od Eubie » 24. 9. 2007 07:43
hippies píše:
Ale bušit kód dovede každý středoškolák, to co ti dá vysoká navíc většinou nikdo neuplatní, ale říká to o tobě, že máš větší přehled a že zvládneš i složitější věci než jen bušit kód. Když uděláš lehčí VŠ studium, tak ho udělá víc lidí a ten přehled bude mít víc lidí.. a že nebudou vědět ty drsňárny okolo přece v praxi skoro nikdy nebolí. Proto si myslim, že je to při nejmenším sporný.
Ahoj.
To, co říkáš, má podle mě jeden háček a tuhle informaci mám od vedoucích ve firmě, kde pracuje hodně matfyzáků.
Když budeš studovat informatiku na MFF a v Kocourkově, bude rozdíl pro zaměstnavatele v tom, že o MFF se ví, že je drsný. Tedy jeho absolvent tím, že školu dodělal, má nezvratný důkaz o své nadprůměrné inteligenci, co se abstraktního myšlení týče a má taky potvrzeno, že ten absolvent dokáže pracovat, což absolvent Kocourkovské univerzity (vezměme třeba příklad informatiky na VŠE, o níž tu byl kdysi nějaký vtipný článek) nemůže. A proč? Právě proto, že na VŠE se nedělají ty drsňárny o kterých tu mluvíš, protože třeba MA I, II, III atd. nezvládne každej (kolik lidí na tom vyletělo), kdežto naučit se vzorečky na derivování a limitění a tupý počítání dokáže každej (kluk:)). Navíc, učením těch drsňáren se nám všem rozvíjí logický myšlení atd. Kdyby tomu tak totiž nebylo, nebyl by důvod, aby se všichni na středních školách učili rovnice s faktoriálama, protože faktoriál v běžným životě opravdu nepotkáš.
Takže konkluze je taková, že právě ty naprosto nepotřebný drsňárny jsou pro úroveň školy nejdůležitější. A všechno to, na co sme nadávali (neproc, matika atd.). Kdybysme se totiž naučili jen ty pro praxi užitečný věci, tak bysme se od těch středoškoláků, co buší kód nijak nelišili.
[quote="hippies"]
Ale bušit kód dovede každý středoškolák, to co ti dá vysoká navíc většinou nikdo neuplatní, ale říká to o tobě, že máš větší přehled a že zvládneš i složitější věci než jen bušit kód. Když uděláš lehčí VŠ studium, tak ho udělá víc lidí a ten přehled bude mít víc lidí.. a že nebudou vědět ty drsňárny okolo přece v praxi skoro nikdy nebolí. Proto si myslim, že je to při nejmenším sporný.[/quote]
Ahoj.
To, co říkáš, má podle mě jeden háček a tuhle informaci mám od vedoucích ve firmě, kde pracuje hodně matfyzáků.
Když budeš studovat informatiku na MFF a v Kocourkově, bude rozdíl pro zaměstnavatele v tom, že o MFF se ví, že je drsný. Tedy jeho absolvent tím, že školu dodělal, má nezvratný důkaz o své nadprůměrné inteligenci, co se abstraktního myšlení týče a má taky potvrzeno, že ten absolvent dokáže pracovat, což absolvent Kocourkovské univerzity (vezměme třeba příklad informatiky na VŠE, o níž tu byl kdysi nějaký vtipný článek) nemůže. A proč? Právě proto, že na VŠE se nedělají ty drsňárny o kterých tu mluvíš, protože třeba MA I, II, III atd. nezvládne každej (kolik lidí na tom vyletělo), kdežto naučit se vzorečky na derivování a limitění a tupý počítání dokáže každej (kluk:)). Navíc, učením těch drsňáren se nám všem rozvíjí logický myšlení atd. Kdyby tomu tak totiž nebylo, nebyl by důvod, aby se všichni na středních školách učili rovnice s faktoriálama, protože faktoriál v běžným životě opravdu nepotkáš.
Takže konkluze je taková, že právě ty naprosto nepotřebný drsňárny jsou pro úroveň školy nejdůležitější. A všechno to, na co sme nadávali (neproc, matika atd.). Kdybysme se totiž naučili jen ty pro praxi užitečný věci, tak bysme se od těch středoškoláků, co buší kód nijak nelišili.