31.01.2013 - Zkouška

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: 31.01.2013 - Zkouška

31.01.2013 - Zkouška

od Davpe » 3. 2. 2013 08:59

Otázky

1) Jaký formát byste použili k následujícím činnostem. Zdůvodnětě jednou větou a pokud máte zkušenosti kolik nastavovat ůroveň komprese, napište to tam.
screenshot ve Windows
archivace dig. fotky
poslání náhledu e-mailem
publikace fotky na web
2) Algoritmus na redukci barev (zhruba 10^5) do GIFu. Jeden z nich nejrychlejší (a v rámci možností kvalitní), druhý nejkvalitnější (na rychlosti nezáleží.
3) ALgoritmus na ořezávání polygonu obdelníkovým oknem. Časový složitost v nejhorším případě a rozdělení počtu operací na +,-,*,/,goniometrické,odmocnina
4) Jakymi daty byste reprezentovali kameru pro rovnobeznou kolmou projekci

Moje odpovědi
1)
PNG
RAW (případně JPG s > 90% pro ušetření místa)
JPG s 50 - 60 %
PNG (případně JPG s 90% pro rychlejší načítání stránky)

+ nějaká věta k tomu, proč zrovna takhle

[25/25 bodů]

2)
nejrychlejší
332 paleta případně paleta zvolená dle citlivosti oka - nejvíc bitů pro zelenou, nejmíň bitů pro modrou)

nejkvalitnější
Heckbertův algoritmus s volením půlení dle mediánu, napsal jsem pseudokod, do implemenačních detailů jsem napsal že lze možno používat hashování, řídké uložení histogramu a metodu distribuce chyby pro zkvalitnění

[25/25 bodů]

3) napsal jsem a nakreslil to ořezávání co má ve slidech (, neměl jsem tam složitost (měla být tuším O(1.5N)) a počet operací operací)

[20/25]

4) neměl jsem

suma sumárum, bodování je velice mírné, pokud zodpovíte na všechno na co se ptal a nemáte tam žádnou faktickou chybu, máte (nejspíš) automaticky plný počet, čímž se zkouška stává docela lehkou, myslím že dával jenom jedničky a dvojky

Otázky z minulého termínu:
datová struktura pro Floyda (distribuce chyby)
antialiasing
datova struktura pro CSG s raycastingem

Nahoru