od deusex » 26. 1. 2014 23:40
Dostal jsem priklad: jeden set, kde hraje Berdych s Nadalem.
Berdych vyhraje game s p, Nadal s 1 -p. Vyhrát set je potřeba 6:x, ale minimálně o dva body.
Vede to na markovův řetezec, automat je obdelník a v rohu při 6:6, 7:7 apod. vylezá do nekonečná.
Chtěl to načrtnout, jak udělat matici (třeba lexikograficky, ani nebylo třeba vyplňovat hodnoty), označit okrajové vrcholy jako stacionární a pravděpodobnost přechodu do stacionárního bodu ze hry (obecný postup, nic nevyčíslovat). Stacionární body jsou samozřejme zisk gamu jedním hráčem.
Údajně to má být příklad od Anděla.
Dostal jsem priklad: jeden set, kde hraje Berdych s Nadalem.
Berdych vyhraje game s p, Nadal s 1 -p. Vyhrát set je potřeba 6:x, ale minimálně o dva body.
Vede to na markovův řetezec, automat je obdelník a v rohu při 6:6, 7:7 apod. vylezá do nekonečná.
Chtěl to načrtnout, jak udělat matici (třeba lexikograficky, ani nebylo třeba vyplňovat hodnoty), označit okrajové vrcholy jako stacionární a pravděpodobnost přechodu do stacionárního bodu ze hry (obecný postup, nic nevyčíslovat). Stacionární body jsou samozřejme zisk gamu jedním hráčem.
Údajně to má být příklad od Anděla.