od Milan » 15. 2. 2006 14:07
dědek píše:
Jinak Zajíček je ve zkoušení velmi korektní, dokonce občas i hodný, protože ten co to měl 3-4 by to za normálních okolností neudělal.
To je pravda. Pokud si nekoho pozve na ustni, tak se pri zkouseni chova velmi korektne, co vim z vlastni zkusenosti, pak i od ostatnich studentu.
dědek píše:
Názor, že na matfyzu jsou přece chytří lidé, tak jaktože je vyhazuje je naprosto zcestný. Student má prokázat dané znalosti, pokud neovládá ani základy, nesmí se divit, že zkoušku neudělá. (Když někdo neumí ve 2. ročníku matematiky spočítat inverzní matici, měl by zvážit svoje další studium...) Zdá se, že většina studentů ještě ve druhém ročníku nechápe, co je to matematika. Když se někomu nelíbí, že by měl něco pochopit a naučit se to, pak nerozumím tomu proč matfyz studuje.
Mimochodem, dříve bylo studentů 3x méně a vyhodilo se od zkoušky dejme tomu 30% lidí, protože to neuměli.
Chytrých lidí je v daném ročníku populace procentuálně víceméně konstantní množství, tedy absolutně to vyjde spíše méně, než dříve, protože mladých ubývá.
Nyní chodí na matfyz 3x více studentů, než na počátku 90. let.
Pokud by se na matfyzu zachovala úroveň, odpovězte si sami kolik lidí to nebude umět.
To je smutny fakt, se kterym se neda nic delat. Ti, kteri ve druhem rocniku nechapou co je matematika, by tu opravdu nemeli byt. Na druhou stranu se neni cemu divit, kdyz na to, aby clovek postoupil do dalsiho semestru, potrebuje z minuleho ziskat mizernych 12 bodu. Pokud chtelo vedeni fakulty udrzet uroven, tak proc snizovalo hranici. Drive tomu bylo tak, ze student musel mit splneny vsechny povinne zkousky. Jiste, problemem skolstvi tohoto statu jsou penize.
dědek píše:
Tím nechci říci, že na to většina nemá. (I když spousta lidí na to opravdu nemá.) Jenom si spousta studentů myslí, že když jim šla "matematika" na střední škole sama, že to půjde stejně i s opravdovou matematikou na matfyzu. Že stačí celý semestr proflákat a potom se na to před zkouškou mrknout.
Bohužel, umění ovládat matematiku spočívá v tvrdé práci po celý rok a jenom opravdu dobrým studentům tento "flákací" životní styl projde.
A ještě poslední poznámka: Spousta studentů nemá největší potíže s pochopením látky, ale s tím, že naprosto neumí zformulovat svoje myšlenky a stručně a jasně je sdělit někomu jinému. To je ale součástí jazyka matematiky a bez tohoto umění se matematika prostě dělat nedá.
Hmm. Kdyz se na to divam z mojeho uhlu pohledu, to jest jako student, tak bych rekl, ze Zajickuv pristup take neni uplne nejoptimalnejsi. Latka matematicke analyzi v jeho podani je dosti obtizna, treba ve tretim semestru bych vytknul dosti chaoticky usporadane ucivo. No a pak urcite nejvetsim problemem jsou ty jeho "dukazy", ktere cloveku zdaleka nestaci na zkousce. Matematiku mam velmi rad, proto ji take studuji a chapu, ze prof. Zajicek po nas chce co nejpresnejsi vyjadrovani, ale neco jineho je dokazovat vetu v poklidu domova, nebo na zkousce. On na prednasce vety take prepisuje ze sesitu a neprednasi z hlavy narozdil od vetsiny vyucujicich.
Proto kdybych se mel na zkousku pripravovat pouze podle poznamek, ktere mam z prednasek (a ty jsou dosti podrobne) bylo by to daleko tezsi.
Milan.
