13.2

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: 13.2

od Isidor » 20. 2. 2006 20:14

Martin píše:To je dobré vědět. Jenom je škoda, že se k mému názoru odváží přihlásit jenom anonym :mrgreen: .
Ja si myslim, ze je to bot :lol:

od Broc » 20. 2. 2006 16:02

Martin píše:To je dobré vědět. Jenom je škoda, že se k mému názoru odváží přihlásit jenom anonym :mrgreen: .
Ja se k tvemu nazoru take plne pripojuju - s jedinou vyhradou - JE NORMALNI CHODIT NA PIVO :lol:
Uz jsem zase vozralej. :lol:

od Martin » 20. 2. 2006 15:53

To je dobré vědět. Jenom je škoda, že se k mému názoru odváží přihlásit jenom anonym :mrgreen: .

od Návštěvník » 16. 2. 2006 00:11

martin naprosto suhlasim s tebou

od Martin » 15. 2. 2006 23:41

Anonymous píše:podla mna to je narocne ked chce niekto dostat jednotku dvojku musi makat cely rok musi chodit na prednasky aj cvicenia a aj doma sa do toho pozerat ... a to smeester a semestr a potom su na MFF taky studenti co maju jednotku z analyzy ale nechodia na pivo o "normalnom" zivote nevedia nic a da sa snimi porozpravat akurat tak o skole a nejakej skur....j hre...
a su namysleny ako dedecek...

nemam rad jednotkarov.
Naprosto se mýlíš. Na jedničky není potřeba chodit na přednášky - já jsem toho živoucí ukázka. Stačí, když tě to baví a jseš ochoten vynaložit alespoň nějaké duševní úsilí při domácím studiu. Jinak by mne moc zajímala tvá definice "normálného" života. Souhlasím, že je naprosto normální chodit na pivo. Bohužel tohle neřeší naši situaci. Asi podstatnější fakt je, že stejně tak je i normální na pivo nechodit. Jestli si myslíš, že smyslem studia na VŠ je pořádně zakalit, dokud to jde, tak se prostě pleteš. Pro mnoho lidí je předmět jejich studia současně koníčkem a ti si pak normálního života užívají mnohem víc než ty. Mně třeba nepřipadá normální, ale spíš naprosto absurdní studovat jen kvůli tomu, abys vystudoval. Když už na nějakou tu přednášku zajdeš, tak se tam nudíš a po zkouškách jen znechuceně nadáváš na profesory. Tohle ti přijde normální?
No musím říct, že věnovat hodně času svému koníčku je rozhodně lepší způsob života, než pořád jenom nadávat a kalit. A to pomíjím fakt, že o osobním životě těch "jednotkárov", které tak nemáš rád, nevíš naprosto nic. Většina z těch, co znám, jsou všestranní lidé.

od Návštěvník » 15. 2. 2006 21:07

Petrik píše:Prosim Vas, take nevim, jak resit konv integralu od jedne do nekonecna
sin(x + exp(x))x^4dx
Nasadil jsem substituci i soustove vzorce, ale nakonec jsem to dohnal do docela extremni situace...
Yop. Rozsir to derivaci to vevnitr derivaci argumentu sinu (tedy (1+e^x)/(1+e^x)) a pak standartne pres Dirichleta. Vcelku trifka.

od Petrik » 15. 2. 2006 20:30

Prosim Vas, take nevim, jak resit konv integralu od jedne do nekonecna
sin(x + exp(x))x^4dx
Nasadil jsem substituci i soustove vzorce, ale nakonec jsem to dohnal do docela extremni situace...

od Petrik » 15. 2. 2006 20:02

Anonymous píše:podla mna to je narocne ked chce niekto dostat jednotku dvojku musi makat cely rok musi chodit na prednasky aj cvicenia a aj doma sa do toho pozerat ... a to smeester a semestr a potom su na MFF taky studenti co maju jednotku z analyzy ale nechodia na pivo o "normalnom" zivote nevedia nic a da sa snimi porozpravat akurat tak o skole a nejakej skur....j hre...
a su namysleny ako dedecek...

nemam rad jednotkarov.
Hmm, nedivim se, ze to pises anonymne, kdybych se pod tohle mel podepsat, tak musim lezt kanaly.

od Návštěvník » 15. 2. 2006 19:45

podla mna to je narocne ked chce niekto dostat jednotku dvojku musi makat cely rok musi chodit na prednasky aj cvicenia a aj doma sa do toho pozerat ... a to smeester a semestr a potom su na MFF taky studenti co maju jednotku z analyzy ale nechodia na pivo o "normalnom" zivote nevedia nic a da sa snimi porozpravat akurat tak o skole a nejakej skur....j hre...
a su namysleny ako dedecek...

