od Martin » 18. 6. 2005 10:14
To je drsný, mě se taky ptal, jestli umim dokázat že ortogonální doplněk podprostoru je doplněk. Taky jsem řekl, že ano. Ale mě to ještě nechal dokázat. Docela jsem se na tom zapotil, ale nakonec jsem si to dal.
Musim říct, že Bican je vážně pohodář. Když jsem mu předtím ukázal tu hustě oboustranně popsanou A4, tak ji "přečet" asi za 10 s a řek, že to vypadá dobře. Na detailech rozhodně nebazíruje. Potom u toho důkazu jsem v druhé části sice věděl o co jde, ale nebyl jsem schopen to v rozumném čase formálně zapsat. Tak jsem řekl jenom myšlenku a bohatě to stačilo. Času je na to spousta, ale u mě se teda nevyplnily řeči jako: "Půl hodiny jsem tam koukal do stropu, než jsem se konečně dostal na řadu." Něco jsem dělal celou dobu.
Zadání:
Příčka mimoběžek, metrická klasifikace (elipsa).
Unitární prostory, samodružné body kolineárního zobrazení.
Nebyl jsem si jist, co přesně zadání znamená, tak jsem si u unit. pr. připravil definice a nějaká snadná tvrzení a u samodružnýh b. kolineárního zobrazení jsem mu tam dokázal to tvrzení o tom, kdy má to zobrazení samodružné body. A bylo to ok...
Takže pohoda, mohlo to dopadnout mnohem hůř a líp už skutečně jen o kousek (moh jsem dostat místo metrické klasifikace afinní
). Mimochodem jeden kámoš, kterej byl totálně mimo (sorry, Kubo
) a ještě půl hodiny před zkouškou tam na chodbě z různejch borců ždímal informace, si to dal s přehledem bez nějakejch hlubších znalostí za 2. Vtip byl nejspíš v tom, že jeho drzá sebejistota nebohého profesora přesvědčila o znalosti... Hlavně si myslim, že si Bican říká: Kdo se to chce naučit nechť (nebo spíš buď) a kdo nechce - jeho chyba, ale proč mu dělat problémy? Na to přece máme analýzu.
Jo a ne že bych vás ostatní chtěl odrazovat od nošení společenských obleků na zkoušky, ale jednak profesor byl taky oblečen vcelku neformálně a druhak jsme se po zkoušce u pivinka shodli, že "kravaťáci" dostávali v průměru horší známky.
Jo a poslední věc mě napadá: Opravdu bych nedoporučoval neznát definice. Je sice hezké, že umíte spočítat triviální příkládečky, ale definice, jak jsem měl možnost slyšet hned u dvou kluků, které za tu dobu vyhodil, jsou základ (jednoho se tam ptal: "A co je to teda ten projektivní prostor?" <ticho> "No nebudem to protahovat..."). Ale asi nemá smysl učit se zpaměti všechna tvrzení - jako třeba u kvadrik rozlišovat, co platí v algebraicky uzavřeném tělese a co v tělese reálných čísel.
To je drsný, mě se taky ptal, jestli umim dokázat že ortogonální doplněk podprostoru je doplněk. Taky jsem řekl, že ano. Ale mě to ještě nechal dokázat. Docela jsem se na tom zapotil, ale nakonec jsem si to dal.
Musim říct, že Bican je vážně pohodář. Když jsem mu předtím ukázal tu hustě oboustranně popsanou A4, tak ji "přečet" asi za 10 s a řek, že to vypadá dobře. Na detailech rozhodně nebazíruje. Potom u toho důkazu jsem v druhé části sice věděl o co jde, ale nebyl jsem schopen to v rozumném čase formálně zapsat. Tak jsem řekl jenom myšlenku a bohatě to stačilo. Času je na to spousta, ale u mě se teda nevyplnily řeči jako: "Půl hodiny jsem tam koukal do stropu, než jsem se konečně dostal na řadu." Něco jsem dělal celou dobu.
Zadání:
Příčka mimoběžek, metrická klasifikace (elipsa).
Unitární prostory, samodružné body kolineárního zobrazení.
Nebyl jsem si jist, co přesně zadání znamená, tak jsem si u unit. pr. připravil definice a nějaká snadná tvrzení a u samodružnýh b. kolineárního zobrazení jsem mu tam dokázal to tvrzení o tom, kdy má to zobrazení samodružné body. A bylo to ok...
Takže pohoda, mohlo to dopadnout mnohem hůř a líp už skutečně jen o kousek (moh jsem dostat místo metrické klasifikace afinní :D ). Mimochodem jeden kámoš, kterej byl totálně mimo (sorry, Kubo :D ) a ještě půl hodiny před zkouškou tam na chodbě z různejch borců ždímal informace, si to dal s přehledem bez nějakejch hlubších znalostí za 2. Vtip byl nejspíš v tom, že jeho drzá sebejistota nebohého profesora přesvědčila o znalosti... Hlavně si myslim, že si Bican říká: Kdo se to chce naučit nechť (nebo spíš buď) a kdo nechce - jeho chyba, ale proč mu dělat problémy? Na to přece máme analýzu.
Jo a ne že bych vás ostatní chtěl odrazovat od nošení společenských obleků na zkoušky, ale jednak profesor byl taky oblečen vcelku neformálně a druhak jsme se po zkoušce u pivinka shodli, že "kravaťáci" dostávali v průměru horší známky. :lol:
Jo a poslední věc mě napadá: Opravdu bych nedoporučoval neznát definice. Je sice hezké, že umíte spočítat triviální příkládečky, ale definice, jak jsem měl možnost slyšet hned u dvou kluků, které za tu dobu vyhodil, jsou základ (jednoho se tam ptal: "A co je to teda ten projektivní prostor?" <ticho> "No nebudem to protahovat..."). Ale asi nemá smysl učit se zpaměti všechna tvrzení - jako třeba u kvadrik rozlišovat, co platí v algebraicky uzavřeném tělese a co v tělese reálných čísel.