vychází že ta první nikoliv (lanovky jsou pořád plné a na krajích jsou zase prázdné).
A ta druhá možná (někdy jo a někdy ne), záleží na náhodě a rozhodně by nebyla její normalita nijak přesvědčivá (p-hodnota mezi 0.02 a 0.10).
Já tam zatím mám "hist(vector, freq=FALSE)" a nevím jestli to stačí, nebo do toho ještě něco musím přidat?
Vyšlo vám někomu, že se některá z veličin (1.c, 1.d) skutečně řídí normálním rozdělením? Mě totiž vychází že ta první nikoliv (lanovky jsou pořád plné a na krajích jsou zase prázdné).
A ta druhá možná (někdy jo a někdy ne), záleží na náhodě a rozhodně by nebyla její normalita nijak přesvědčivá (p-hodnota mezi 0.02 a 0.10).
Re: Domácí úloha
Ahoj!
Ja vykresluji ony histogramy stejnym zpusobem.
Jinak pri testovani mi vychazeji obe p-hodnoty velice, ale velice male (az je to podezrele, hlavne u toho druheho histogramu), takze na hladine 5% (to jsem si sam urcil) hypotezu o normalite zamitam.
Ja vykresluji ony histogramy stejnym zpusobem.
Jinak pri testovani mi vychazeji obe p-hodnoty velice, ale velice male (az je to podezrele, hlavne u toho druheho histogramu), takze na hladine 5% (to jsem si sam urcil) hypotezu o normalite zamitam.
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 39
- Registrován: 7. 11. 2007 22:12
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: Domácí úloha
Jsem to vykreslil do jednoho, je to takový hezčí A ušetří to i několik řádek, tak proč nemongerStar píše:Takže proste pro každou frontu (Zahradky, Lukova) udělám graf velikosti fronty závislý na čase (každý graf zvlášť ne?).
Tak to by mělo jít snadno .
Díky.
Re: Domácí úloha
poslete mi prosim nekdo vasi vypracovanou ulohu na mujnovejmail@gmail.com , odmenim vas.
mam uz celkem malo casu a potrebuju udelat jeste jine ukoly, tak myslim ze podle vypracovane predlohy se mi to bude delat lepe.
diky.
mam uz celkem malo casu a potrebuju udelat jeste jine ukoly, tak myslim ze podle vypracovane predlohy se mi to bude delat lepe.
diky.
Re: Domácí úloha
Ahoj,
teprve teď o víkendu začínám řešit ten domácí úkol. Mám pročtené vlákno, ale zatím jsem u příkladu 1a. Nasimuloval jsem příchody lyžařů k dolní stanici Zahrádky, i jejich případné pokračování z Lukavé a taky náhodné příchody ke 2. lanovce. Chápu správně, že v otázce "Pomocí dat odhadněte pravděpodobnost, že lyžař, který se veze horní lanovkou z Lukavé na Chopek, se předtím vyvezl dolní lanovkou ze Zahádek na Lukovou", mám vzít nasimulovanou hodnotu počtu pokračujícíh lyžařů a vydělit ji součtem počtu pokračujících a náhodně příchozích? Nebo je v tom ještě něco záludnějšího?
Moc díky.
teprve teď o víkendu začínám řešit ten domácí úkol. Mám pročtené vlákno, ale zatím jsem u příkladu 1a. Nasimuloval jsem příchody lyžařů k dolní stanici Zahrádky, i jejich případné pokračování z Lukavé a taky náhodné příchody ke 2. lanovce. Chápu správně, že v otázce "Pomocí dat odhadněte pravděpodobnost, že lyžař, který se veze horní lanovkou z Lukavé na Chopek, se předtím vyvezl dolní lanovkou ze Zahádek na Lukovou", mám vzít nasimulovanou hodnotu počtu pokračujícíh lyžařů a vydělit ji součtem počtu pokračujících a náhodně příchozích? Nebo je v tom ještě něco záludnějšího?