nemam rad jednotkarov.

od Návštěvník » 15. 2. 2006 19:39

kto je ten dedek?

od Jakobicek » 15. 2. 2006 14:22

ti z vas kdo slozili na mff zlousku z ekonomie toho o ekonomii vedi mnohem vice nez ja.. a troufam si rict ze tomu i lepe rozumi... no to druhe je spise zalozeno na tom ze ja jsem ekonomii vubec nepochopil... :oops:

ano i na vse jsou velice zajimave prednasky... ale vetsinou jsou to prednasky meho oboru tedy diplomacie.. a ne ty povinne pro vsechny...

dale... hm ano tech 12 bodu neni mnoho... ale dejte pozor na to ze se pozadavky stupnuji.. a po druhaku uz musite mit tech bodu 60... takze je to takova sance pro ty co to nezvladnou analyzu na poprve..
btw kolik studentu pokracuje po trech neuspesich na analyze ve studiu?

od Petrik » 15. 2. 2006 14:12

Ja nechci, aby to vypadalo, ze si stezuji na obtiznost. Prijde mi, ze tady nejde o obtiznost latky, ale o snahu studenta nachytat. Proste i jednoduchy problem zamotat tak, aby student na neco zapomnel a pak mu to vytknout. To se mi nelibi.
Ja si naopak myslim, ze nektere zkousky jsou az prilis lehke. O obtiznost mi opravdu nejde. Ale dost uz :-)

od Milan » 15. 2. 2006 14:07

dědek píše: Jinak Zajíček je ve zkoušení velmi korektní, dokonce občas i hodný, protože ten co to měl 3-4 by to za normálních okolností neudělal.
To je pravda. Pokud si nekoho pozve na ustni, tak se pri zkouseni chova velmi korektne, co vim z vlastni zkusenosti, pak i od ostatnich studentu.
dědek píše: Názor, že na matfyzu jsou přece chytří lidé, tak jaktože je vyhazuje je naprosto zcestný. Student má prokázat dané znalosti, pokud neovládá ani základy, nesmí se divit, že zkoušku neudělá. (Když někdo neumí ve 2. ročníku matematiky spočítat inverzní matici, měl by zvážit svoje další studium...) Zdá se, že většina studentů ještě ve druhém ročníku nechápe, co je to matematika. Když se někomu nelíbí, že by měl něco pochopit a naučit se to, pak nerozumím tomu proč matfyz studuje.

Mimochodem, dříve bylo studentů 3x méně a vyhodilo se od zkoušky dejme tomu 30% lidí, protože to neuměli.
Chytrých lidí je v daném ročníku populace procentuálně víceméně konstantní množství, tedy absolutně to vyjde spíše méně, než dříve, protože mladých ubývá.
Nyní chodí na matfyz 3x více studentů, než na počátku 90. let.
Pokud by se na matfyzu zachovala úroveň, odpovězte si sami kolik lidí to nebude umět.
To je smutny fakt, se kterym se neda nic delat. Ti, kteri ve druhem rocniku nechapou co je matematika, by tu opravdu nemeli byt. Na druhou stranu se neni cemu divit, kdyz na to, aby clovek postoupil do dalsiho semestru, potrebuje z minuleho ziskat mizernych 12 bodu. Pokud chtelo vedeni fakulty udrzet uroven, tak proc snizovalo hranici. Drive tomu bylo tak, ze student musel mit splneny vsechny povinne zkousky. Jiste, problemem skolstvi tohoto statu jsou penize.
dědek píše: Tím nechci říci, že na to většina nemá. (I když spousta lidí na to opravdu nemá.) Jenom si spousta studentů myslí, že když jim šla "matematika" na střední škole sama, že to půjde stejně i s opravdovou matematikou na matfyzu. Že stačí celý semestr proflákat a potom se na to před zkouškou mrknout.
Bohužel, umění ovládat matematiku spočívá v tvrdé práci po celý rok a jenom opravdu dobrým studentům tento "flákací" životní styl projde.

