Zrušení přijímacích zkoušek na bakaláře

Odeslat odpověď

a ∈ R, a = -a, a = (číslem, ne slovy)

Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Zrušení přijímacích zkoušek na bakaláře

Re: Zrušení přijímacích zkoušek na bakaláře

Příspěvek od Osiris » 30. 11. 2007 13:43

twoflower píše:...zvlast kdyz ted matfyz dopadl velice dobre v hodnoceni RVV. Tam by se pokles kvality za par let taky urcite projevil.


Možná by stálo za to říct to SKASu, že máme obavu z možného poklesu kvality, ten se může zasadit o udržení úrovně... Teď tuším 11. prosince bude nějaká debata...

Re: Zrušení přijímacích zkoušek na bakaláře

Příspěvek od twoflower » 30. 11. 2007 09:36

...zvlast kdyz ted matfyz dopadl velice dobre v hodnoceni RVV. Tam by se pokles kvality za par let taky urcite projevil.

Re: Zrušení přijímacích zkoušek na bakaláře

Příspěvek od Osiris » 29. 11. 2007 22:31

algernon píše:Chápala bych zrušení přijímaček na mff, kdyby zůstalo v prváku tak jako jsme to měli ještě my - neuděláš 1 předmět a nazdar. Teď se člověk přihlásí na matfyz a klidně se tam dva roky plácá, protože pro postup do druháku mu stačí několik málo creditů (nevim teď z hlavy kolik, ale je to fakt směšně malý číslo). Navíc zrušili návaznost většiny předmětů,...

Když se zvedne počet studentů, tak buďto naroste počet cvičení a nebude dost kvalitních cvičících, nebo bude chodit na cvika víc lidí. Navíc půlka z těch lidí se absolutně nebude chytat a další část na to začne kašlat, protože jim bude připadat, že ve srovnání s ostatními jsou na tom dobře. Nevim, nevim, podle mě půjde úroveň dolů :-(


Ten limit je tuším 35 kreditů. Na druhou stranu škola získá více peněz.

K tomu druhému odstavci: z toho mám velký strach. Nechci, aby úroveň MFF šla dolů...

Re: Zrušení přijímacích zkoušek na bakaláře

Příspěvek od algernon » 29. 11. 2007 20:55

Chápala bych zrušení přijímaček na mff, kdyby zůstalo v prváku tak jako jsme to měli ještě my - neuděláš 1 předmět a nazdar. Teď se člověk přihlásí na matfyz a klidně se tam dva roky plácá, protože pro postup do druháku mu stačí několik málo creditů (nevim teď z hlavy kolik, ale je to fakt směšně malý číslo). Navíc zrušili návaznost většiny předmětů,...

Když se zvedne počet studentů, tak buďto naroste počet cvičení a nebude dost kvalitních cvičících, nebo bude chodit na cvika víc lidí. Navíc půlka z těch lidí se absolutně nebude chytat a další část na to začne kašlat, protože jim bude připadat, že ve srovnání s ostatními jsou na tom dobře. Nevim, nevim, podle mě půjde úroveň dolů :-(

Příspěvek od Osiris » 25. 9. 2007 18:17

hippies píše:
schaschek píše:Podle mě hlavně úroveň matfyzu už ani dneska není kdovíjak vysoká, aspoň určitě ne v porovnání s tím, jak to vypadalo třeba před dvaceti lety. Samozřejmě to nemůžu nijak objektivně porovnat, protože tehdy jsem sem nechodil, na druhou stranu jsem leccos slyšel. Podle mě se většina zkoušek už dnes prakticky nedá neudělat, celkem často se taky doslechnu, jak třeba někdo prošel jenom s tím, že neuměl ani jeden důkaz, a podobně. Určitě svůj podíl viny na tom máme i my, studenti. Ale kdyby se nesnižovaly nároky, tak by k takovým záležitostem asi nedocházelo. A pokud se zvýší počet přijímaných studentů, nebude to dle mého názoru tak, že jich prostě víc vyhodí, ale spíš tak, že nároky ještě klesnou. Že se prostě budou snažit udržet si 50% úmrtnost (nechytejte mě teď za slovo, já vůbec netuším, kolik to skutečně je).
Jinak je pravda že to, jestli se člověk naučí na zkoušku pořádně, nebo jenom tak, aby nějak prolezl, záleží pouze na něm. Ale když potom vidí, že prošel i ten, kdo toho věděl daleko méně, tak ho to přece jen trošku demotivuje. A navíc podle mě neklesá jenom obtížnost zkoušek, ale také rozsah probírané látky (viz např. analýza).
A teď si mě třeba ukamenujte 8)

Tezko muzes srovnavat treba tu informatiku pred dvaceti lety a ted.. je mnohem mnohem mnohem vic latky z oboru a na jeji ukor se musi bud orezavat matika, nebo holt prodlouzit studium:D .. No a k delani zkousek bez dukazu .. myslis ze to driv nebylo? Vim o cloveku co znal dohromady ke statnicim na matice (tj. 4 predmety) asi deset otazek a dostal je.. Jediny rozdil je, ze dnes si to dame na net a vi se to, kdezto driv to vedelo jen 5 kamaradu.


