od Quinn » 24. 6. 2014 16:37
Zkoušky z analýzy ( vlastně i ze všech ostatních matematických předmětů ) vypadají tak, že obvykle je písemná část a "ústní" část zkoušky. Písemná vypadá tak, že se vypracovává test, který bývá z větší části početní. "Ústní" část zkoušky vypadá tak, že se vypracovávají definice, věty a důkazy, které se pak případně komentují se zkoušejícím. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že počítání příkladů skoro všichni, ale s důkazy je to horší
Jinak co se týče atmosféry, tak se obor od oboru různí. Obory s menším počtem studentů mívají atmosféru více rodinnou a tak. Většinou ale platí, že s každým vyučujícím se dá rozumně dohodnout. Já, jako student, jsem na matfyzu rád a myslím, že tak to cítí většina z nás studentů ( teda kromě těch, kteří právě vyletěli od zkoušky ).
Na obecné fyzice bývá většinou problém spíše s matematickými předměty, což je i můj případ. Fyziku jsem měl docela rád, ale to množství matematiky bylo zdrcující. Tuhle fázi je třeba vydržet. Časem si člověk na tu hromadu matiky zvykne a dokonce se dostane i partiím fyziky, kde se bez toho neobejde a ty mě bavily nejvíc
K těm vyučujícím. Já jsem zažil jen Šmída na Algebru a musím říct, že to bylo fajn. Cvika byla docela náročná, dokonce se každé cviko psal malý testík, ale člověk tím alespoň v semestru tolik nezahálel jako v jiných předmětech. Navíc všechno dobře vysvětlil.
Na Kaplického přednášce jsem se byl podívat a moc mě to nezaujalo, takže k němu moc neřeknu, ostatní neznám.
A jestli něco zopakovat ?
No matematická analýza i lineární algebra se budují od začátku, čili tam není třeba nějak zvlášť něco opakovat. Fyzika přeci jen takto jednoduše vybudovat nejde a tam spíš bych si prošel mechaniku ze střední, abych měl nějakou představu o těch základech. ( Ale to je možná tím, že mám pořád k té fyzice blíž
)
No snad se mi podařilo alespoň na některé otázky odpovědět žádoucím způsobem
Zkoušky z analýzy ( vlastně i ze všech ostatních matematických předmětů ) vypadají tak, že obvykle je písemná část a "ústní" část zkoušky. Písemná vypadá tak, že se vypracovává test, který bývá z větší části početní. "Ústní" část zkoušky vypadá tak, že se vypracovávají definice, věty a důkazy, které se pak případně komentují se zkoušejícím. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že počítání příkladů skoro všichni, ale s důkazy je to horší :-)
Jinak co se týče atmosféry, tak se obor od oboru různí. Obory s menším počtem studentů mívají atmosféru více rodinnou a tak. Většinou ale platí, že s každým vyučujícím se dá rozumně dohodnout. Já, jako student, jsem na matfyzu rád a myslím, že tak to cítí většina z nás studentů ( teda kromě těch, kteří právě vyletěli od zkoušky ).
Na obecné fyzice bývá většinou problém spíše s matematickými předměty, což je i můj případ. Fyziku jsem měl docela rád, ale to množství matematiky bylo zdrcující. Tuhle fázi je třeba vydržet. Časem si člověk na tu hromadu matiky zvykne a dokonce se dostane i partiím fyziky, kde se bez toho neobejde a ty mě bavily nejvíc :-)
K těm vyučujícím. Já jsem zažil jen Šmída na Algebru a musím říct, že to bylo fajn. Cvika byla docela náročná, dokonce se každé cviko psal malý testík, ale člověk tím alespoň v semestru tolik nezahálel jako v jiných předmětech. Navíc všechno dobře vysvětlil.
Na Kaplického přednášce jsem se byl podívat a moc mě to nezaujalo, takže k němu moc neřeknu, ostatní neznám.
A jestli něco zopakovat ?
No matematická analýza i lineární algebra se budují od začátku, čili tam není třeba nějak zvlášť něco opakovat. Fyzika přeci jen takto jednoduše vybudovat nejde a tam spíš bych si prošel mechaniku ze střední, abych měl nějakou představu o těch základech. ( Ale to je možná tím, že mám pořád k té fyzice blíž :D )
No snad se mi podařilo alespoň na některé otázky odpovědět žádoucím způsobem :-)