A ještě poslední poznámka: Spousta studentů nemá největší potíže s pochopením látky, ale s tím, že naprosto neumí zformulovat svoje myšlenky a stručně a jasně je sdělit někomu jinému. To je ale součástí jazyka matematiky a bez tohoto umění se matematika prostě dělat nedá.
Hmm. Kdyz se na to divam z mojeho uhlu pohledu, to jest jako student, tak bych rekl, ze Zajickuv pristup take neni uplne nejoptimalnejsi. Latka matematicke analyzi v jeho podani je dosti obtizna, treba ve tretim semestru bych vytknul dosti chaoticky usporadane ucivo. No a pak urcite nejvetsim problemem jsou ty jeho "dukazy", ktere cloveku zdaleka nestaci na zkousce. Matematiku mam velmi rad, proto ji take studuji a chapu, ze prof. Zajicek po nas chce co nejpresnejsi vyjadrovani, ale neco jineho je dokazovat vetu v poklidu domova, nebo na zkousce. On na prednasce vety take prepisuje ze sesitu a neprednasi z hlavy narozdil od vetsiny vyucujicich.
Proto kdybych se mel na zkousku pripravovat pouze podle poznamek, ktere mam z prednasek (a ty jsou dosti podrobne) bylo by to daleko tezsi.

Milan.

od Martin » 15. 2. 2006 14:02

K ekonmce bych řekl tolik: Byť tam nestuduju a vlastně ani moc nevim, jak to tam chodí, myslím si, že následující názor není bez opodstatnění. Zatímco my jsme šli studovat obor s názvem matematika na matematicko-fyzikální fakultu, pro ně je předmět našeho zájmu jenom prostředkem, ne cílem. Tomu pochopitelně odpovídá úroveň požadovaných znalostí. Asi jen největší naivka by se snažil obhájit názor, že je ta úroveň obtížnosti alespoň srovnatelná. Ale nezapomínejme na to, že oni se učí i jiné věci, věci, o kterých my nebudeme mít ani ponětí. Celkově je pochopitelně obtížnost taky nižší už z toho prostého důvodu, že to prostě není UK. Ale zas úplný nýmandi to nejsou. Dokonce si myslím, že mnoho z nich je podstatně lepších studentů, než většina u nás. Někteří nadaní lidé na MFF nejdou kvůli tomu, že je vyhlášená svou obtížností - hodně lidí (zejména holky) si prostě tolik nevěří a VŠE je pak pro ně mnohdy jediná rozumná alternativa. Ale co si budeme nalhávat - copak není naprosto zřejmé, že u nás je (nebo přinejmenším byla) spousta neschopných lidí, kteří si věřili až příliš?
Težká zkouška u Zajíčka je zároveň jediná opravdu těžká zkouška. Je jenom správné, že se od matematiků čeká vysoká úroveň přesnosti - vždyť kdo už by to měl umět, když ne my? Myslím si, že právě takoví drsňáci jako pan profesor mají největší zásluhu na tom, že je většina z nás přesvědčena o tom, že právě my (a ne studenti VŠE) jsme ta elita. Představte si, že by analýza byla tak lehká jako algebra. No já teda nevim, ale to by ten matfyz už vážně nebyl o moc těžší. Něco ten rozdíl prostě dělat musí.
A Petře - tebe bych rozhodně hodnotil lépe, než slovy "nejsi úplně blbej". Ale chci zdůraznit tohle: I v naší malé republice je hrozně moc lidí, kteří mají právo se považovat za chytré (v našem oboru). Je jich rozhodně víc, než kolik jich chodí na přednášky na MFF. Ti nejlepší z nich studují a vystudují tu nejlepší školu. Nestačí na to "nebejt blbej". Musíš patřit ke špičce. Kdyby nebylo Zajíčka (a podobně náročných profesorů), možná by MFF nebyla tak vyhlášená...

od Petrik » 15. 2. 2006 12:46

Anonymous píše: Az budes chtit neco dokazat sam, a nejenom pochopit myslenku nejakeho uz vymysleneho dukazu, bez presneho vyjadrovani se nikdy neobejdes. Bez neho by sis nikdy nemohl byt jisty svym zaverem. A jestli nikdy nic sam dokazovat a vymyslet nechces a spokojis se s praktickym vyuzitim toho, co uz je davno objeveno, uplne by ti stacila ekonomka.
Tak to si opravdu nemyslim. VSE evidentne neznas, i ja jsem mel tu cest jeden semestr na MO, to zaprve, zadruhe, vystudovat matfyz pro me, i kdyz dale nechci delat vedu, ma velky vyznam. A myslim si, ze z lidi, kteri jsou se mnou v rocniku, bude vedu delat maximalne tak 10 procent. Vsechny ostatni pryc???

Mimochodem, proc se lidicky, chcete-li diskutovat, nepodepisete??

Nahoru