Pokud vím, tak se hodně osekala analýza - a to opravdu dost, a zrušil se předmět Teorie množin jako povinný. Místo toho se zavedlo více informatických předmětů, což považuji za přínosné.

Příspěvek od hippies » 25. 9. 2007 16:22

schaschek píše:Podle mě hlavně úroveň matfyzu už ani dneska není kdovíjak vysoká, aspoň určitě ne v porovnání s tím, jak to vypadalo třeba před dvaceti lety. Samozřejmě to nemůžu nijak objektivně porovnat, protože tehdy jsem sem nechodil, na druhou stranu jsem leccos slyšel. Podle mě se většina zkoušek už dnes prakticky nedá neudělat, celkem často se taky doslechnu, jak třeba někdo prošel jenom s tím, že neuměl ani jeden důkaz, a podobně. Určitě svůj podíl viny na tom máme i my, studenti. Ale kdyby se nesnižovaly nároky, tak by k takovým záležitostem asi nedocházelo. A pokud se zvýší počet přijímaných studentů, nebude to dle mého názoru tak, že jich prostě víc vyhodí, ale spíš tak, že nároky ještě klesnou. Že se prostě budou snažit udržet si 50% úmrtnost (nechytejte mě teď za slovo, já vůbec netuším, kolik to skutečně je).
Jinak je pravda že to, jestli se člověk naučí na zkoušku pořádně, nebo jenom tak, aby nějak prolezl, záleží pouze na něm. Ale když potom vidí, že prošel i ten, kdo toho věděl daleko méně, tak ho to přece jen trošku demotivuje. A navíc podle mě neklesá jenom obtížnost zkoušek, ale také rozsah probírané látky (viz např. analýza).
A teď si mě třeba ukamenujte 8)

Tezko muzes srovnavat treba tu informatiku pred dvaceti lety a ted.. je mnohem mnohem mnohem vic latky z oboru a na jeji ukor se musi bud orezavat matika, nebo holt prodlouzit studium:D .. No a k delani zkousek bez dukazu .. myslis ze to driv nebylo? Vim o cloveku co znal dohromady ke statnicim na matice (tj. 4 predmety) asi deset otazek a dostal je.. Jediny rozdil je, ze dnes si to dame na net a vi se to, kdezto driv to vedelo jen 5 kamaradu.

Příspěvek od Osiris » 24. 9. 2007 16:54

Lukas Mach píše:
schaschek píše:Podle mě hlavně úroveň matfyzu už ani dneska není kdovíjak vysoká, aspoň určitě ne v porovnání s tím, jak to vypadalo třeba před dvaceti lety. (...) Podle mě se většina zkoušek už dnes prakticky nedá neudělat, celkem často se taky doslechnu, jak třeba někdo prošel jenom s tím, že neuměl ani jeden důkaz, a podobně.

Coz ale neni jen problem matfyzu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Grade_inflation
http://archives.cnn.com/2002/fyi/teache ... lation.ap/
http://www.usatoday.com/news/opinion/20 ... dtwof2.htm

Horsi ale je, kdyz cast studentu dostane jednicku zadarmo a zbytek dostane zadani pisemky, ktere skoro nejde pochopit. To pak znamkovani pripomina spis funci rand().


Za chvilku bude diplom pouze za docházku :twisted: . No třeba na té VŠE se opisování dost praktikuje - viz. známý server http://www.vseborec.cz/ s databází testů. Prý někteří vyučující ty testy mají mnoho let stejné.

Příspěvek od Lukas Mach » 24. 9. 2007 16:01

schaschek píše:Podle mě hlavně úroveň matfyzu už ani dneska není kdovíjak vysoká, aspoň určitě ne v porovnání s tím, jak to vypadalo třeba před dvaceti lety. (...) Podle mě se většina zkoušek už dnes prakticky nedá neudělat, celkem často se taky doslechnu, jak třeba někdo prošel jenom s tím, že neuměl ani jeden důkaz, a podobně.

Coz ale neni jen problem matfyzu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Grade_inflation
http://archives.cnn.com/2002/fyi/teache ... lation.ap/
http://www.usatoday.com/news/opinion/20 ... dtwof2.htm

Horsi ale je, kdyz cast studentu dostane jednicku zadarmo a zbytek dostane zadani pisemky, ktere skoro nejde pochopit. To pak znamkovani pripomina spis funci rand().

