Pokročilá 2D počítačová grafika

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Pokročilá 2D počítačová grafika

Re: Pokročilá 2D počítačová grafika

od nikdo » 21. 2. 2018 17:55

21.2.2018

1) alpha operace podobně jako všechny předchozí zadání

2) morphing pro trojúhelníkové sítě

3) strip tree

4) B frames v MPEG kompresi

Re: Pokročilá 2D počítačová grafika

od <em></em> » 18. 1. 2018 20:49

18. 1. 2018

1. A atop B: stejné jako 16. 2. 2016, jen navíc popsat jaké rozsahy hodnot mají složky R, G, B a alpha.

2. Navrhnout vhodný způsob warpingu, když jen umíme vyhodnotit funkce f, f^{-1}. (Opět jako 16. 2. 2016), ale navíc víme, že f "zvětšuje" (jeden pixel vzoru se zobrazí na více pixelů obrazu). (-> pro každý pixel (x,y) obrazu použít lineární interpolaci 4 pixelů zdroje na souřadnicích okolo f^{-1}(x,y)) (také se může hodit vědět, že pokud by f "kontrahovala", bylo by vhodnější použít f (dopředně) a pak filtrování, nebo jen vzorkovat obraz hustěji a průměrovat...)

3. R-Tree (binární strom - "hierarchie osově zarovnaných obalových kvádrů"): napsat deklaraci v oblíbeném programovacím jazyce a popsat (slovy/pseudokódem) algoritmus pro suboptimální konstrukci takového stromu.

4. Komprese obrazu pomocí transformací: co to je, napsat pár příkladů transformací, zkusit napsat vzorečky (ale to nebylo nutné), "co dělá kompresi ztrátovou" (kvantizace). Jednu metodu popsat více do detailů (jen princip fungování).

Re: Pokročilá 2D počítačová grafika

od anw » 16. 2. 2016 14:51

Termin 16. 2. 2016:

Operace A atop B. Matematicka reprezentace, popsat co znamenaji jednotlive promenne, priklad pouziti.

Navrhnete warp engine (algoritmus pro warpovani obrazku), ktery funguje pro transform fci f. Pokud potrebujete, muzete predpokladat, ze fce f^-1 existuje, nic jineho o funkci ale nevite.

Struktura pro Bucket PR Quadtree pro hrany v nejakem jazyce. Napiste pseudoalg pro pridavani hran.

Napiste priklady bezeztratove komprese rastrovych obrazku. Popiste dva trochu detailneji (proces a vlastnosti; veci jako entropie ne).


U toho warp engine jsem napsal, ze postupne bereme 2x2 pixely, zjistime si pomoci fce f ctyruhelnik kam se to promitne a ten vhodnou interpolaci vybarvime. Rekl mi, ze to je jedina rozumna implementace, kterou na tom terminu videl.

U bezeztratove komprese jsem napsal dictionary bez preprocessingu (a la ZIP); RLE + Huffman; analyza radku a z mnoziny filtru vybereme nejlepsi (a la PNG) + Huffman; porovnani pixelu s pixelem nahore, vlevo a vlevonahore a vyber z 7 prediktoru (a la lossless JPEG), pro B&W obrazek muzeme pouzit Huffmana, kde jeden symbol je blok 8x8 pixelu.

Pokročilá 2D počítačová grafika

od tikiri » 11. 6. 2012 13:25

Pamatuje si někdo další zadání?

Moje zadání bylo:

1. Matematicky vyjádřit operaci A over B.

2. Ve svém oblíbeném programovacím jazyku napište deklaraci nějaké stromové datové struktury.

3. Prediktivní funkce a 5 příkladů využití v praxi. Pokuste se odvodit vzorec pro predikci.

4. Silně kontraktivní operace - co je pro ně vhodné.

Nahoru