od karamel » 10. 2. 2019 22:23
Ahoj,
moc dobře si to už nepamatuju, ale snad to aspoň trochu pomůže:
Písemnou zkoušku si Kučera (pro sebe, interně) boduje po deseti bodech za každou otázku. Já měl z písemky 17 bodů, tedy jednu otázku dobře a jednu dobře tak ze 70 %.
Na ústní jsem měl B4 (Polynomiální převod
Kachlíkování na
Splnitelnost) a C1 (Definice
m-převoditelnosti a úplnosti,
m-úplnost jazyka univerzálního Turingova stroje, problému zastavení a jeho diagonály (jazyky
,
HALT a
K)).
Polynomiální převod jsem napsal s jednou chybou (popletl jsem, jak logicky zapsat, že nejvýše jedna proměnná z nějaké množiny proměnných může být true), kterou na ústní odhalil a s jeho drobnou nápovědou jsem to pak opravil.
U otázky na
m-převoditelnost jsem napsal dobře definice, co se týče důkazů
m-úplností, nějak jsem se do toho zamotal a napsal jsem tam spíš blbosti. Když to pak se mnou procházel, tak mě celkem návodnými otázkami dovedl ke správnému řešení. Myslím si, že mi tam hodně pomohlo, že jsem se v tom fakt jen zamotal, ale že jsem se jakž takž v látce orientoval, takže těch návodných otázek nemuselo být zase tolik.
Takže jedna otázka jakž takž správně s chybou, kterou jsem byl schopen opravit, druhá otázka nic moc a musel to ze mě trochu tahat. Bohužel moc neporadím s tím, podle čeho přesně rozdává známky, protože jsem dostal dvojku, se kterou jsem spokojen, takže jsem se radši moc po přesných pravidlech hodnocení nepídil. Ani nevím, jak to dopadlo u ostatních, byl jsem na zkoušení jako první.
Co se konkrétních znalostí, na kterých vyhazuje, týče, taky moc nevím. Pochopitelně mu u písemek vadilo, když někdo při dokazování, že je něco NP-úplný problém, převáděl opačným směrem (z neznámého na známý NP-úplný, místo převodu známého problému na ten, který dokazujeme), to je ale tak všechno, co jsem k tomu postřehl.
Celkově mi přijde, že se obtížnost zkoušky trochu odvíjí od toho, jakou má člověk smůlu na otázku (třeba převádění NP-úplných problémů mi připadalo jako celkem jednoduchá sada otázek třeba oproti některým důkazům vět).
Ahoj,
moc dobře si to už nepamatuju, ale snad to aspoň trochu pomůže:
Písemnou zkoušku si Kučera (pro sebe, interně) boduje po deseti bodech za každou otázku. Já měl z písemky 17 bodů, tedy jednu otázku dobře a jednu dobře tak ze 70 %.
Na ústní jsem měl B4 (Polynomiální převod [i]Kachlíkování[/i] na [i]Splnitelnost[/i]) a C1 (Definice [i]m[/i]-převoditelnosti a úplnosti, [i]m[/i]-úplnost jazyka univerzálního Turingova stroje, problému zastavení a jeho diagonály (jazyky [latex]L_u[/latex], [i]HALT[/i] a [i]K[/i])).
Polynomiální převod jsem napsal s jednou chybou (popletl jsem, jak logicky zapsat, že nejvýše jedna proměnná z nějaké množiny proměnných může být true), kterou na ústní odhalil a s jeho drobnou nápovědou jsem to pak opravil.
U otázky na [i]m[/i]-převoditelnost jsem napsal dobře definice, co se týče důkazů [i]m[/i]-úplností, nějak jsem se do toho zamotal a napsal jsem tam spíš blbosti. Když to pak se mnou procházel, tak mě celkem návodnými otázkami dovedl ke správnému řešení. Myslím si, že mi tam hodně pomohlo, že jsem se v tom fakt jen zamotal, ale že jsem se jakž takž v látce orientoval, takže těch návodných otázek nemuselo být zase tolik.
Takže jedna otázka jakž takž správně s chybou, kterou jsem byl schopen opravit, druhá otázka nic moc a musel to ze mě trochu tahat. Bohužel moc neporadím s tím, podle čeho přesně rozdává známky, protože jsem dostal dvojku, se kterou jsem spokojen, takže jsem se radši moc po přesných pravidlech hodnocení nepídil. Ani nevím, jak to dopadlo u ostatních, byl jsem na zkoušení jako první.
Co se konkrétních znalostí, na kterých vyhazuje, týče, taky moc nevím. Pochopitelně mu u písemek vadilo, když někdo při dokazování, že je něco NP-úplný problém, převáděl opačným směrem (z neznámého na známý NP-úplný, místo převodu známého problému na ten, který dokazujeme), to je ale tak všechno, co jsem k tomu postřehl.
Celkově mi přijde, že se obtížnost zkoušky trochu odvíjí od toho, jakou má člověk smůlu na otázku (třeba převádění NP-úplných problémů mi připadalo jako celkem jednoduchá sada otázek třeba oproti některým důkazům vět).