Sebekritičnost?

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Sebekritičnost?

Re: Sebekritičnost?

od Návštěvník » 3. 3. 2005 13:41

Anonymous píše:Vždycky jsem si o sobě myslel, že sebekritičnost není zrovna moje silná stránka, ale na zkoušce z analýzy jsem se přesvědčil o opaku. Já jsem si například myslel, jak jsem všechny teoretické úlohy odfáknul, protože bylo příliš málo času a dopadlo to tak, že například za důkaz jsem dostal 7/7 s poznámkou, "že tohle je snad až přílišná snaha o dokonalost". Myslím si, že většina lidí, kteří byli tak "tvrdě hodnoceni" prostě jenom neumí ohodnotit sebe. Když někdo například ve formulaci věty ani nenapíše, na jakém typu intervalu tvrzení platí, nemůže se rozhodně divit, že dostane půl bodu ze tří. A stejně tak se nikdo nemůže divit, že má problémy se zkouškou z analýzy, když si ani neškrtne s důkazem věty o derivaci složené fce. A být překvapen, že záměna slov "může" a "musí" způsobí bodovou ztrátu, je prostě absurdní.
Připouštím, že se pánové Zajíček a Holický s nikým moc nepářou, ale je potřeba to vidět i z druhé strany: Studenti se prostě neučí a pak se diví, že je vykopnou od zkoušky, která je vyhlášená i na ostatních fakultách jako jedna z nejtěžších vůbec...
No, podivej kolego,

to mas tak, nekomu proste matematika jde, nekomu nejde. Je to sice zajimave promluveni do duse ostatnim, samozrejme gratuluji k tak dobremu vysledku, ale zrovna tak bysme se na informatice mohli podivovat nad tim, jak nekdo muze nenaalokovat pole o 1 vetsi, kdyz je to prece tak zrejme ? A pak nad nim stat a nadavat, ze se proste nic neucil a on pritom mesic pred tim nedelal nic jineho, nez ze se ucil programovat.

...bud rad, ze ti matika jde...

od David Nohejl » 24. 2. 2005 00:10

Ferro_the_King píše:
tutchek píše:
Goran píše:Mě připadala docela těžká i algebra, trošku mi utekly formičky, ale nakonec to bylo dost jednoduchý...

jinak máš pravdu, ale co, je to za námi :-) a těch 14 dní prázdnin mě už končí :-(


:mrgreen:
Kdyz zavitam do matematicke casti fora... 14 dni prazdnin? zavidim.. nekdo se s analyzou patlal i poslendi den zkouskoveho... a nastesti to ten nekdo dal a mam dvojku ;)
Jo, a nekdo se s tim patla a jeste to nema...
a nekdo ASI ani mit nebude.... :cry:

od Ferro_the_King » 23. 2. 2005 23:12

tutchek píše:
Goran píše:Mě připadala docela těžká i algebra, trošku mi utekly formičky, ale nakonec to bylo dost jednoduchý...

jinak máš pravdu, ale co, je to za námi :-) a těch 14 dní prázdnin mě už končí :-(


:mrgreen:
Kdyz zavitam do matematicke casti fora... 14 dni prazdnin? zavidim.. nekdo se s analyzou patlal i poslendi den zkouskoveho... a nastesti to ten nekdo dal a mam dvojku ;)
Jo, a nekdo se s tim patla a jeste to nema...

od Martin » 23. 2. 2005 19:01

Mno 14 dní prázdnin není k zahození, já jsem měl například dny 3. A to ještě nemám zápočťák. Halt někdo má někdo... někdo ne. :mrgreen:

od tutchek » 20. 2. 2005 12:45

Goran píše:Mě připadala docela těžká i algebra, trošku mi utekly formičky, ale nakonec to bylo dost jednoduchý...

jinak máš pravdu, ale co, je to za námi :-) a těch 14 dní prázdnin mě už končí :-(