Moc díky.
Re: Domácí úloha
taky prave zacinam a jsem prekvapive u 1a
nasimulovani prichodu jsem delal takhle:
ZahradkyLukova1 <- rpois(720, 1.2) # v jedny jodine je 720 5s useku, takze chci 720 hodnot
- podobne to udelam pro dalsi hodiny ale jiny stredni hodnoty
- takze vim kolik lidi prijede do lukovy
- jak tedka nasimulovat to ze pulka zustane a pulka jede dal? asi by to slo binomickym rozdeleni ve stylu rbinom(sum(ZahradkyLukova),1,0.5) ne?nebo tj spatne?
- simulaci tech dodatecnych lyzaru z Lukovy muzu udelat zase poissonovym rozdelenim protoze pro lambda=1 maji tyto rozdeleni stejny predpis?
- tu pravdepodobnost staci udelat delenim jak to rika kolega myslim..
u 1b - ctj bodovy a intervalovy odhad? najdu to v poznamkach? na posledni prednasky jsem nechodil tak nevim..
dik.
nasimulovani prichodu jsem delal takhle:
ZahradkyLukova1 <- rpois(720, 1.2) # v jedny jodine je 720 5s useku, takze chci 720 hodnot
- podobne to udelam pro dalsi hodiny ale jiny stredni hodnoty
- takze vim kolik lidi prijede do lukovy
- jak tedka nasimulovat to ze pulka zustane a pulka jede dal? asi by to slo binomickym rozdeleni ve stylu rbinom(sum(ZahradkyLukova),1,0.5) ne?nebo tj spatne?
- simulaci tech dodatecnych lyzaru z Lukovy muzu udelat zase poissonovym rozdelenim protoze pro lambda=1 maji tyto rozdeleni stejny predpis?
- tu pravdepodobnost staci udelat delenim jak to rika kolega myslim..
u 1b - ctj bodovy a intervalovy odhad? najdu to v poznamkach? na posledni prednasky jsem nechodil tak nevim..
dik.
Re: Domácí úloha
Ahoj!
Ja proste pro pocet lyzaru, ktere vyvezu ze Zahradok na konci i-teho intervalu, pomoci nahodneho vyberu z (0,1)(stejna pravdepodobnost pro 0 i 1) urcim pocet lidi, kteri budou pokracovat nahoru (nahodny vyber se dela pomoci sample, myslim).
Pro dodatecne prichozi lyzare pouzivam exponencialni rozdeleni tak, ze si potom namerene casy kategorizuji podle intervalu, takze vim, kolik dodatecnych lyzaru prislo v i-tem intervalu. Jinak jde to i Poissonovym rozdelenim pro tak, ze pocet prislych lyzaru za 20s se ridi Poissonovym rozdelenim s parametrem 1.
Bodove a intervalove odhady urcite najdes v poznamkach, pripadne zkus tuto serii prednasek: http://home.zcu.cz/~friesl/hpsb/Iodh.html
Ja proste pro pocet lyzaru, ktere vyvezu ze Zahradok na konci i-teho intervalu, pomoci nahodneho vyberu z (0,1)(stejna pravdepodobnost pro 0 i 1) urcim pocet lidi, kteri budou pokracovat nahoru (nahodny vyber se dela pomoci sample, myslim).
Pro dodatecne prichozi lyzare pouzivam exponencialni rozdeleni tak, ze si potom namerene casy kategorizuji podle intervalu, takze vim, kolik dodatecnych lyzaru prislo v i-tem intervalu. Jinak jde to i Poissonovym rozdelenim pro tak, ze pocet prislych lyzaru za 20s se ridi Poissonovym rozdelenim s parametrem 1.