[quote="dědek"]
Jinak Zajíček je ve zkoušení velmi korektní, dokonce občas i hodný, protože ten co to měl 3-4 by to za normálních okolností neudělal.
[/quote]
To je pravda. Pokud si nekoho pozve na ustni, tak se pri zkouseni chova velmi korektne, co vim z vlastni zkusenosti, pak i od ostatnich studentu.
[quote="dědek"]
Názor, že na matfyzu jsou přece chytří lidé, tak jaktože je vyhazuje je naprosto zcestný. Student má prokázat dané znalosti, pokud neovládá ani základy, nesmí se divit, že zkoušku neudělá. (Když někdo neumí ve 2. ročníku matematiky spočítat inverzní matici, měl by zvážit svoje další studium...) Zdá se, že většina studentů ještě ve druhém ročníku nechápe, co je to matematika. Když se někomu nelíbí, že by měl něco pochopit a naučit se to, pak nerozumím tomu proč matfyz studuje.
Mimochodem, dříve bylo studentů 3x méně a vyhodilo se od zkoušky dejme tomu 30% lidí, protože to neuměli.
Chytrých lidí je v daném ročníku populace procentuálně víceméně konstantní množství, tedy absolutně to vyjde spíše méně, než dříve, protože mladých ubývá.
Nyní chodí na matfyz 3x více studentů, než na počátku 90. let.
Pokud by se na matfyzu zachovala úroveň, odpovězte si sami kolik lidí to nebude umět.
[/quote]
To je smutny fakt, se kterym se neda nic delat. Ti, kteri ve druhem rocniku nechapou co je matematika, by tu opravdu nemeli byt. Na druhou stranu se neni cemu divit, kdyz na to, aby clovek postoupil do dalsiho semestru, potrebuje z minuleho ziskat mizernych 12 bodu. Pokud chtelo vedeni fakulty udrzet uroven, tak proc snizovalo hranici. Drive tomu bylo tak, ze student musel mit splneny vsechny povinne zkousky. Jiste, problemem skolstvi tohoto statu jsou penize.
[quote="dědek"]
Tím nechci říci, že na to většina nemá. (I když spousta lidí na to opravdu nemá.) Jenom si spousta studentů myslí, že když jim šla "matematika" na střední škole sama, že to půjde stejně i s opravdovou matematikou na matfyzu. Že stačí celý semestr proflákat a potom se na to před zkouškou mrknout.
Bohužel, umění ovládat matematiku spočívá v tvrdé práci po celý rok a jenom opravdu dobrým studentům tento "flákací" životní styl projde.
A ještě poslední poznámka: Spousta studentů nemá největší potíže s pochopením látky, ale s tím, že naprosto neumí zformulovat svoje myšlenky a stručně a jasně je sdělit někomu jinému. To je ale součástí jazyka matematiky a bez tohoto umění se matematika prostě dělat nedá.
[/quote]
Hmm. Kdyz se na to divam z mojeho uhlu pohledu, to jest jako student, tak bych rekl, ze Zajickuv pristup take neni uplne nejoptimalnejsi. Latka matematicke analyzi v jeho podani je dosti obtizna, treba ve tretim semestru bych vytknul dosti chaoticky usporadane ucivo. No a pak urcite nejvetsim problemem jsou ty jeho "dukazy", ktere cloveku zdaleka nestaci na zkousce. Matematiku mam velmi rad, proto ji take studuji a chapu, ze prof. Zajicek po nas chce co nejpresnejsi vyjadrovani, ale neco jineho je dokazovat vetu v poklidu domova, nebo na zkousce. On na prednasce vety take prepisuje ze sesitu a neprednasi z hlavy narozdil od vetsiny vyucujicich.
Proto kdybych se mel na zkousku pripravovat pouze podle poznamek, ktere mam z prednasek (a ty jsou dosti podrobne) bylo by to daleko tezsi.
Milan.