od Milvus » 13. 9. 2007 11:44
Taky se přidávám s velkým poděkováním autorům textů. Byla to opravdu záslužná práce. Obzvlášť někteří s tím strávili určitě dost času, tak doufám, že všichni prošli SZZ bez problémů a se známkami, jaké si představovali či lepšími.
Pokud se v dalším ročníku najde také několik takových dobrodinců-pokračovatelů, tak by mohl být výsledek velmi kvalitní. Pokud by se podařilo i ověření textů vyučujícími (hlavně co se týká rozsahu), tak by to dostalo další rozměr. Možná by to pomohlo i zkoušejícím, že by 1.) věděli, z čeho nás mají/mohou zkoušet a hlavně 2.) se to alespoň blížilo tomu, co my si myslíme, že se po nás bude chtít.
Jako zlepšení pro další generace navrhuji:
a) Doplnit i do textů zdroje, ze kterých ten text vychází (link na skripta, podobně jako v seznamech požadavků na wiki). Někde už to je hotovo. Jde o to, že když něčemu nerozumím, tak abych si mohl rychle najít další informace (např. důkazy) a to nejlépe ve zdroji, podle kterého to je napsané (pokud tedy takový zdroj existuje v dostupné podobě), aby bylo stejné značení atd.
b) Mně osobně docela pomohlo, když bylo u vybraných partií (se kterými mívají informatici u zkoušek problémy) i takové "lidské" shrnutí či úvod. Popravdě si myslím, že pokud má nějaký student k nějaké otázce odpor (má s ní problémy, už není čas), tak by se měl aspoň naučit pár základních definic a právě nějaký takový náhled na danou oblast - prostě neformálně: o čem to je, kde se to používá,... Je docela možné, že to u zkoušek bude na prolezení stačit (pokud takových otázek ovšem nebude většina).
Takových vysvětlivek by mohlo být i víc, ale pak by je chtělo asi nějak jednotně graficky odlišit, aby text zůstal stručný - případně vytvořit bonusy jako ten o funkcích více proměnných, ale to je asi už příliš náročné.
c) Toto je trochu sporný návrh. Pokud měl někdo u zkoušek s něčím problémy (mimo jiné) proto, že to nebylo v textech, mohl by někam (na wiki) aspoň přidat TODO, další ročník by si to mohl zpracovat. Smysl by to mělo, pokud by chybělo něco zásadního - ze samotných požadavků v Karolínce je těžké odhadnout, na co se u které otázky vlastně můžou ptát.
Na druhou stranu se zkoušející občas potřebují zeptat na "něco navíc", nějakou souvislost, kterou musí student vyvodit na místě. To aby se poznalo, zda o tom má přehled, nebo se jen nadrtil do krátkodobé paměti věty a definice, kterým nerozumí. Zkoušející jsou taky jen lidé a mají obvykle omezený počet takových oblíbených dotazů-zjišťováků. Pokud by se "proflákly", museli by si vymyslet nové, těžší,...
Bohužel hranice mezi uvedenými případy je nadmíru mlhavá.
Taky se přidávám s velkým poděkováním autorům textů. Byla to opravdu záslužná práce. Obzvlášť někteří s tím strávili určitě dost času, tak doufám, že všichni prošli SZZ bez problémů a se známkami, jaké si představovali či lepšími.
Pokud se v dalším ročníku najde také několik takových dobrodinců-pokračovatelů, tak by mohl být výsledek velmi kvalitní. Pokud by se podařilo i ověření textů vyučujícími (hlavně co se týká rozsahu), tak by to dostalo další rozměr. Možná by to pomohlo i zkoušejícím, že by 1.) věděli, z čeho nás mají/mohou zkoušet a hlavně 2.) se to alespoň blížilo tomu, co my si myslíme, že se po nás bude chtít.
Jako zlepšení pro další generace navrhuji:
a) Doplnit i do textů zdroje, ze kterých ten text vychází (link na skripta, podobně jako v seznamech požadavků na wiki). Někde už to je hotovo. Jde o to, že když něčemu nerozumím, tak abych si mohl rychle najít další informace (např. důkazy) a to nejlépe ve zdroji, podle kterého to je napsané (pokud tedy takový zdroj existuje v dostupné podobě), aby bylo stejné značení atd.
b) Mně osobně docela pomohlo, když bylo u vybraných partií (se kterými mívají informatici u zkoušek problémy) i takové "lidské" shrnutí či úvod. Popravdě si myslím, že pokud má nějaký student k nějaké otázce odpor (má s ní problémy, už není čas), tak by se měl aspoň naučit pár základních definic a právě nějaký takový náhled na danou oblast - prostě neformálně: o čem to je, kde se to používá,... Je docela možné, že to u zkoušek bude na prolezení stačit (pokud takových otázek ovšem nebude většina).
Takových vysvětlivek by mohlo být i víc, ale pak by je chtělo asi nějak jednotně graficky odlišit, aby text zůstal stručný - případně vytvořit bonusy jako ten o funkcích více proměnných, ale to je asi už příliš náročné.
c) Toto je trochu sporný návrh. Pokud měl někdo u zkoušek s něčím problémy (mimo jiné) proto, že to nebylo v textech, mohl by někam (na wiki) aspoň přidat TODO, další ročník by si to mohl zpracovat. Smysl by to mělo, pokud by chybělo něco zásadního - ze samotných požadavků v Karolínce je těžké odhadnout, na co se u které otázky vlastně můžou ptát.
Na druhou stranu se zkoušející občas potřebují zeptat na "něco navíc", nějakou souvislost, kterou musí student vyvodit na místě. To aby se poznalo, zda o tom má přehled, nebo se jen nadrtil do krátkodobé paměti věty a definice, kterým nerozumí. Zkoušející jsou taky jen lidé a mají obvykle omezený počet takových oblíbených dotazů-zjišťováků. Pokud by se "proflákly", museli by si vymyslet nové, těžší,...
Bohužel hranice mezi uvedenými případy je nadmíru mlhavá.