od Docik » 31. 1. 2008 16:15
V dnešní písemce bylo:
1) Příklad 2.7 ze skript plus klasifikovat stavy, najít stacionární rozdělení, určit střední doby návratu do jednotlivých stavů (to šlo snadno - jak mi paní Prášková pomohla zjistit na ústní - díky limitnímu chování těch pstí přechodu, jednak jdou k pi_j, jednak k 1\mi_j).
2) Dokažte, že v konečném MŘ s diskrétním časem nejsou všechny stavy přechodné a neexistují v něm stavy trvalé nulové.
3) Příklad 3.10 ze skript - svářeči, Kopa je na cvičeních probíral skrz na skrz, ale ne přímo to limitní rozdělení, na které se ptají.
4) Matice intenzit ((0,0),(q,-q)), určit matici P(t) a absolutní pravděpodobnosti p(t) s počáteční podmínkou p(0) = (0.5, 0.5).
Potvrdilo se mi to, co tu bylo napsáno už dřív - není to těžké, ale je těžké to stihnout. Pak na ústní to jde uhrát, pokud to není dotažené, např. u 3) jsem to neměl dopočítané, ale měl jsem soustavu rovnic a okomentované, proč řešení existuje a proč je to to, co chci, a první krok řešení (zavedu K_j takové a takové...) a vlastně mi ten příklad uznala jako správný, že prý bych to dopočítal...
Dál se ptala na věci, které mi chyběly v písemce, a dostal jsem otázku "oceňování a řízení v markovských řetězcích", další otázky jsou Poissonův proces, lineární proces množení a zániku, M\M
ekonečno, ...
V dnešní písemce bylo:
1) Příklad 2.7 ze skript plus klasifikovat stavy, najít stacionární rozdělení, určit střední doby návratu do jednotlivých stavů (to šlo snadno - jak mi paní Prášková pomohla zjistit na ústní - díky limitnímu chování těch pstí přechodu, jednak jdou k pi_j, jednak k 1\mi_j).
2) Dokažte, že v konečném MŘ s diskrétním časem nejsou všechny stavy přechodné a neexistují v něm stavy trvalé nulové.
3) Příklad 3.10 ze skript - svářeči, Kopa je na cvičeních probíral skrz na skrz, ale ne přímo to limitní rozdělení, na které se ptají.
4) Matice intenzit ((0,0),(q,-q)), určit matici P(t) a absolutní pravděpodobnosti p(t) s počáteční podmínkou p(0) = (0.5, 0.5).
Potvrdilo se mi to, co tu bylo napsáno už dřív - není to těžké, ale je těžké to stihnout. Pak na ústní to jde uhrát, pokud to není dotažené, např. u 3) jsem to neměl dopočítané, ale měl jsem soustavu rovnic a okomentované, proč řešení existuje a proč je to to, co chci, a první krok řešení (zavedu K_j takové a takové...) a vlastně mi ten příklad uznala jako správný, že prý bych to dopočítal...
Dál se ptala na věci, které mi chyběly v písemce, a dostal jsem otázku "oceňování a řízení v markovských řetězcích", další otázky jsou Poissonův proces, lineární proces množení a zániku, M\M
ekonečno, ...