Příspěvek od Osiris » 24. 9. 2007 11:10

hippies píše:
Osiris píše:
hippies píše:...
No a s tim málým počtem vysokoškoláků je to otázka. Je fakt, že u nás je VŠ školství na hodně vysoké úrovni, tudíž máme sice míň vysokoškoláků, ale o to kvalitnějších. Jenže co je pro národní hospodářství (a to je to oč tu běží) lepší?


Domnívám se, že pro národní hospodářství je důležitější méně a kvalitní. K čemu ti budou tisíce vysokoškoláků, kteří budou neschopní se uplatnit v praxi? Bude to znamenat degradaci významu VŠ... Ten západní trend, kdy má 38% a více % vysokoškoláků je dle mně špatný. Pak se totiž začnou školy dělit podle kvality a zaměstnavatelé se nebudou ptát, zda máš diplom, ale ODKUD máš diplom. Dle mě by měl být diplom zárukou, že jsi vzdělaný - a to s 38% VŠ vzdělanými lidmi nebude. V každé populaci je chytrých lidí konstantní procento.

Právě naopak, řekni mi, co potřebuješ z toho co se učíš na VŠ v praxi? Nedalo by to náhodou stěží na jeden semestr? Když člověk studuje informatiku na VŠ, bude z něho na 90% po dokončení studia programátor. Ale bušit kód dovede každý středoškolák, to co ti dá vysoká navíc většinou nikdo neuplatní, ale říká to o tobě, že máš větší přehled a že zvládneš i složitější věci než jen bušit kód. Když uděláš lehčí VŠ studium, tak ho udělá víc lidí a ten přehled bude mít víc lidí.. a že nebudou vědět ty drsňárny okolo přece v praxi skoro nikdy nebolí. Proto si myslim, že je to při nejmenším sporný.

A diplom = vzdělání ano, to platí teď a bude to platit i potom, ale nikde se neříká velké to vzdělání je. Stejně se tě v každý rozumný firmě zeptaj odkud ho máš. Když budeš matematik z peďáku, tak je jasný, že umíš matiku učit, ale zas tak hluboce ji neovládáš jako matematik z matfyzu. Nikdy to nebylo a hlavně nemělo být totéž.


S tímto nesouhlasím. Po střední člověk nezná například složitost, nezná grafové algoritmy, a nezná VŠ matematiku, která se občas může hodit.

Myslím si, že třeba Prg I, Prg II, Algoritmy a datové struktury a diskrétní matematika mi dali hodně. Jako středoškolák bych o některých věcech vůbec neměl tušení.

Taky musíme brát v úvahu CO bude MFFák programovat. Pokud bude programovat pouze 300. implementaci jednoduché firemní databáze, tak mu bude opravdu VŠ na nic...

Ale nechce se mi věřit, že by znalosti nabyté na MFF byly v praxi na nic, to určitě není pravda. Určitě jsou taková programátorská místa, kde se znalosti z MFF uplatní.

Příspěvek od schaschek » 24. 9. 2007 11:04

Podle mě hlavně úroveň matfyzu už ani dneska není kdovíjak vysoká, aspoň určitě ne v porovnání s tím, jak to vypadalo třeba před dvaceti lety. Samozřejmě to nemůžu nijak objektivně porovnat, protože tehdy jsem sem nechodil, na druhou stranu jsem leccos slyšel. Podle mě se většina zkoušek už dnes prakticky nedá neudělat, celkem často se taky doslechnu, jak třeba někdo prošel jenom s tím, že neuměl ani jeden důkaz, a podobně. Určitě svůj podíl viny na tom máme i my, studenti. Ale kdyby se nesnižovaly nároky, tak by k takovým záležitostem asi nedocházelo. A pokud se zvýší počet přijímaných studentů, nebude to dle mého názoru tak, že jich prostě víc vyhodí, ale spíš tak, že nároky ještě klesnou. Že se prostě budou snažit udržet si 50% úmrtnost (nechytejte mě teď za slovo, já vůbec netuším, kolik to skutečně je).
Jinak je pravda že to, jestli se člověk naučí na zkoušku pořádně, nebo jenom tak, aby nějak prolezl, záleží pouze na něm. Ale když potom vidí, že prošel i ten, kdo toho věděl daleko méně, tak ho to přece jen trošku demotivuje. A navíc podle mě neklesá jenom obtížnost zkoušek, ale také rozsah probírané látky (viz např. analýza).
A teď si mě třeba ukamenujte 8)

Příspěvek od macbeth » 24. 9. 2007 10:50

tak tak... eubie ma pravdu... musime sa na niecom zlepsovat :) tak asi aby som si zapisal tu teoriu mnozin konecne... :D

Příspěvek od Eubie » 24. 9. 2007 06:43

hippies píše:
Ale bušit kód dovede každý středoškolák, to co ti dá vysoká navíc většinou nikdo neuplatní, ale říká to o tobě, že máš větší přehled a že zvládneš i složitější věci než jen bušit kód. Když uděláš lehčí VŠ studium, tak ho udělá víc lidí a ten přehled bude mít víc lidí.. a že nebudou vědět ty drsňárny okolo přece v praxi skoro nikdy nebolí. Proto si myslim, že je to při nejmenším sporný.