:mrgreen:
Kdyz zavitam do matematicke casti fora... 14 dni prazdnin? zavidim.. nekdo se s analyzou patlal i poslendi den zkouskoveho... a nastesti to ten nekdo dal a mam dvojku ;)

od Goran » 20. 2. 2005 01:20

Mě připadala docela těžká i algebra, trošku mi utekly formičky, ale nakonec to bylo dost jednoduchý...

jinak máš pravdu, ale co, je to za námi :-) a těch 14 dní prázdnin mě už končí :-(


:mrgreen:

Něco na tom bude

od Martin » 19. 2. 2005 21:47

No teda musím souhlasit s tím, že diskrétka a analýza - to už je hodně solidní kontrast. Tam stačilo napsat myšlenku důkazu a hned to bylo skoro za plnej počet bodů: Já jsem měl například nakreslit všechny neizomorfní grafy s devíti vrcholy, z nichž nejvýše dva nejsou stupně dva. Zjistil jsem, že je jich prostě moc a nedokážu je nakreslit všechny. Tak jsem to tam napsal a dostal jsem plnej počet bodů. Je mi celkem jasný, že jestli někdo očekával takovej přístup na analýze, tak narazil...
Vlastně je asi fakt, že analýza je u nás těžší, než všechny ostatní předměty dohromady. Což asi bude trochu nepoměr...

od Goran » 19. 2. 2005 21:32

Já jsem dostal na první pokus trojku a dokonce mi pan Holický trošku přilepšil, takže si nestěžuju. Tvůj názor ti neberu, je zajímavý, ale podívej se na to trošku jinak... Ty pravděpodobně jsi jeden z těch géniů (nemyslím to v nejmenším urážlivě). Pro nás ostatní je po gymnasiu, kde se často hodnotila i snaha a kdejaká malá chyba je zanedbaná, hodnocení, které je naprosto nekompromisní velmi šokující. Nemůžeš se divit, že je člověk překvapen, že popíše-li stránku důkazem za sedm bodů a chybí mu tam jedno určení intervalu z pěti a ihned ztratí dva body. Je pravda, že u matematiky je nutné mít vše precizně (viz Bolzano v K1). Ale zároveň je těžké v prvním semestru se učit tak aby vše bylo přesné, já například jsem si nedokázal představit, co všechno může vést ke ztrátě bodů. V jiných předmětech např. iskrétní matematika to tak vůbec není, tam dostaneš i za snahu... Nediv se tedy, že člověk který jde na analýzu po diskrétce se vyflákne na detaily...
Já si nemyslím, že by se studenti neučili, učí se, učí se hodně, ale jak si poznamenal, škola je těžká, studenti se podle mě nediví, že byli vyhozeni ze zkoušky, spíše se diví její obtížnosti a tomu za co všechno se strhávají body...

Sebekritičnost?

od Návštěvník » 19. 2. 2005 20:09

Vždycky jsem si o sobě myslel, že sebekritičnost není zrovna moje silná stránka, ale na zkoušce z analýzy jsem se přesvědčil o opaku. Já jsem si například myslel, jak jsem všechny teoretické úlohy odfáknul, protože bylo příliš málo času a dopadlo to tak, že například za důkaz jsem dostal 7/7 s poznámkou, "že tohle je snad až přílišná snaha o dokonalost". Myslím si, že většina lidí, kteří byli tak "tvrdě hodnoceni" prostě jenom neumí ohodnotit sebe. Když někdo například ve formulaci věty ani nenapíše, na jakém typu intervalu tvrzení platí, nemůže se rozhodně divit, že dostane půl bodu ze tří. A stejně tak se nikdo nemůže divit, že má problémy se zkouškou z analýzy, když si ani neškrtne s důkazem věty o derivaci složené fce. A být překvapen, že záměna slov "může" a "musí" způsobí bodovou ztrátu, je prostě absurdní.
Připouštím, že se pánové Zajíček a Holický s nikým moc nepářou, ale je potřeba to vidět i z druhé strany: Studenti se prostě neučí a pak se diví, že je vykopnou od zkoušky, která je vyhlášená i na ostatních fakultách jako jedna z nejtěžších vůbec...

Nahoru