Dnešní zkouška byla trochu netradiční. Písemná část měla jen 4 otázky (co otázka špatně, jeden stupeň dolů). Ústní část byla písemnou formou (
), protože Hlávka zkoušel paralelně u bakalářek.
Písemka:
1) Jsou dány veličiny X a Y se středními hodnotami ux a uy a rozptylu sigma_x^2, sigma_y^2, které jsou závislé a mají Cov(X,Y) = ro sigma_x sigma_y.
Dále def. U = X + Y, V = X - Y, W = 2X, spocitejte stredni hodnotu a rozptyly U, V, W a kovariace UV, UW a VW.
2) Bodovy odhad metodou max. verohodnosti. Odhadovalo se theta z hustoty f(x) = exp(-x/theta^2) / theta^2, kde x > 0 (pro x <= 0 je f(x) taky 0)
3) Spocitejte stredni hodnotu veliciny, jejiz hustota je popsana v 2). Nasledne provedte odhat momentovou metodou.
4) Mame hodnoty 16 studentu, kteri sli nejprve na ustni pohovor a nasledne na test. Na ustnim pohovoru je psycholog rozdelil na dve skupiny (blby a chytri).
Nasledne se zkouma, zda chytrejsi studenti maji lepsi vysledky v testu nez blbecci. V zadani bylo, ze mame predpokladat normalitu dat (ergo pouzil se dvouvyberovy t-test).
Take jsme meli popsat, jak bychom otestovali predpoklady.
Ustni cast (pisemnou formou):
1) Definujte, co je to kvantil.
2) Definujte, co je to p-hodnota a jak se spocita (vzorecek).
PS: Omlouvam se, ale nekde v pulce jsem prestal psat hacky a carky ... vsak vy si to preberete
Dnešní zkouška byla trochu netradiční. Písemná část měla jen 4 otázky (co otázka špatně, jeden stupeň dolů). Ústní část byla písemnou formou ( :lol: ), protože Hlávka zkoušel paralelně u bakalářek.
Písemka:
1) Jsou dány veličiny X a Y se středními hodnotami ux a uy a rozptylu sigma_x^2, sigma_y^2, které jsou závislé a mají Cov(X,Y) = ro sigma_x sigma_y.
Dále def. U = X + Y, V = X - Y, W = 2X, spocitejte stredni hodnotu a rozptyly U, V, W a kovariace UV, UW a VW.
2) Bodovy odhad metodou max. verohodnosti. Odhadovalo se theta z hustoty f(x) = exp(-x/theta^2) / theta^2, kde x > 0 (pro x <= 0 je f(x) taky 0)
3) Spocitejte stredni hodnotu veliciny, jejiz hustota je popsana v 2). Nasledne provedte odhat momentovou metodou.
4) Mame hodnoty 16 studentu, kteri sli nejprve na ustni pohovor a nasledne na test. Na ustnim pohovoru je psycholog rozdelil na dve skupiny (blby a chytri).
Nasledne se zkouma, zda chytrejsi studenti maji lepsi vysledky v testu nez blbecci. V zadani bylo, ze mame predpokladat normalitu dat (ergo pouzil se dvouvyberovy t-test).
Take jsme meli popsat, jak bychom otestovali predpoklady.
Ustni cast (pisemnou formou):
1) Definujte, co je to kvantil.
2) Definujte, co je to p-hodnota a jak se spocita (vzorecek).
PS: Omlouvam se, ale nekde v pulce jsem prestal psat hacky a carky ... vsak vy si to preberete :wink: