14.6.

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: 14.6.

od Martin » 23. 6. 2005 19:37

Mám takovej pocit, že lidi z informatiky jsou divný. :mrgreen:

od David Nohejl » 22. 6. 2005 21:43

Goran píše:Mam trosku problemy se svoji identitou
proc? nema na diagonale jednicky? :-D

od Goran » 22. 6. 2005 19:32

U meho nicku je ulozeno me icq a muj mail, to musi kazdemu stacit,
Mam trosku problemy se svoji identitou a jsem rad kdyz me lide oslovuji "Loreto" (Gorane), citim se obcas jako byt svym oblibenym skaldatelem :D

Jinak se jmenuju Petr a obcas se zde obevuji i jako anonymni, pokud se zapomenu prihlasit.

RE:Prezdivky

od Corvus » 22. 6. 2005 18:32

Nekdo ma svou prezdivku, ty mas treba oblicej a tak vubec. Jestli u nekoho chces patrat po identite, najdes (vetsinou kdyz si prectes ICQinfo pristupne z primo z fora).

od Martin » 21. 6. 2005 11:15

Curvus ( :D ) má pravdu. Nechápu, proč tu náročnost trochu víc nerozloží. Musím přiznat, že analýzu považuji za nejdůležitější předmět, ale algebra by si určitě zasloužila víc pozornosti. A v analýze je to přecejenom trochu absurdní. Hlavně proto, že náš profesor má velké nároky na studenty, ale na sebe zřejmě zas takové ne. Už jsem slyšel o případu, že mu holka napsala do písemky důkaz přesně ( :!: ) tak jak byl na tabuli (dokonce přidala nějaký komentář navíc) a náš pan přednášející jí řekl, že to nestačí. No nevím, ale tohle se mi ani trochu nelíbí. Kdybych neměl Jarníka, nevím, kde bych ty důkazy hledal. V sešitě těžko. Taky se mi nelíbí, jak má kecy typu: "Dobrý student už si to doplní, ale já nemám čas se tady s tím zdržovat." Možná, že kdyby pan profesor vynechal zdlouhavé zbytečné a hlavně matoucí výčty různých značení, zbyl by mu čas na důkazy. Až budu mít zkoušku za sebou, nebudu ve studentské anketě šetřit kritikou. Udělal bych to už teď, že by to nějak ovlivnilo hodnocení, toho se nebojím, ale mám pocit, že se to nehodí, když jsem tu zkoušku ještě nesložil. Každopádně i příště bude nejdelší příspěvek od studentů můj 8) .
BTW - proč si všichni dávaj tak debilní přezdívky, copak jim nestačí, že už mají jméno? HonzaRug je ještě v pohodě, tam aspoň poznám, o koho jde, ale jak mám vědět, kdo je Corvus, nebo Goran? :(

od Honzarug » 18. 6. 2005 16:32

Martine, zvladnout se to da i bez definic. Teda mne se to bohuzel povedlo. Nespomnel jsem si ze stred kvadriky je pol nevlastni nadroviny a bican mi se smutnym vyrazem dal za dve (Ale to asi bylo proto, ze sem mu dokazal vsechno co chtel:-)

od Návštěvník » 18. 6. 2005 16:29

Jak je mozny, ze se na analyzu ucim jak vul uz 4den(predtim tejden normalne:-) a na ostatni předměty mi stačilo min, a to je pocitam dohromady!!! Teda, ne ze bych nejak exceloval, ale stejne:-)

Re: Na to máme analýzu...

od Corvus » 18. 6. 2005 11:30

Ano, je pravda že na to aby nám někdo dělal problémy, od toho je analýza... Ten nejvážnější problém já ale vidím v tradicích fakulty. Jak je možné, že třeba na jaderce na oboru matematické inženýrství vylítá spousta lidí z algebry a analýzu tam mají celkem pohodovou? A to zhruba při stejných osnovách? Ano, je to asi čistá tradice. Ale nebylo by lepší náročnost rozprostřít mezi všechny předměty nebo se nad tím aspoň zamyslet? Asi ne, to se nikomu nechce. A tak nás (až na těch asi šest co jsou geniální, viď, Martine...) vidlema přehází ať chceme nebo ne.