Ahoj.
To, co říkáš, má podle mě jeden háček a tuhle informaci mám od vedoucích ve firmě, kde pracuje hodně matfyzáků.

Když budeš studovat informatiku na MFF a v Kocourkově, bude rozdíl pro zaměstnavatele v tom, že o MFF se ví, že je drsný. Tedy jeho absolvent tím, že školu dodělal, má nezvratný důkaz o své nadprůměrné inteligenci, co se abstraktního myšlení týče a má taky potvrzeno, že ten absolvent dokáže pracovat, což absolvent Kocourkovské univerzity (vezměme třeba příklad informatiky na VŠE, o níž tu byl kdysi nějaký vtipný článek) nemůže. A proč? Právě proto, že na VŠE se nedělají ty drsňárny o kterých tu mluvíš, protože třeba MA I, II, III atd. nezvládne každej (kolik lidí na tom vyletělo), kdežto naučit se vzorečky na derivování a limitění a tupý počítání dokáže každej (kluk:)). Navíc, učením těch drsňáren se nám všem rozvíjí logický myšlení atd. Kdyby tomu tak totiž nebylo, nebyl by důvod, aby se všichni na středních školách učili rovnice s faktoriálama, protože faktoriál v běžným životě opravdu nepotkáš.

Takže konkluze je taková, že právě ty naprosto nepotřebný drsňárny jsou pro úroveň školy nejdůležitější. A všechno to, na co sme nadávali (neproc, matika atd.). Kdybysme se totiž naučili jen ty pro praxi užitečný věci, tak bysme se od těch středoškoláků, co buší kód nijak nelišili.

Příspěvek od hippies » 23. 9. 2007 22:49

Osiris píše:
hippies píše:...
No a s tim málým počtem vysokoškoláků je to otázka. Je fakt, že u nás je VŠ školství na hodně vysoké úrovni, tudíž máme sice míň vysokoškoláků, ale o to kvalitnějších. Jenže co je pro národní hospodářství (a to je to oč tu běží) lepší?


Domnívám se, že pro národní hospodářství je důležitější méně a kvalitní. K čemu ti budou tisíce vysokoškoláků, kteří budou neschopní se uplatnit v praxi? Bude to znamenat degradaci významu VŠ... Ten západní trend, kdy má 38% a více % vysokoškoláků je dle mně špatný. Pak se totiž začnou školy dělit podle kvality a zaměstnavatelé se nebudou ptát, zda máš diplom, ale ODKUD máš diplom. Dle mě by měl být diplom zárukou, že jsi vzdělaný - a to s 38% VŠ vzdělanými lidmi nebude. V každé populaci je chytrých lidí konstantní procento.

Právě naopak, řekni mi, co potřebuješ z toho co se učíš na VŠ v praxi? Nedalo by to náhodou stěží na jeden semestr? Když člověk studuje informatiku na VŠ, bude z něho na 90% po dokončení studia programátor. Ale bušit kód dovede každý středoškolák, to co ti dá vysoká navíc většinou nikdo neuplatní, ale říká to o tobě, že máš větší přehled a že zvládneš i složitější věci než jen bušit kód. Když uděláš lehčí VŠ studium, tak ho udělá víc lidí a ten přehled bude mít víc lidí.. a že nebudou vědět ty drsňárny okolo přece v praxi skoro nikdy nebolí. Proto si myslim, že je to při nejmenším sporný.

A diplom = vzdělání ano, to platí teď a bude to platit i potom, ale nikde se neříká velké to vzdělání je. Stejně se tě v každý rozumný firmě zeptaj odkud ho máš. Když budeš matematik z peďáku, tak je jasný, že umíš matiku učit, ale zas tak hluboce ji neovládáš jako matematik z matfyzu. Nikdy to nebylo a hlavně nemělo být totéž.

Příspěvek od Osiris » 23. 9. 2007 20:44

johnny píše:Vysokoškoláků by snad mělo být tolik, kolik je potřeba pracovních sil odpovídající kvalifikace...


To nebude nikdy, buďto bude nedostatek, nebo přebytek - teď je nedostatek například IT vzdělaných lidí a naopak přebytek lidí z ekonomek.

Příspěvek od Tuetschek » 23. 9. 2007 20:41

johnny píše:Vysokoškoláků by snad mělo být tolik, kolik je potřeba pracovních sil odpovídající kvalifikace...
V idealnim pripade. Ale nerekl bych ze neco takoveho nekdy muze nastat.

Nahoru

cron