od marion » 11. 2. 2012 03:19
Určitě záleží na tom, jak člověku sedne zadání. Osobně mi tento termín vyhovoval, zoufale jsem nechtěla statistiku a cokoliv co má v názvu "Fourierova", což se mi vyplnilo. Též mě překvapilo, že tam nebylo nic z ADS.
Odnesla jsem si pár drobných poznatků:
1) Zadání se opravdu opakují. Například otázka na stránkování vyžadovala stejné myšlenkové postupy jako jeden ze zářijových termínů. Určitě má smysl si ta minulá vyzkoušet.
2) Látka, která zatím nebyla zkoušena dle nového systému, se může docela klidně objevit taktéž. Příkladem budiž sítě, které čekal málokdo, neboť odpovědi na otázky této oblasti jsou povídacího ražení, což se na matfyzu netěší zrovna oblibě.
3) Na ústní se sice dá ještě se známkou mírně zahýbat, ale opravdu mírně. Nefunguje to tak, že byste komisi dořekli to, co jste třeba nestihli napsat. Na ústní se rozebírá to, co máte napsáno na papíře, pokud jsou tam nějaké nepřesnosti, nebo nejasnosti. Určitě se vyplatí psát co nejvíc.
Osvědčily se mi následující studijní materiály:
státnicové texty, i když se domnívám, že místy jdou příliš do hloubky. Například kapitola o hashování obsahuje podrobné popisy jednotlivých metod, což se v takovém rozsahu učí až na Datových strukturách. Stejnětak část o DMA. V minulých letech se stávalo, že zkoušející dávali otázky, které je bavily a mnohdy to studentům lámalo vaz. Např. u toho DMA chtěl někdo detailní popis průběhu činnosti, což si myslím, že se dle nového systému zkoušení už nezopakuje.
Slidy doc. Čepka na ADS 1 a 2 -srozumitelné a stručné
Materiál o číselných řadách z MUNI včetně několika řešených příkladů
http://cgi.math.muni.cz/~kriz/ciselne_r ... itola1.pdf
Lineární programování prof. Matouška Vysvětleno všechno potřebné k okruhu "Optimalizační metody"
Záznamy přednášek z Principů odkazy na videa jsou na stránkách předmětu, viditelné ale jen z domény cuni. Za toto jsem byla obzvláš vděčná, protože jsem v prváku na principy spíš nechodila a když už, tak jsem stejně velmi brzo nevnímala. Teď mám pocit, že se z toho pomalu stává zajímavý pøedmìt s fajn přednášejícím.
Bylo toho víc, samozřejmě slidy k předmětům jako automaty, databáze, nebo klasická literatura (Kapitoly, Kopáček,...) se velmi hodí.
Určitě záleží na tom, jak člověku sedne zadání. Osobně mi tento termín vyhovoval, zoufale jsem nechtěla statistiku a cokoliv co má v názvu "Fourierova", což se mi vyplnilo. Též mě překvapilo, že tam nebylo nic z ADS.
Odnesla jsem si pár drobných poznatků:
1) Zadání se opravdu opakují. Například otázka na stránkování vyžadovala stejné myšlenkové postupy jako jeden ze zářijových termínů. Určitě má smysl si ta minulá vyzkoušet.
2) Látka, která zatím nebyla zkoušena dle nového systému, se může docela klidně objevit taktéž. Příkladem budiž sítě, které čekal málokdo, neboť odpovědi na otázky této oblasti jsou povídacího ražení, což se na matfyzu netěší zrovna oblibě.
3) Na ústní se sice dá ještě se známkou mírně zahýbat, ale opravdu mírně. Nefunguje to tak, že byste komisi dořekli to, co jste třeba nestihli napsat. Na ústní se rozebírá to, co máte napsáno na papíře, pokud jsou tam nějaké nepřesnosti, nebo nejasnosti. Určitě se vyplatí psát co nejvíc.
Osvědčily se mi následující studijní materiály:
[b] státnicové texty[/b], i když se domnívám, že místy jdou příliš do hloubky. Například kapitola o hashování obsahuje podrobné popisy jednotlivých metod, což se v takovém rozsahu učí až na Datových strukturách. Stejnětak část o DMA. V minulých letech se stávalo, že zkoušející dávali otázky, které je bavily a mnohdy to studentům lámalo vaz. Např. u toho DMA chtěl někdo detailní popis průběhu činnosti, což si myslím, že se dle nového systému zkoušení už nezopakuje.
[b]Slidy doc. Čepka na ADS 1 a 2[/b] -srozumitelné a stručné
[b]Materiál o číselných řadách z MUNI[/b] včetně několika řešených příkladů http://cgi.math.muni.cz/~kriz/ciselne_rady/doc/kapitola1.pdf
[b]Lineární programování prof. Matouška[/b] Vysvětleno všechno potřebné k okruhu "Optimalizační metody"
[b]Záznamy přednášek z Principů[/b] odkazy na videa jsou na stránkách předmětu, viditelné ale jen z domény cuni. Za toto jsem byla obzvláš vděčná, protože jsem v prváku na principy spíš nechodila a když už, tak jsem stejně velmi brzo nevnímala. Teď mám pocit, že se z toho pomalu stává zajímavý pøedmìt s fajn přednášejícím.
Bylo toho víc, samozřejmě slidy k předmětům jako automaty, databáze, nebo klasická literatura (Kapitoly, Kopáček,...) se velmi hodí.