od dr.Voštěp » 15. 2. 2015 21:39
Ahoj,
myslím, že bys měl počítat s tím, že matfyz je přeci jen vědecká fakulta, tedy nevychovává primárně (tedy alespoň "neučitelské" obory) bezprostředně uplatnitelné obory, ale spíš vychovává vědce, kteří se mohou do praxe zapracovat. Takže podíl těch, kteří "nejsou přímo v oboru" bude rozhodně vyšší než na medicíně nebo na technice, ale neznamená to, že by to byla chyba.
Přímé uplatnění absolventů oboru matematika je totiž trochu "speciální". Každá technická vysoká škola (v Praze ČVUT, VŠCHT a ČZU poblíž je i TU Liberec) případně jednotlivá fakulta má svoji katedru/ústav matematiky. Některá asistentská místa sice obsadí nadšení a talentovaní absolventi příslušných technických oborů, ale většinou na místa absolventů nastupují (by měli nastupovat) absolventi matematických oborů. Někde až po doktorském studiu, někde mají i vlastní doktorské programy (obvykle pojmenované "aplikovaná matematika", někdy s celkem zajímavými tématy, které s vyučovanými obory souvisí jen velmi okrajově - např. na VŠCHT se zabývají mj. dynamickými systémy a teorií chaosu).
Ahoj,
myslím, že bys měl počítat s tím, že matfyz je přeci jen vědecká fakulta, tedy nevychovává primárně (tedy alespoň "neučitelské" obory) bezprostředně uplatnitelné obory, ale spíš vychovává vědce, kteří se mohou do praxe zapracovat. Takže podíl těch, kteří "nejsou přímo v oboru" bude rozhodně vyšší než na medicíně nebo na technice, ale neznamená to, že by to byla chyba.
Přímé uplatnění absolventů oboru matematika je totiž trochu "speciální". Každá technická vysoká škola (v Praze ČVUT, VŠCHT a ČZU poblíž je i TU Liberec) případně jednotlivá fakulta má svoji katedru/ústav matematiky. Některá asistentská místa sice obsadí nadšení a talentovaní absolventi příslušných technických oborů, ale většinou na místa absolventů nastupují (by měli nastupovat) absolventi matematických oborů. Někde až po doktorském studiu, někde mají i vlastní doktorské programy (obvykle pojmenované "aplikovaná matematika", někdy s celkem zajímavými tématy, které s vyučovanými obory souvisí jen velmi okrajově - např. na VŠCHT se zabývají mj. dynamickými systémy a teorií chaosu).