Bodove a intervalove odhady urcite najdes v poznamkach, pripadne zkus tuto serii prednasek: http://home.zcu.cz/~friesl/hpsb/Iodh.html
Re: Domácí úloha
Já teda simuluju příchody pomocí rpois(1,str_hodn) v cyklu a vygenerovana cisla pripisuju do vektoru. S takovym vektorem se pak docela pohodlne pracuje. Ale asi je to jedno, jak co komu vyhovuje...
Re: Domácí úloha
Ahoj, také teprve dělám úkol, nicméně zasekl jsem se hned u 1b. 1a mám, to bylo vcelku jednoduché. Ani to 1b mi nepřijde nějak zvlášť složité, ale mám problém spíš s R programem Mám vektor, ve kterém mám počty lidí v 5 sekundových intervalech tak, jak přicházeli na dolní lanovku v Zahrádkách. Teď bych z toho ale potřeboval nějak spočítat zaplněnost těch kabinek. Tedy vlastně udělat součty po čtyřech těch 5sekundových intervalech a tím bych zjistil, kolik lidí mi čeká ve frontě a z toho bych pak mohl nějak odpočítávat, zda je ve frontě tolik lidí, aby naplnili sedačku lanovky, či zda jich je tam méně a nenaplní ji. Podle toho by se dalo udělat to rozdělení 0/1 (nezaplněna/zaplněna) a pokračovat dál. Ale bohužel nevím, jak Neporadil by mi někdo, jakou funkci použít? Díky moc.
Re: Domácí úloha
Ahoj!
Pouzij cyklus, treba for:
Vysledkem je vektor 0 a 1, ktery chces.
Pouzij cyklus, treba for:
Kód: Vybrat vše
for(i in 1:PocetIntervaluOdchoduLanovky)
{
# na tomto miste rozhodni, kolik lidi se da prepravit lanovkou v [i][/i]-tem intervalu a podle toho rozhodni o (ne)zaplnenosti kabinky
}
Re: Domácí úloha
sugr: popravde moc nevim, jak jsi udelal to 1a bez cyklu, ja je tam mam vsude
Pracoval jsem na poměrně hodně materiálech pro různé předměty. Pokud Ti něco z toho ušetřilo čas, vyjádři svůj dík v podobě pár satoshi: 1H5JPTrsXie7epAQXbXhMjdgwyLbJ5NHBW
- kaja
- Matfyz(ák|ačka) level II
- Příspěvky: 99
- Registrován: 20. 12. 2007 00:53
- Typ studia: Informatika Bc.
- Login do SIS: bilek7am
- Bydliště: Miðgarðr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí úloha
U toho druhého histogramu mi ta p-hodnota vyšla 0.861, což mi až tak malé nepřišlo.Benny píše:Ahoj!
Ja vykresluji ony histogramy stejnym zpusobem.
Jinak pri testovani mi vychazeji obe p-hodnoty velice, ale velice male (az je to podezrele, hlavne u toho druheho histogramu), takze na hladine 5% (to jsem si sam urcil) hypotezu o normalite zamitam.
ohledně Rka jakožto programovacího jazyka..... taky na ten "jazyk" (a nedogůglovatelnou dokumentaci) tak nadáváte? >:-(
PONIES
- kaja
- Matfyz(ák|ačka) level II
- Příspěvky: 99
- Registrován: 20. 12. 2007 00:53
- Typ studia: Informatika Bc.
- Login do SIS: bilek7am
- Bydliště: Miðgarðr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí úloha
A ohledně času - můžu doporučit funkce ISOdatetime a format
např. vektor s časy od 9:00 do 12:00 po 5 sekundách se vygeneruje pomocí nich takhle
(ty jedničky jsou rok 1, měsíc 1, den 1 - nenašel jsem, jak se toho zbavit úplně)
např. vektor s časy od 9:00 do 12:00 po 5 sekundách se vygeneruje pomocí nich takhle
Kód: Vybrat vše
format(seq(ISOdatetime(1,1,1,9,0,0), to=ISOdatetime(1,1,1,12,0,0), by=5), "%H:%M:%S")
PONIES