od Martin » 18. 6. 2005 10:14

To je drsný, mě se taky ptal, jestli umim dokázat že ortogonální doplněk podprostoru je doplněk. Taky jsem řekl, že ano. Ale mě to ještě nechal dokázat. Docela jsem se na tom zapotil, ale nakonec jsem si to dal.
Musim říct, že Bican je vážně pohodář. Když jsem mu předtím ukázal tu hustě oboustranně popsanou A4, tak ji "přečet" asi za 10 s a řek, že to vypadá dobře. Na detailech rozhodně nebazíruje. Potom u toho důkazu jsem v druhé části sice věděl o co jde, ale nebyl jsem schopen to v rozumném čase formálně zapsat. Tak jsem řekl jenom myšlenku a bohatě to stačilo. Času je na to spousta, ale u mě se teda nevyplnily řeči jako: "Půl hodiny jsem tam koukal do stropu, než jsem se konečně dostal na řadu." Něco jsem dělal celou dobu.

Zadání:
Příčka mimoběžek, metrická klasifikace (elipsa).
Unitární prostory, samodružné body kolineárního zobrazení.

Nebyl jsem si jist, co přesně zadání znamená, tak jsem si u unit. pr. připravil definice a nějaká snadná tvrzení a u samodružnýh b. kolineárního zobrazení jsem mu tam dokázal to tvrzení o tom, kdy má to zobrazení samodružné body. A bylo to ok...

Takže pohoda, mohlo to dopadnout mnohem hůř a líp už skutečně jen o kousek (moh jsem dostat místo metrické klasifikace afinní :D ). Mimochodem jeden kámoš, kterej byl totálně mimo (sorry, Kubo :D ) a ještě půl hodiny před zkouškou tam na chodbě z různejch borců ždímal informace, si to dal s přehledem bez nějakejch hlubších znalostí za 2. Vtip byl nejspíš v tom, že jeho drzá sebejistota nebohého profesora přesvědčila o znalosti... Hlavně si myslim, že si Bican říká: Kdo se to chce naučit nechť (nebo spíš buď) a kdo nechce - jeho chyba, ale proč mu dělat problémy? Na to přece máme analýzu.
Jo a ne že bych vás ostatní chtěl odrazovat od nošení společenských obleků na zkoušky, ale jednak profesor byl taky oblečen vcelku neformálně a druhak jsme se po zkoušce u pivinka shodli, že "kravaťáci" dostávali v průměru horší známky. :lol:
Jo a poslední věc mě napadá: Opravdu bych nedoporučoval neznát definice. Je sice hezké, že umíte spočítat triviální příkládečky, ale definice, jak jsem měl možnost slyšet hned u dvou kluků, které za tu dobu vyhodil, jsou základ (jednoho se tam ptal: "A co je to teda ten projektivní prostor?" <ticho> "No nebudem to protahovat..."). Ale asi nemá smysl učit se zpaměti všechna tvrzení - jako třeba u kvadrik rozlišovat, co platí v algebraicky uzavřeném tělese a co v tělese reálných čísel.

od joshua » 15. 6. 2005 12:41

praktická

určení projektviniho typu kvadraticke fce
ortonormalni bazi schmidtovou ortgonalizaci

teorie

jordanova matice a jeji hledani
polarni baze bilinearni funkce

od Návštěvník » 14. 6. 2005 18:21

Ja jsem mel urcit signaturu kvadraticke formy v R^4.
Pak jeste metrickou klasifikaci kvadriky - vysla parabola a urcil jsem tedy kanonickou rovnici a parametr paraboly.
Myslim, ze to byl priklad z ucebnice.

Povidaci tema jsem mel
1. ortogonalizacni proces a ortogonalni doplnek
2. Jordanova matice, metoda hledani Jordanovy matice.

Bican si behem meho povidani neco pro sebe psal, az jsem mel obcas pocit, ze mne nevnima. K Jordanove matici jsme se temer nedostali. Na konci se mne zeptal, jestli umim dokazat, ze ortogonalni doplnek je doplnek. Tak jsem rekl, ze ano.

14.6.

od Návštěvník » 14. 6. 2005 15:51

priklady: polarna baza a afinna klasifikacia kuzelosecky
teoria: kvadraticke formy, signatura, vlastne cisla a vektory matice
dokazoval som zakon zotrvacnosti kvadrat. foriem...dalo sa...

Nahoru